۲۴۳۳۷۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

نگاهي موشكافانه به داخل ناگت‌ها

بچه‌ها عاشقش هستند و این كار مادرها را ساده مي‌كند. ناگت مرغ را مي‌گوييم كه غذايي ساده و البته خوشمزه است.

وب سایت آرمان امروز: بچه‌ها عاشقش هستند و این كار مادرها را ساده مي‌كند. ناگت مرغ را مي‌گوييم كه غذايي ساده و البته خوشمزه است.

با اين تصور كه مرغ را به آرد آغشته‌اند و سرخ كرده‌اند. اما تركيبات ديگري نيز در اين غذاي مورد علاقه وجود دارد. در ادامه شما را با آن چه كه بايد درباره ناگت‌ها بدانيد بيشتر آشنا مي‌كنيم.

نگاهي موشكافانه به داخل ناگت‌ها

پروتئين ناگت نصف پروتئين مرغ

گوشت سفيد مرغ پخته شده حدود ۲۶ درصد پروتئين دارد در حالي كه ناگت‌هاي با كيفيت بين ۱۰ تا ۱۸ درصد و اكثر آنها بين ۱۳ تا ۱۴ درصد پروتئين دارند. اين تفاوت نشان مي‌دهد كه ناگت‌ها صرفاً از مرغ تشكيل نشده‌اند.

يعني اينكه هر چه ميزان تركيبات ديگر ناگت بيشتر باشد ميزان پروتئين آن كمتر خواهد شد. نتايج پژوهشي كه در سال ۲۰۱۳ در American Journal of Medicine به چاپ رسيد نتايج تامل برانگيزي داشت. محققان دانشگاه مي‌سي سي پي ناگت‌ها را مورد بررسي قرار داده و مشاهده كردند كه گوشت آنها صرفاً از ۴۰ تا ۵۰ درصد عضله مرغ تشكيل شده است و مابقي آن عصب، استخوان، غضروف و چربي است.

البته اين بررسي مخصوص ناگت‌هاي باكيفيت بود و تركيبات ناگت‌هاي بي‌كيفيت بدتر از اين حرف‌‌ها است.

حاوي تركيبات سمي

ناگت‌هاي ترد با آن رنگ طلايي هر كسي را به اشتها مي‌آورند. اما سرخ كردن است كه آنها را تا اين اندازه ترد مي‌كند اما اين سرخ كردن بايد بسيار ملايم باشد.

چون سرخ كردن مواد غذايي با دماي بالا باعث بروز واكنش‌هايي بين كربوهيدرات‌ها و اسيدهاي آمينه مواد غذايي شده و به سمت توليد تركيبات سمي براي بدن مي‌روند. مواد غذايي سرخ كردني سرشار از آكريلاميد هستند. به عقيده متخصصان اين تركيب خطر بروز سرطان در بين مصرف‌كننده‌ها در هر رده سني را افزايش مي‌دهند.

با اين حال اگر هر از گاهي چند عدد ناگت (هر هفته يك مرتبه) ميل كنيد خطري شما را تهديد نخواهد كرد. توصيه ما اين است كه مصرف اين قبيل مواد غذايي به صورت روزانه و مداوم نباشد و از سرخ كردن دوباره آنها در روغن زياد بپرهيزيد.

بهتر است ناگت را داخل فر يا ماهيتابه نچسب با حرارت حداقل ۱۸۰ درجه سانتي گراد گرم كنيد.

مصرف ناگت براي كودكان زير ۳ سال توصيه نمي‌شود. كودكان ۳ سال مي‌توانند ۲ عدد ناگت و كودكان ۶ ساله ۴ عدد ناگت مصرف كنند. كودكان بعد از ۱۰ سالگي مي‌توانند ۶ عدد ناگت مصرف كنند.

حاوي كربوهيدرات بالا

مرغ فاقد كربوهيدرات است اما ناگت‌ها حدود ۱۲ تا ۲۳ درصد كربوهيدرات دارند. در حالي كه كربوهيدرات سيب زميني بين ۱۸ تا ۲۰ درصد است. اين كربوهيدرات مربوط به خرده نان يا آردي است كه ناگت را در آن مي‌غلتانند.

ناگت‌هايي كه حاوي ميزان زيادي كربوهيدرات هستند معمولاً ميزان پروتئين كمتري دارند. اگر از ديابت رنج مي‌بريد و قصد مصرف ناگت را داريد يادتان باشد كه در آن وعده غذايي ميزان نان و ديگر مواد نشاسته‌اي را كاهش دهيد.

۵ عدد ناگت به اندازه ۳۰ گرم نان (معادل يك هشتم نان باگت) كربوهيدرات دارد. اگر نسبت به گلوتن حساسيت داريد بدانيد كه ناگت‌ها اصلا مناسب شما نيستند چون در آرد يا خرده نان گندم غلتانده مي‌شوند.

سرشار از چربي

با وجود اينكه سينه مرغ پخته شده فقط ۲ درصد چربي دارد اما ميزان چربي موجود در ناگت‌ها بين ۷ تا ۱۷ درصد است. در نتيجه هر ۱۰۰ گرم ناگت يعني حدود ۵ عدد از آن بين ۱۸۵ تا ۲۵۵ كيلوكالري به بدن مي‌رساند.

نگاهي موشكافانه به داخل ناگت‌ها

با وجود اينكه ناگت‌هاي سرخ شده حاوي روغن آفتاب گردان هستند كه مقاومت بيشتري به حرارت بالا دارد اما ما توصيه مي‌كنيم در صورت امكان از ناگت‌هايي استفاده كنيد كه از روغن كلزا براي سرخ كردنشان استفاده شده باشد.

در حين گرم كردن آنها نيز از افزودن روغن بپرهيزيد و فقط در فر يا ماهيتابه‌هاي نچسب گرم شان كنيد.

نمك زياد

١٠٠ گرم ناگت بين ۸/۰ و ۵/۱ گرم نمك دارد كه بطور متوسط ۲۰ درصد نياز روزانه ما (۶ گرم) را تشكيل مي‌دهد. توصيه مي‌كنيم در حين خريد محصول به تركيبات آن دقت كنيد.

محصولاتي انتخاب كنيد كه ميزان نمك موجود در آن در هر ۱۰۰ گرم بيش از ۱ گرم نباشد اما مطمئن باشيد كه ميزان نمك موجود در ناگت‌هايي كه در فست فودها ميل مي‌كنيد بيش از ۱ گرم است.

اگر دچار فشار خون بالا هستيد و ناگت مصرف كرده‌ايد حواستان باشد آن روز از مصرف ديگر مواد غذايي صنعتي يا سوسيس و كالباس بپرهيزيد و مصرف پنير را محدود كنيد.

مواد افزودني فراوان

مواد نگهدارنده، مواد ثابت‌كننده و غيره كه جذب شان براي سلامتي خيري ندارد در ناگت فراوان است. برخي از ناگت‌ها تا ۸ نوع ماده افزودني مختلف دارند. به عقيده محققان اين مواد افزودني باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي خود ايمني مانند ‌ام اس و... مي‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج