جاباما
۹۴۶۵۱۶
۱۴ نظر
۵۰۳۳
۱۴ نظر
۵۰۳۳
پ

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹، با کمک ماموریت‌های فضایی بزرگ توانستیم تصاویر شگفت انگیزی از منظومه شمسی ببینیم؛ و برخی از قوی‌ترین تلسکوپ‌ها هم تصاویر بی‌نظیری از جهان به ما ارائه دادند.

برترین‌ها : در سال ۲۰۱۹، با کمک ماموریت‌های فضایی بزرگ توانستیم تصاویر شگفت انگیزی از منظومه شمسی ببینیم؛ و برخی از قوی‌ترین تلسکوپ‌ها هم تصاویر بی‌نظیری از جهان به ما ارائه دادند. در این مطلب بهترین تصاویر سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید.

بالای ابر‌ها

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

فضاپیمای جونوی ناسا از وقتی به مدار این سیاره غول پیکر در سال ۲۰۱۶ رسیده، تصاویر خیره کننده‌ای از ابر‌های مشتری ارسال کرده است. این منظره رنگی الگو‌هایی آبرنگی شگفت انگیزی را نشان می‌دهد.

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

این تصویر با چسباندن ۴ عکس مجزا تهیه شده که در ۲۹ مه توسط فضاپیما گرفته شدند. در آن زمان، جونو بین فاصله ۱۸۶۰۰ تا ۸۶۰۰ کیلومتری ابر‌های این سیاره قرار داشت.

آدم برفی

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

فضاپیمای افق‌های نوی ناسا در سال ۲۰۱۵ در کمربند کویپر قرار گرفت که خارج از مدار نپتون قرار دارد. این کمربند از هزاران شیء یخی تشکیل شده که دیدی به آغاز و منشا منظومه شمسی ارائه می‌دهند. دانشمندان روی جسمی به نام آلتیما ثولی مستقر شدند که در سال ۲۰۱۴ کشف شده است. این جسم ۳۹ کیلومتری از دو گلوله یخی مختلف تشکیل شده که با سرعت کم به هم برخورد کردند. رنگ قرمز آن ناشی از ترکیبات آلی به نام تولین روی سطح آن است.

آتش بازی اختری

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

اتا شاه‌تخته یا اتا کارینا یک سامانه ستاره‌ای در فاصله ۷۵۰۰ سال نوری با ماست. این سامانه از حداقل دو ستاره تشکیل شده که روی هم حدود ۵میلیون برابر انرژی خورشید ما را تولید می‌کنند. یکی از ستاره‌ها گاز داغی آزاد می‌کند که یک جفت لوب بالونی ایجاد می‌کند. چندین دهه است که اخترشناسان فکر می‌کنند که آیا آن در آستانه نابودی است یا همچنان فوران خواهد کرد.

سلفی مریخی

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

مریخ نورد کنجکاوی ناسا از سال ۲۰۱۲ مشغول کاوش در دهانه گیل روی مریخ است. این ربات این سلفی را در دامنه کوه شارپ گرفته است که در مرکز گودال گیل قرار دارد. دو نمونه از سنگ حفاری شده این سایت نشان می‌دهد مقدار فوق العاده زیادی از کانی‌های رسی در آن وجود دارد. رس اغلب در حضور آب شکل می‌گیرد، که ماده اصلی حیات است. شواهد نشان می‌دهد که زمانی در این گودال آب وجود داشته است.

سمت دیگر ماه

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

در ۳ ژانویه امسال، فضاپیمای چانگی-۴ چین اولین ماموریت خود برای فرود نرم در سمت دیگر ماه را انجام داد. چند روز بعد از این فرود، دوربین‌های ماه نورد رباتیک این فضاپیما عکس‌هایی ارسال کردند.

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

این فضاپیما چند دوربین، یک رادار برای کاوش زیر سطح ماه، یک طیف سنج برای شناسایی موادمعدنی و یک آزمایش زنده برای کاشت گیاهان در یک مینی بیوسفر داشت. در ماه مه، دانشمندان چینی گزارش دادند که این فضاپیما ایده دیرینه درباره منشا دهانه بزرگ را تایید کرده است.

یک رقیب کهکشانی

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده و یک کهکشان مارپیچی به نام NGC ۷۷۲را نشان می‌دهد که ۱۳۰میلیون سال نوری با ما فاصله دارد. NGC ۷۷۲نقاط اشتراک زیادی با کهکشان راه شیری دارد.

ما شناوریم

بهترین تصاویر فضایی سال ۲۰۱۹

پروژه «LightSail» توسط سازمان غیرانتفاعی «The Planetary Society» انجام می‌شود. هدف این پروژه نمایش بادبان خورشیدی (روشی پیشنهادی برای پیشرانش فضاپیما با استفاده از فشار تابش اعمال شده بر روی آینه‌هایی عظیم) در مدار نزدیک زمین است. بادبان‌ها از این حقیقت بهره می‌برند که نور خورشید روی سطوح آینه‌ای فشار اعمال می‌کند. LightSail 2در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹ پرتاب شد. این تصویر بادبان را در ۲۳ جولای نشان می‌دهد.

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این عکسا حاصل علم واختراعات غرب فاسد وآمریکای جهانخوار !!!!! است
      حالا بگید مرگ بر آمریکا!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا اگه ایران بود هنوز فکر میکردیم زمین به دور بعضیا میچرخه

      • بدون نام

        مرگ بر امریکا خائن

      • بدون نام

        عقل نباشد جان در عذاب است

      • بدون نام

        چی میگی
        علم هیچ ربطی به سیاست نداره
        واقعا شعورت پایینه

      • بدون نام

      • محمدرضا

        مرگ به دولت آمریکا میگن نه علم و دانش و مردمش. خدا عقل بده

      • دختر تاجی

        دقیقننننن

      • هموطن

        امریکا با جنگ هایی که به راه میندازه و دخالت هایی که در امور کشورهای در حال توسعه میکنه باث میشه که بقیه کشورها در نارامی باشند و وقتشون رو صرف تولید علم نکنند و خودش با غارت اموال دیگر کشورها امنیت و رفاه رو برای دانشمندان خودش تامین میکنه تا به خواسته اش برسه. عاقل باشیم و متحد.

      • €#$@n

        دقیقا

    • clever

      چه ربطی داشت الان. گاهی اوقات فکر میکنم این واکنش ها ناشی از جهل و صرفا مخالفت با طیف خاصیه یا نه شما چیزی عایدتون میشه . مرگ بر امریکا مرگ بر تفکر تروریستی و زورگویی است نه مرگ بر علم و ازادی و انسانیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنتتتتت

    • پریماه

      الان این مطالب چه ربطی به آمریکا داشت آخه ول کنین تو رو خدا اونا زندگیشونو میکنن شما هی بگین مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • .

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج