۵۹۹۶۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ مطالبات ما از رئيس‌جمهوری

دولت جدید مدتی است شروع به کار کرده و درواقع استارت خورده. ما در ستون گمشده‌ها به‌عنوان متولی اشیا و افعال مفقوده وظیفه داریم یک‌بار هم شده بعضی چیزها را به رئیس دولت یادآوری نماییم که فردا نگویند اگر می‌گفتید می‌شد.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:
دولت جدید مدتی است شروع به کار کرده و درواقع استارت خورده. ما در ستون گمشده‌ها به‌عنوان متولی اشیا و افعال مفقوده وظیفه داریم یک‌بار هم شده بعضی چیزها را به رئیس دولت یادآوری نماییم که فردا نگویند اگر می‌گفتید می‌شد. به همین منظور در دفتر روزنامه ستاد بحران تشکیل دادیم تا مطالبات‌مان از دولت قبل را که درواقع همین دولت فعلی است و دیگر نمی‌توانیم به آن بگوییم قبل چون بعد شده (جمله جواد خیابانی‌وار شد) فهرست کنیم. چون گویا مطالبات ما در بین کاغذهای رئیس دفتر سابق ایشان مفقود شده بود. راستش كف مطالبات ما چسبيده به زيرزمين منفي دو. سقفش هم ساييده به آسمان. خيلي سعي كرديم يك ميانگيني بگيريم بين‌شان. بعد از اين كه سر و ته مطالباتمان زده شد، گفتيم ذره‌ذره ارایه‌اش كنيم كه رئيس‌جمهوری يكهو با انبوهي از مطالبات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي روبه‌رو نشود. لذا از آن‌جا كه براي ما اهالي قلم - براي ژستش هم شده - مطالبات فرهنگي بر هر درد بي‌درمان دواست، در اين شماره به ذكر مطالبات فرهنگي می‌پردازيم كه نه سيخ بسوزد و نه كباب. اگر دیدیم کک کسی نگزید، روزهای بعد مطالبات سياسي، اقتصادي و غيره‌مان را هم ارایه مي‌كنيم. به ويژه منتظر مطالبات و غيره‌مان باشيد!

از آن جايي كه حتي در كشور دوست و برادر، افغانستان هم روزنامه‌ها نيازي به دريافت پروانه انتشار ندارند، به‌عنوان يك روزنامه‌نگار از رئيس‌جمهوری منتخب انتظار دارم لايحه‌ای بدهند كه روزنامه‌ها بدون اخذ پروانه منتشر شوند. حسن اين پيشنهاد در اين است كه در صورت تصويب و اجرا براي توقيف روزنامه هم نيازي به لغو پروانه نيست و آبروريزي نمي‌شود!

یکی از مسئولان گفته يك فرد معتاد به فاصله ٥ تا ١٥ دقيقه می‌تواند موادمخدر خود را در كنار خانه‌اش تأمين كند. بنده به‌عنوان يك روزنامه‌نگار از آقاي روحاني درخواست می‌كنم تدبيري بينديشند كه مسئولان ذيربط توزيع مطبوعات را هم به ساقی‌های موادمخدر بسپارند بلكه از شر اين توزيع بد راحت شويم!

همان‌طور كه در آمار رسمي ذكر شده، سرانه مطالعه در کل جمعيت کشور بیست دقيقه در شبانه‌روز است. مطالبه من از آقاي روحاني اين است كه كاري كنند اين بیست دقیقه مربوط به سرانه مطالعه برادران ممیز كتاب در وزارت ارشاد و دادگاه ویژه مطبوعات نباشد. آنها اصلا زياد مطالعه نكنند بهتر است!

چون شادي كردن حق مسلم ماست، يك آيين‌نامه جهت نحوه استاندارد شادي كردن ارایه نمايند. ما بدانيم كي و كجا بايد بجنبانيم. البته برخي هستند كه بخش جنباندن دم را از بر هستند. اما تقاضاي ما از رئيس‌جمهوری جديد اين است كه حتي اگر با جنباندن كل اعضا مخالفند، جلوي دم‌جنباني را هم بگيرند. يا رومي روم يا زنگي زنگ.

از آقاي روحاني تقاضا داريم جاي هنر و هنرمند را عوض كند. الان به هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز و بافنده و نوازنده و... به چشم يك اثر عتيقه نگاه می‌كنند و خيلي تكريم شوند، جايشان در موزه است. من خواهش می‌كنم هنرمندجماعت را از موزه خارج و به جايش اثر هنري او را از زيرزمين‌هاي نم گرفته و مرطوب بيرون آورده و در موزه‌ها جا دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج