۷۸۹۰۴۲
۷ نظر
۵۰۸۲
۷ نظر
۵۰۸۲
پ

زهر عقرب گران‌قیمت‌ترین مایع جهان؛ لیتری ۱۵۰ میلیون دلار!

زهر عقرب فقط خطرناک و کشنده نیست، بلکه گران و جیب خالی‌کن هم هست. زهر نوعی عقرب موسوم به دِثس‌تاکِر (deathstalker) بسیار کشنده است و برای خرید آن باید یک حساب مالی پر و پیمان هم داشته باشید.

وبسایت روزیاتو - فروغ بیداری: زهر عقرب فقط خطرناک و کشنده نیست، بلکه گران و جیب خالی‌کن هم هست. زهر نوعی عقرب موسوم به دِثس‌تاکِر (deathstalker) بسیار کشنده است و برای خرید آن باید یک حساب مالی پر و پیمان هم داشته باشید.

«سخنگوی مرگ» یکی از خطرناک‌ترین گونه عقرب‌ها روی کره زمین است و زهر آن گران‌قیمت‌ترین مایع موجود در جهان بشمار می‌رود. هر گالن از این زهر ۳۹ میلیون دلار قیمت دارد یعنی لیتری ۱۵۰ میلیون دلار. اگر پولدار هستید و این مبلغ برایتان مهم نیست باید بدانید که باز هم نمی‌توانید بروید و یک گالن چهارلیتری از این زهر را خریداری کنید. فروشنده‌های زهر عقرب یک قطره از این زهر که از دانه شکر هم ریزتر است را به قیمت ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسانند.

اما دلیل این گرانی چیست؟ کاملا معلوم است. به این خاطر که کشیدن زهر این عقرب اصلا آسان نیست. برای تهیه این زهر باید عقرب‌ها را دانه به دانه و با دست زهرگیری کنند. هر عقرب deathstalker هم فقط دو میلی‌گرم زهر در هر بار دارد.
خودتان حساب و کتاب کنید و ببینید برای تهیه یک لیتر از این زهر چند عدد عقرب باید در پروسه‌ای خطرناک و سخت زهرگیری شوند؟!

زهر عقرب گران‌قیمت‌ترین مایع جهان؛ لیتری ۱۵۰ میلیون دلار! اگر فقط یک عقرب داشته باشید، باید ۲٫۶۴ میلیون بار زهر آن را بگیرید تا یک گالن ۴ لیتری پر شود. در تمام مراحل هم در معرض نیش عقرب قرار دارید. یک بار نیش زدن برای کشتن یک انسان سالم کافی نیست اما صدمات زیادی به او وارد می‌کند.

نیش عقرب ۱۰۰ برابر دردناک‌تر از نیش زنبور است اما به این خاطر که درد موضعی است و یک تجربه حسی محسوب می‌شود نمی‌توان مقدار دقیقی برای آن تعریف کرد. این درد می‌تواند تمام روز شخص را خراب کند. درون این زهر بسیار خطرناک و البته دردناک، عناصر مفید و کاربردی بسیاری موجود است که برای مصارف علمی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زهر عقرب گران‌قیمت‌ترین مایع جهان؛ لیتری ۱۵۰ میلیون دلار! به طور مثال، کلروتوکسین‌ها اندازه بسیار مناسبی برای چسبیدن به سلول‌های سرطانی در مغز و ستون فقرات دارند و از این رو برای مشخص کردن اندازه دقیق تومورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، از سم عقرب برای از بین برد مالاریا در پشه‌ها استفاده می‌شود.

کالیوتوکسین برای از بین بردن بیماری‌های استخوانی در موش‌ها به آنها تزریق می‌شود. دانشمندان امیدوارند از این عنصر بتوانند برای درمان مشکلات استخوانی انسان نیز بهره بگیرند. اینها تنها گوشه‌ای از خواص پزشکی و سلامتی زهر عقرب است. هر چه تحقیقات بیشتری روی گران قیمت‌ترین مایع جهان انجام شود، بدون شک خواص و فواید بیشتری از آن کشف خواهد شد.

زهر عقرب گران‌قیمت‌ترین مایع جهان؛ لیتری ۱۵۰ میلیون دلار! جالب است بدانید که یک گروه تحقیقاتی در کشور مراکش موفق به ساخت دستگاهی با کنترل از راه دور برای زهرگیری عقرب شده‌اند. این دستگاه قادر است در آن واحد و در امن‌ترین حالت ممکن زهر چهار عقرب را بدوشد. شاید تصور کنید که ۴ عقرب که تعداد کمی است، اما در مقایسه با نمونه انسانی آن ۴ برابر سریع‌تر است. در نتیجه مخترعان آن امیدوارند تا چند سال آینده این دستگاه را به طور انبوه تولید و روانه بازار کنند.

زهر گونه‌های مختلف عقرب‌ها از اجزا متنوعی تشکیل شده است که هر کدام خواص متفاوتی دارد. بعضی از اجزای سمی این جانوران برای درمان بیماری هایی که ناشی از کارکرد نادرست سیستم ایمنی بدن است، نظیر موارد زیر مورد توجه قرار دارد. ام اس، لوپوس، بیماری کورن، پسوروزیازیس و آرتریت روماتوئید، کولیت زخم دار، بیماری التهاب روده بزرگ، سیروز صفراوی، دیابت تیپ ۱ و ۲ و بعضی دیگر مورد توجه قرار دارند.

زهر عقرب گران‌قیمت‌ترین مایع جهان؛ لیتری ۱۵۰ میلیون دلار! زهر گژدم ها همچنین برای درمان انواع تومورهای بدخیم، توقف رشد و مرگ سلول های سرطانی، تومور مغزی و نخاعی، سرطان پستان و کارسینومای سلولی کبد و همچنین در تشخیص سرطان های ریه، پوست، مری، گردن رحم و کولون مورد مطالعه قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      نصف بیشتر واحد های حجمی بکار برده شده در متن اشتباهه. یک گالن 3.7 لیتره چطور یه گالن 39 میلیون تره بعد لیترش میشه 150 میلون دلار . بازم هست. لطفا دقت کنید . اگرم سواد ترجمه ندارید یا اشنا نیستیت مطلب نزارید

    • بدون نام

      چه جالب ؛نمیدونستم این موجود انقدر مفیده سمش

    • بدون نام

      خوبه کسب و کار پرورش عقرب راه بندازم

    • خدا

      خانم فروغ بیداری ،بیدارشو 39 میلیون دلار دریک گالن میشه لیتری 15 میلیون دلار نه 150میلیون !!!

    • حسین

      خدمت سربازی یه عقرب دست منو نیش زد یعنی تو اون لحظه که زد چنان سوزشی دست داد بهم که ضعف کردم تا دو روز بعدم انگار آتیش زیر دستم روشن بود میسوخت.خیلی درد بدی داره

    • بدون نام

      ۳ کیلو دارم خریدار دارید

    • محمد رضا

      یک کیلو زهره عقرب قانونی موجوده دنبال خریدارم jabermedic@gmail.com

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج