۵۹۹۸۳۱
۱ نظر
۵۰۴۶
۱ نظر
۵۰۴۶
پ

طنز؛ نوبل هم نوبل‌های قدیم!

خانم «آنگ سان سوچی» یکی از برندگان جایزه صلح نوبله که این روزا اسمش به‌خاطر سکوت در مورد قتل‌عام مسلمون‌ها در میانمار سر زبون‌ها افتاده و حتی مردم هم یه کمپین بین‌المللی برای پس گرفتن جایزه‌اش راه انداختن که البته با لایک اعضای آکادمی نوبل همراه شده.

احمدرضا كاظمي در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

خانم «آنگ سان سوچی» یکی از برندگان جایزه صلح نوبله که این روزا اسمش به‌خاطر سکوت در مورد قتل‌عام مسلمون‌ها در میانمار سر زبون‌ها افتاده و حتی مردم هم یه کمپین بین‌المللی برای پس گرفتن جایزه‌اش راه انداختن که البته با لایک اعضای آکادمی نوبل همراه شده. این وسط خود خانوم سان‌سوچی هم حتما با خودش میگه مگه من مخاطب خاص اِبی هستم كه هدیه رو وانکرده پس بفرستم و این میشه که الان اسم ایشون در لیست برندگان این جایزه همچنان حضور داره! لیستی که توش اسامی ‌چندان مرتبط با صلح هم دیده نمیشه. حتی اخیرا سایت پارس‌نیوز هم یه خبری کار کرده مبنی بر «نقش داشتن بسیاری از برندگان جایزه نوبل صلح در جنایت ضد بشریت». در این راستا و با همین فرمت بنده میخوام یک سری گزینه پیشنهادی برای جوایز نوبل سال‌های آینده پیشنهاد بدم.

نوبل ادبیات

در حالی‌که همه انتظار دارن پرفسور سمیعی یه روز جایزه نوبل پزشکی رو ببره اما من حس می‌کنم ایشون با این همه شعر و داستان و متن ادبی که به اسمش توی فضای مجازی پخش میشه، هر لحظه امکان داره اسمش به‌عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات در بیاد!

من حتی دیروز دیدم یه کانال واسه جذب ممبر عکس ایشونو گذاشته در کنار دارین حمزه (بازیگر فیلم کتاب قانون) بعدم زیرش شعر «علی یا أیها السّاقی! أدر کأسا وناوِلها! که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها» رو نوشته و در ادامه گفته: «مجموعه غزلیات عاشقانه دکتر سمیعی برای دختر لبنانی که در دوران دانشگاه عاشقش بود اما نتونست بهش برسه، برای خوندن بقیه اشعار ایشون جوین شین!»

نوبل ریاضی

برای این جایزه من اولش آقای «علی‌صدقی» مدیرعامل سابق بانک رفاه کارگران رو به پاس جابه‌جا کردن مرزهای عددی در گرفتن حقوق و مزایا، مدنظر داشتم که یهو یاد انتخابات سال ۹۶ و اون قضیه دولت چهاردرصدی و ۹۶‌درصدی و بعدشم اون ماجرای اختلاف یک تا یک و نیم درصدی رای با روحانی افتادم، برای همین نظرم رو عوض کردم و تصمیم گرفتم آقای قالیباف رو به‌عنوان کاندیدای اصلح برای کسب نوبل ریاضی معرفی کنم! البته آقای صدقی هم میتونن گزینه خوبی برای نوبل علم نجوم باشن!

نوبل فیزیک

وجدانا اگه یک نفر توی این دنیا وجود داشته باشه که باید بهش نوبل فیزیک بدن اون شخص آقای مهدی تاج،رییس محترم فدراسیون فوتباله که همین چند وقت پیش گفته بود «ورزشگاه‌های ما از نظر فیزیکی آماده حضور بانوان نیستن».

سایر جوایز

در انتها هم بنده حس می‌کنم با این بهایی که صداوسیما داره به هنرمندای کشورمون میده و ازشون دعوت ميکنه برای مصاحبه، امسال باید یکی از آثار آقای ایرج ملکی رو بفرستیم برای اسکار! واسه جایزه گرمی هم دیگه دوران کیهان کلهر و اینا گذشته، باید بریم این پسره که «جمجه شده قمقه» رو خونده پیدا کنیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وااااای عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج