۲۳۵۰۱
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

با یادگیری این روش‌ها می‌توانید درمانگر خود و خانواده‌تان باشید

چگونه با فشار درمانی درد را تسکین دهیم؟

رفلكسولوژی ازجمله تكنیك‌های طب مكمل است كه برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی‌و‌جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خواندن این مطلب درمانگر خود و خانواده تان شوید

چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟
برترین ها: این شیوه درمانی در كنار تكنیك‌های دشوار، متدهای ساده‌ای دارد كه با یادگیری آن‌ها می‌توانید برخی از نیاز‌های ابتدایی خود برای تسكین و بهبود درد را در خانه و محل كار برطرف كنید. به‌عنوان مثال می‌توانید هنگام سردرد، دندان درد، تنگی نفس، كاهش انرژی یا دردهای مفصلی از این تكنیك‌ها كمك بگیرید. به این ترتیب با شناختن نقاط بازتاب درمانی و یادگیری شیوه‌های ارائه شده، می‌توانید برای مدت زمان طولانی از مصرف مسكن‌های شیمیایی بی‌نیاز شوید.

در نخستین دوره آموزشی رفلكسولوژی برای عموم تصمیم داریم شیوه‌های ارائه تكنیك‌های رفلكسولوژی برای دست‌ها را به شما آموزش دهیم تا از شماره‌های بعد، از این روش‌ها برای تسكین اختلال‌ها، بیماری‌ها و دردهای مختلف استفاده كنیم.


چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟

حركت فشاری رو به جلو

این روش برای نقاط خاص روی دست اجرا می‌شود. در این روش سرانگشت سبابه را روی نقطه مورد نظر قرار می‌دهید و در راستای آن با فشار سرانگشت سبابه از روی دست و با كمك فشاری كه به كمك انگشت شست از زیر وارد می‌كنید، به‌اصطلاح روی دست راه می‌روید. این حركت را روی نقطه‌های مشخصی می‌توان ۳ تا ۵ بار تكرار كرد. به‌طور كلی نقاط بازتاب درمانی مربوط به ستون مهره‌ها، شش‌‌ها، لوزه و گوش به این تكنیك احتیاج دارند.


چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟

گردش دست به دور نقطه

برای ارائه این تكنیك باید انگشت شست را روی نقطه مورد نظر قرار دهید و فشار متوسطی وارد كنید و سپس ۴ انگشت دیگر را به دور موضع بگردانید. به‌عنوان مثال اگر لازم باشد برای تسكین درد یا اختلال اندام‌هایی مانند عصب سیاتیك، لگن و مثانه باید از این متد كمك گرفت تا به نتیجه بهتر رسید.


چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟

فشار تك انگشتی

برای ارائه این تكنیك لازم است انگشت سبابه را روی نقاطی خاص كه معمولا روی كف دست وجود دارد بگذارید. برای این منظور كافی است انگشت سبابه را روی نقطه مورد نظر قرار دهید و برای ۵ ثانیه فشار دهید و دوباره ۵ ثانیه رها كنید و این روند را چند بار (۶-۵ بار) تكرار كنید. نقاطی مانند كلیه، گردن و سر از جمله نقاط روی دست است كه با فشار تك انگشتی می‌توان روی آن كار كرد.


چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟

روش توپ غلتان

در این روش با كمك یك توپ كوچك و توپر می‌توانید روی نقطه مورد نظر تكنیك اجرا كنید. به این ترتیب كه توپ را روی نقطه مورد نظر قرار دهید و با چرخاندن آن روی نقطه مورد نظر كار كنید. علاوه بر این می‌توانید توپ را در راستای نقطه مورد نظر حركت دهید. یا توپ را بین كف هر ۲ دست گرفته و به‌طور همزمان هر دو نقطه روی كف دست‌ها را درگیر كرده و روی آن‌ها كار كنید.


چگونه با فشار درمانی  درد را تسکین دهیم؟

راه رفتن انگشت شست

در این مرحله نیز مانند مرحله اول تنها كافی است از انگشت شست‌تان كمك بگیرید و با كمك آن روی نقطه مورد‌نظر فشار وارد كنید و در مسیر رو به جلو با انگشت شست و اعمال فشاری در حد متوسط دست‌تان را رو به جلو حركت دهید. در این مرحله می‌توانید از دیگر انگشتان دست‌تان برای ایجاد فشار بهتر و تسلط بر كار استفاده كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج