۵۳۱۹۴
۱۰ نظر
۵۰۳۵
۱۰ نظر
۵۰۳۵
پ

هیچ اعتباری به تست تصادف نیست! +عکس

لابد شما هم دیده اید که کمپانی های اتومبیل سازی برای تست ماشین هایشان چه می کنند. از این مانکن های پلاستیکی می نشانند توی اتومبیل و پشت فرمان و با سرعت زیاد می روند می زنند به دیوار یا با یک ماشین

هیچ اعتباری به تست تصادف نیست! +عکس

مجله دانستنیها: لابد شما هم دیده اید که کمپانی های اتومبیل سازی برای تست ماشین هایشان چه می کنند. از این مانکن های پلاستیکی می نشانند توی اتومبیل و پشت فرمان و با سرعت زیاد می روند می زنند به دیوار یا با یک ماشین که مثلا از طرف مقابل می آید شاخ به شاخ می کنند تا ببینند سر مانکن و ماشین چه می آید.

لابد شما هم مثل ما کلی حرص خورده اید و گفته اید خب این چه کاریه؟ اون ماشین رو چرا داغون می کنی الکی. خب بده به ما!

البته بعد از سال ها آزمایش این شکلی و خرد و خاکشیر شدن کلی مانکن و ماشین تازه اساتید فن متوجه شده اند که این تست ها خیلی هم دقیق نیست و ممکن است بلایی که سر راننده بدبخت می آید خیلی بیشتر از چیزی باشد که سر مانکن می آید.

هیچ اعتباری به تست تصادف نیست! +عکس

تحقیق کرده و دیده اند در ویرجینای آمریکا، زمانی در سال ۱۹۷۶ که مانکن ها را برای تست طراحی کردند، برآورد اولیه از آدم متوسط این ابعاد بود: قد یا ارتفاع ۱۸۰ سانتی متر و وزن ۷۷ کیلوگرم. فرض کرده بودند که متوسط قدن و وزن آدم ها در آمریکا اینقدر است و سال هاست که اغلب مانکن هایشان همین قدری هستند.

حالا نگو از آن موقع تا حالا همین آمریکایی ها کلی گنده تر شده اندو متوسط وزنشان ۱۱ کیلو سنگین تر است و قدشان هم دو و نیمسانتی متر هم، کوتاه تر. نتیجه؟ خب آدم هایی که معمولا پشت ماشین می نشینند قد مانکن های شما نیستندعزیز دل من!

تازه بگذریم از اینکه قد و وزن چینی ها و آفریقایی ها و هموطنان عزیز ما هر کدام یک چیزی است. تازه در نظر بگیرید که هر ملتی هم فرهنگ رانندگی خودش را دارد. مثلا ما در جاده های خودمان راننده هایی داریم که دستشان را از پنجره جوری می اندازند بیرون که انگشت هایشان تا نزدیک آسفالت جاده می رسد!

خب کدام مانکن اینطوری داریم یا ما شخصا افرادی را دیده ایم که پایشان را از پنجره داده اند بیرون تا احتمالا جوراب های خیسشان خشک شود! آیا این مسائل هم در تست های جهانی لحاظ می شود یا فقط دوتا مانکن را الکی می نشانید توی ماشین و تمام؟!

البته کارشناسان می گویند این اختلاف به این معنی نیست که تست هایی که الان روی ماشین و برای تصادف انجام می شود بیخودی و الکی است؛ اما خب خیلی هم دقیق نیست.

در حال حاضر مانکن مورد نظر در سه سایز است؛ مردانه، کمی کوچکتر به عنوان سایز زنانه و البته دوتا مانکن کوچولو هم که می گذارند روی صندلی عقب به جای بچه ها. اما گیری که داده شده خیلی جدی است و آقایان معترض می گویند این مانکن ها جنس مناسبی ندارند. یعنی داخل آنها اسکلت بندیو استخوان یا اعضای داخلی بدن طراحی نشده که مشخص شود در صورت تصادف چندتا دنده ات می شکند و استخوان از کجای ران ات می زند بیرون.

البته برای اینکه این فشارها را اندازه گیری کنند، آمده اند در نقاط مختلف اندام مانکن سنسورهایی گذاشته اند که فشار آن نقطه را نشان می دهد اما خودشان می گویند باز هم این سنسورها نمی تواند نشان دهد سر استخوان ها یا اعضای شخص چه بلایی می آید تازه بگذریم از اینکه مقاومت استخوان در جوان ها و سالمندها متفاوت است.

سر همین هم هست که شرکت های مانکن سازی با مشارکت بعضی از خودروسازهای مشهور مثل کرایسلر و جنرال موتورز می خواهند یک مدل انسان کامپیوتری طراحی کنند که بتواند ویژگی همه آدم ها از بزرگ تا کوچک را به خودش بگیرد و در تست ها جواب بدهد. یک شیوه دیگر هم البته در کشور خودمان هست و ماشین هایی را تولید می کنیم که با اولین تصادف کمتری آسیبش مرگ است!

اول اسم این ماشین ها «پ» دارد و ما نمی توانیم اسم کاملش را بگوییم. خب ملت هم سوار می شوند و خوشحالند و مسوولان هم با این ماشین ها مشکل خاصی ندارند. حالا ما این را که برای چی آن همه داستان سر مانکن های آزمایشی در آمده است نمی دانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      خداروشکرکه پراید درایمنی کامله... هچ دشواری هم نداریم

    • مهمان

      دوستان گرامی
      شاید تست فوق کاملا مشابه شرایط واقعی نباشد اما چون همگی با روشهای مشابه انجام میشوند میتوان از مقایسه آنها با هم ایمن یا ناایمنی اتومبیلها را مورد مقایسه قرار داد و اتومبیل ایمن تر را انتخاب کرد.
      امیدوارم برای هیچکس حادثه رخ ندهد چون در هر حال آسیب و اضطراب به همراه دارد.

    • dalton

      هر گاه تو ايران همين به اصطلاح غير استانداردها رعايت شد تازه بيائيد از كشورهاي غربي عيب جوئي كنيد.

    • عادل

      سایپا مطمئن!!!

    • بدون نام

      هیچ ماشینی تو جهان تا حالا به خودروی های داخلی خودمون نرسیده . از هر جهت ایمن و مطمئنه و احتیاجی هم به تست و .... نداره .

      پاسخ ها

      • امیرح

        آره. یورو 16 هم دارن. بخاط همینه خودروهای خارجی وارد بازار ایران نمیشن.
        چون می دونن کم میارن و یارای مقابله با محصولات داخلی ندارن. آره بابا. مصرف بالا بدنه ضعیف کیفیت قطعات پایین. سیستم تعلیق افتضاح. تودوزی داخلی زشت. آیرودینامیک هم که نیستن.می بینید تورو خدا. همش تقصیر استکبار جهانیه. . تازه برند شون هم تو جهان اعتباری نداره

    • bahram

      خدا پدر اونا رو بیامرزه ما که تو ایران واسه خودرو سازان هر روزه داریم خودمون نقش مانکنای پلاستیکی رو ایفا میکنیم ...
      مانکنهایی بی نهایت واقعی :( ......

    • بدون نام

      هیچ مانکنی هم جرات نمی کنه تو این ماشین "پ" بشینه! جیگرش در میاد!

    • mohammad

      پشت یه کامیون نوشته بود . مرگ دست خدا پراید وسیله است .

    • nimool

      من کاری ندارما اما این با چه روی این مغاله هارو میزارن رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج