۶۵۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتشار عکس بلندترین بنای جهان

پادشاهی اعراب در یک کیلومتری آسمان

پیش از این خبر ساخت بلندترین بنای جهان در عربستان مورد استقبال قرار گرفته بود اما خبر جدید اینکه تصویر کامل و جدیدتری از بنای کامل این برج به همراه اطلاعات تکمیلی‌تری از آن منتشر شده است.

پیش از این خبر ساخت بلندترین بنای جهان در عربستان مورد استقبال قرار گرفته بود اما خبر جدید اینکه تصویر کامل و جدیدتری از بنای کامل این برج به همراه اطلاعات تکمیلی‌تری از آن منتشر شده است.

برج پادشاهی عربستان که ۳۲۸۰ فوت (یک کیلومتر) ارتفاع خواهد داشت در پایان دهه میلادی جاری به راحتی برج ۸۲۸ متری خلیفه دوبی را به عنوان بلندترین برج جهان کنار خواهد زد.

پادشاهی اعراب در یک کیلومتری آسمان

بنا بر گزارش گیزمودو تاکنون تصاویر و اطلاعات اندکی از این بنا منتشر شده بود اما تصویری که به تازگی از آن انتشار یافته تصویر واضحی از بنای تکمیلی این برج را نشان می‌دهد.

آدریان اسمیت و گوردون گیل دو طراح ساختمان شیکاگویی که وظیفه طراحی این ساختمان در جده عربستان و در کنار دریای سرخ را بر عهده داشته‌اند با اعلام اینکه عملیات اجرایی این برج به زودی آغاز خواهد شد، افزوده‌اند: پلن فونداسیون این برج اکنون به اتمام رسیده است و مناقصه دیگری برای ادامه کار این بنا در جریان است.

بنا بر اعلام این دو طراح برای برج پادشاهی عربستان تاکنون ۱٫۲ میلیارد دلار هزینه ساخت درنظر گرفته شده است و این در حالیست که هزینه ساخت کل مجموعه شهرک پادشاهی که در اطراف برج ساخته خواهد شد، ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

این برج یک کیلومتری نهایتا ۵۳۰ هزار متر مربع مساحت خواهد داشت که نکته جالب اختلاف تنها ۱۷۳ متری آن با برج خلیفه است.

این برج شامل چهار قسمت هتل، چهار قسمت آپارتمانی، قسمت اداری، منطقه لوکس‌نشین و همچنین بلندترین رصدخانه جهان خواهد بود.

برج پادشاهی به ۵۹ آسانسور شامل ۵۴ عدد آسانسور یک طبقه و ۵ آسانسور دو طبقه مجهز خواهد بود که با سرعت ۱۰ متر در ثانیه حرکت خواهند کرد و این به معنای آن است که شما در ظرف ۱۰۰ ثانیه به بالای برج خواهید رسید. این برج همچنین از ۱۲ پله برقی برخوردار خواهد بود.
یک فضای باز دایروی شکل به قطر ۳۰ متر به عنوان پنت هاوس در قسمت بالایی برج و در طبقه ۱۵۷ در نظر گرفته شده است که در تصویر می‌توانید آن را پیدا کنید.

پادشاهی اعراب در یک کیلومتری آسمان

اگر چه برج پادشاهی عربستان توانسته است برج خلیفه دوبی را پشت سر بگذارد اما همچنان به نظر می‌رسد برج خلیفه دوبی از طراحی متقارن‌تر و زیباتری برخوردار است.

منبع : فارنت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج