adexo3
۵۳۹۱۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ رایم نوش جونم رایت کوفتت شه

با‌وجود اینکه فقط در سال گذشته بيست‌و‌شش‌گونه گیاهی و جانوری دیگر هم منقرض شدند، ولی هنوز هستند افرادی که معتقدند انتخابات چیز خوبی نیست و حتما باید زور بالای سر آدم‌ها باشد. ما نه در پاسخ به این دوستان، که در صحبت با....

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

با‌وجود اینکه فقط در سال گذشته بيست‌و‌شش‌گونه گیاهی و جانوری دیگر هم منقرض شدند، ولی هنوز هستند افرادی که معتقدند انتخابات چیز خوبی نیست و حتما باید زور بالای سر آدم‌ها باشد. ما نه در پاسخ به این دوستان، که در صحبت با دیوار، مزایای رای‌گیری و انتخابات را می‌شماریم، شاید در انتخابات بعدی دیوار هم قانع شد و رای داد!

یک- در بسیاری از کشورهای دنیا انتخابات وجود ندارد یا اگر وجود دارد، رقابت بین رابرت موگابه و آرای باطله است. اگرچه معمولا آرای باطله با اختلاف بسیار زیاد اول می‌شود، ولی چون دست ندارد و نمی‌تواند زمام امور را به دست بگیرد، رابرت موگابه هی می‌شود رییس‌جمهور. هر کاری هم می‌کند و به او اعتراض می‌کنند، می‌گوید: «گزینه دیگه‌ای دارین؟» و بقیه هم یا قانع می‌شوند یا توسط نیروهای زحمتکش امنیتی موگابه قانع شویده می‌شوند!

دو- رای دادن جای غر زدن باقی می‌گذارد. یعنی اگر کسی با رای مردم به جایی رسید، پس‌فردا می‌توانید به او اعتراض کنید و بگویید چرا فلان وعده را که دادی عمل نکردی؟ چرا طرح تفکیک قیمه‌ها و ماست‌ها را به خوبی اجرا نکردی؟ چرا این کلیده کار نمی‌کنه؟ کی این قفلو عوض کرده؟ و سوالاتی از این دست.

سه- شما اگر برای رای دادن اقدام کنید، می‌فهمید که صفی طولانی‌تر از صفوف به هم فشرده حلیم در ماه رمضان هم می‌تواند شکل بگیرد و از این به بعد که داخل صف می‌ایستید، غر نزنید و نگویید: «حالا همه واسه ما به حلیم‌خوری افتادن، اونم با نمک!».

چهار- و اما مهم‌ترین فایده رای دادن، درک این نکته است که چندین نوع رای وجود دارد؛ یعنی فقط رای به افراد نیست که کیفیت یک انتخابات را تعیین می‌کند، بلکه باید ابتدا ببینیم رای رقیب و خودمان چقدر بوده، بعد با یک حساب و کتاب سرانگشتی به همه اعلام کنیم که رای حریف (حتی بالای 20 میلیون) اَخ است، اما رای خودمان حتی اگر 10 رای هم باشد حاصل زحمت و عرق ریختن کاندیدای‌مان بوده و نوش جانش اصلا! در مجموع می‌توان گفت: رای رقیب اه اه، رای خودمون به به. این شکلی، در انتخابات بعدی همه مردم قانع می شوند به نامزد مورد نظر ما رای بدهند که چهارتا رای حلال ببرند سر سفره زن و بچه‌شان.

نکته آموزشی هم این است که اگر در خیابان با یک رای‌ندهنده مواجه شدید و او شروع کرد بگوید: «اگر رای دادن چیزی را عوض می‌کرد...» با اکثریت آرا بزنید جای بینی و گوشش را عوض کنید که متوجه شود حتی اگر رای دادن چیزی را عوض نکند، رای ندادن قطعا دکوراسیون چهره‌اش را عوض خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج