۱۷۴۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شوهرتان را به دکتر معرفی کنید!

مردان از همان دوران نوجوانی و جوانی به پسران یاد می‌دهند که سر خود را بالا بگیرند و آدم‌های سرسختی باشند. اما واقعا چه علتی دارد که جنس مذکر علاقه‌ای به حضور در مطب پزشک ندارد.

شوهرتان را به دکتر معرفی کنید!

شوهرتان را به دکتر معرفی کنید!

|دکتر آذر متین |
روانشناس بالینی

چرا آقایان از دکتر فراری هستند؟

محققان بر این باورند که مردان از همان دوران نوجوانی و جوانی به پسران یاد می‌دهند که سر خود را بالا بگیرند و آدم‌های سرسختی باشند. اما واقعا چه علتی دارد که جنس مذکر علاقه‌ای به حضور در مطب پزشک ندارد. این سوال را از دکتر آذر متین (روانشناس) پرسیدیم و او چنین پاسخ داد.

سنت: یکی از عللی که مردان به پزشک مراجعه نمی‌کنند، این است که از قدیم، بردن فرزندان نزد پزشک و مراقبت از سلامتی آنها، کار زن خانه بوده است. ارتباط بین مادر و کودک، مرد را از دایره آشنایی با مراقبت‌ها و اقدامات درمانی خارج می‌سازد. شاید لازم است یک نسل دیگر بیایند و بروند تا این رسم قدیمی برچیده شود!

خویشتن‌داری: رفتارهای مردانه‌ای مانند پرخاش، صبر و خویشتن‌داری و احتیاط در سخن گفتن، موانعی هستند که اجازه نمی‌دهند مردان به درستی مراقب سلامتی خود باشند. خویشتن‌داری متعصبانه مردان موجب می‌شود که به برخی اختلالات جسمانی و روانی کوچک و بزرگ مبتلا شوند.

تکذیب و جبرگرایی: بی‌میلی مردان برای مقابله با بیماری‌ها، آنها را به نوعی حس انکار و جبرگرایی می‌کشاند. مردان علاقه‌ای ندارند دنبال دارو درمان بروند. آنها ترجیح می‌دهند مشکل خود را با مشورت دوستان و مطالعه حل کنند.

فقدان آگاهی: اصولا زن‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های زنان، انجام آزمایش‌های گوناگون، زایمان، عمل جراحی و غیره همیشه با پزشک سر و کار دارند. از سوی دیگر مردان بسیار مضطرب هستند و عدم آگاهی آنها نسبت به پزشک، مانع حضورشان در کلینیک‌های درمانی می‌شود.

آستانه درد: یکی از عللی که زنان و مردان واکنش‌های گوناگونی در مراجعه به پزشک نشان می‌دهند، میزان حساسیت آنها نسبت به خود درد است. بدیهی است که آستانه درد مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است و همین عامل روی شیوه کنار آمدن با درد و واکنش آنها نسبت به درمان تاثیر می‌گذارد.
تحقیقات نشان می‌دهند که بنا به دلایل جسمی، مردان در مقایسه با زنان واکنش بچه‌گانه‌تری نسبت به درد نشان می‌دهند. زن‌ها در مقایسه با مردان درد بیشتری را گزارش می‌کنند و این بدین معناست که مردان به درستی نمی‌توانند تجارب درد کشیدن خود را به زبان بیاورند.

توجه کمتر: معمولا کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها برای خدمات‌رسانی به خانم‌ها آمادگی خوبی دارند؛ اما مکان مناسبی برای حضور آقایان نیستند و همین امر، مردان را از پزشک فراری می‌دهد و این احساس خفت، مانع حضور آنها در محیط‌های درمانی می‌شود.

ضعف: این عامل به قشر عظیمی از جامعه باز می‌گردد که به دو دلیل مانع مراجعه مردان به پزشک می‌شود: اولا فقدان و عدم آگاهی و دانش اندک آنها و ثانیا احساس شرمندگی و خجالتی که در پس این کار نهفته است.

سعی کنید این ضعف را از همسرتان دور کنید. فواید مراجعه به مراکز درمانی بر احتمال ابتلا به هر بیماری ارجحیت دارد. پس دوباره فکر کنید، آیا دارید راه درست را می‌روید؟

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه

      سلام ادرس يا شماره تلفن مطب خانوم دكتر آذر متين ميخواستم لطفا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج