۲۷۸۳۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

این هشدار ها را جدی بگیرید

اگر قصد سفر دارید، باید حتما آلوده‌ترین قسمت‌های هتل‌ها را بشناسید و خودتان را از بیماری​ها دور کنید. لباس‌هایی که قدرت باروری مردان را از بین می‌برد...



این هشدار ها را جدی بگیرید


برترین ها:

در روز تولد بیشتر مراقب جانتان باشید

بعد از گذشتن از یك سن مشخص، روشن كردن شمع‌های روی کیک تولد و گرفتن مهمانینه​تنها شادی‌آور نیست بلكه احتمال مرگ را افزایش می‌دهد. به تازگی محققان متوجه شدند، احتمال مرگ انسان‌ها در روز تولدشان بیشتر از هر روز دیگری در سال است.

این هشدار ها را جدی بگیرید

مطالعات روی بیش از ۲ میلیون نفر نشان می‌دهد افسردگی‌ و احساس ناراحتی در روز تولد می‌تواند خطر مرگ بر اثر حمله قلبی، سكته، خودكشی، افتادن از بلندی و حتی سرطان را افزایش دهد. به‌طور متوسط افراد بالای ۰۶ سال با احتمال ۴۱درصد بیشتر در روز تولدشان نسبت به مواقع دیگر سال جان خود را از دست می‌دهند. این مطالعات كه توسط دانشمندان سوئدی انجام شده و بیش از ۰۴ سال طول كشیده است، ثابت می‌كند استرس‌های مرتبط با تولد یكی از موانع بزرگ در افزایش طول عمر انسان‌ها به شمار می‌آید.بیشتر مرگ‌و‌میرها در روز تولد بر اثر حمله قلبی به‌وجود می‌آید كه احتمال وقوع آن تا ۶/۸۱ درصد در بین مردان و زنان در روز تولد افزایش پیدا می‌كند. عامل دوم مرگ و میر سكته مغزی است كه بیشتر در بین زنان اتفاق می‌افتد و در این روز خاص باید با احتمال ۵/۱۲ درصد بیشتر از مواقع دیگر منتظر ظهور علائم آن باشیم. سومین عامل مهم هم سرطان است كه احتمال مرگ بر اثر آن در بین زنان و مردان ۵/۰۱درصد بیشتر از سایر روزها است. هرقدر سن انسان‌ها بالاتر می‌رود، احتمال مرگ و میر در روز تولد هم افزایش پیدا می‌كند و به همین دلیل باید گفت این روز برای سالمندان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. محققان كانادایی هم چندی پیش متوجه شدند میزان سكته مغزی در روز تولد بیماران بسیار بیشتر از روزهای دیگر است، به خصوص اگر آنها سابقه ابتلا به فشار خون بالا را هم داشته باشند. علاوه بر روز تولد، احتمال مرگ تا چند روز بعد از روز تولد هم میزان بالایی دارد. شاید یكی از عوامل موثر در این مورد این باشد كه انسان‌ها در روز تولد احساس می‌كنند كه پیرتر شده‌اند و دیگر امید زیادی برای ادامه زندگی خود ندارند. معمولا در این زمان انسان‌ها بیشتر به ناكامی‌های خود فكر می‌كنند و حسرت نداشته‌های زندگی خود را می‌خورند.


بیشتر از ۳ لیوان در روز چای نخورید

مردانی كه در نوشیدن چای افراط می‌كنند با احتمال 50‌درصد بیشتر از مردان دیگر به سرطان پروستات دچار می‌شوند.

محققان دانشگاه «گلاسكو» متوجه شدند افرادی كه بیش از 7 فنجان چای در روز می‌نوشند با احتمال بیشتری نسبت به اشخاصی كه كمتر از 3 لیوان چای در روز مصرف می‌كنند در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. این یافته پزشكان را شگفت زده كرده است، زیرا قبلا تصور می‌شد مصرف زیاد چای می‌تواند مانع از ابتلا به اضافه وزن و فشار خون بالا شود و از بعضی سرطان‌ها پیشگیری كند. اما اكنون مشخص شده زیاده​روی در مصرف چای احتمال ابتلا به شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان را افزایش می‌دهد. البته این خطر فقط مرتبط با چای سیاه است و هنوز هم شواهد نشان می‌دهد، چای سبز می‌تواند از ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها پیشگیری كند. مصرف زیاد چای می‌تواند نشانه ابتلا به دیگر اختلالات و بیماری‌ها هم باشد. برای مثال تحقیقات نشان داده افرادی كه استرس دارند یا در انتخاب رژیم غذایی خود دقت نمی‌كنند بیشتر از دیگران به نوشیدن چای علاقه‌مند هستند.


این هشدار ها را جدی بگیرید

آلوده‌ترین قسمت‌های هتل‌ها را بشناسید

با آغاز تابستان، بسیاری از خانواده‌ها به فكر سفر رفتن می‌افتند و در این بین استفاده از هتل‌ها اجتناب‌ناپذیر است. اما با خواندن این خبر ممكن است هیچگاه حاضر نشوید بدون همراه داشتن یكی از محصولات شست‌وشوی آنتی‌باكتریال قدم به اتاق‌‌هتل خود بگذارید.

تحقیقات نشان می‌دهد كلیدهای چراغ‌ها، كنترل از راه دور تلویزیون به همراه دستشویی و سینك ظرفشویی از آلوده‌ترین قسمت‌های هتل‌ها به حساب می‌آیند. در این مطالعات، دانشمندان ۹۱ سطح مختلف در اتاق‌های هتل‌ها را بررسی كردند و میزان باكتری‌های بیماری‌زا را تخمین زدند. به این ترتیب مشخص شد دستشویی‌ها یكی از آلوده‌ترین قسمت‌های هتل‌ها هستند و میزان باكتری‌های موجود در كف اتاق‌ها هم به‌طور باورنكردنی بالاست. كلید چراغ‌ها به همراه كنترل از راه دور تلویزیون هم از عوامل بیمار‌كننده بسیاری از مسافرانی است كه چند روز را در هتل‌ها سپری می‌كنند. متاسفانه روی این سطوح باكتری‌های موجود در مدفوع هم شناسایی شده كه البته میزان آنها بسیار بیشتر از آن چیزی بود كه دانشمندان تصور می‌كردند. این موضوع نشان می‌دهد، بسیاری از ساكنان هتل‌ها توجه زیادی به رعایت نكات بهداشتی ندارند و به‌طور ناخودآگاه زمینه را برای انتقال بیماری فراهم می‌كنند. البته این تحقیقات با هدف ترساندن مردم از هتل‌ها انجام نشده است بلكه در عوض می‌تواند اقدام موثری در افزایش آگاهی‌های مردم در رعایت نكات بهداشتی باشد. برای مثال، زمین‌شوی‌ها و اسفنج‌های ظرفشویی در هتل‌ها از مهم‌ترین مراكز تجمع میكروب‌ها به شمار می‌آید و خانواده‌ها بهتر است تا حد امكان از این وسایل در هتل استفاده نكنند.


این هشدار ها را جدی بگیرید

آدامس بجوید، چون...

جویدن آدامس نه تنها ممكن است باعث آزار اطرافیان و اخراج شما از كلاس درس شود بلكه اثرات بدی هم روی حافظه دارد.

محققان انگلیسی متوجه شدند، افرادی كه آدامس می‌جوند دشوارتر از دیگران می‌توانند نام‌ها‌، آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها را به خاطر بیاورند.

به اعتقاد آنها حركت دهان هنگام جویدن توانایی مغز را در به خاطر سپردن اطلاعات كاهش می‌دهد. به این ترتیب آخرین مطالعات این باور را كه جویدن آدامس باعث افزایش قدرت و توانایی مغزی می‌شود زیر سؤال برده و به‌طور كامل رد می‌كند. همچنین مشخص شده انسان‌ها در انجام چند كار به‌طور همزمان چندان خوب عمل نمی‌كنند و در هر زمان باید تمركز خود را روی یك چیز بگذارند. در گذشته تصور می‌شد آدامس جویدن باعث افزایش جریان خون به سمت مغز شده و به این ترتیب قدرت حافظه را بیشتر می‌كند اما اكنون مشخص شده كه این كار می‌تواند فرایندهایی كه به‌طور معمول در مغز هنگام ذخیره اطلاعات صورت می‌گیرد را مختل كند. بررسی‌های دیگر هم نشان داده آدامس‌ها فقط تا زمانی كه طعم دارند، می‌توانند به بهبود كارایی مغز انسان كمك كنند و بعد از چند دقیقه استفاده از آنها نتیجه عكس می‌دهد.


عینك‌های ارزان قیمت چشم​هایتان را می​کشند

با فرا رسیدن فصل تابستان، علاقه مردم به خرید عینك‌های آفتابی افزایش پیدا می‌كند اما تحقیقات دانشمندان به تازگی آسیب‌های جدید استفاده از عینك‌های ارزان‌قیمت را فاش كرده است.

قیمت بالای بسیاری از عینك‌ها و لنزها مردم را به سمت خرید محصولات مشابه و ارزان قیمت سوق داده است. اما محققان اعلام كردند خرید این عینك‌ها نه تنها هدر دادن پول است بلكه می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد. با بررسی 63 برند مختلف از این عینك‌ها مشخص شد نزدیك به نیمی از آنها كیفیت بسیار بدی دارد و لنز آنها دید یكسانی را در دو چشم ایجاد نمی‌كند. این عامل به خصوص هنگام رانندگی می‌تواند بسیار خطرناك باشد و راننده را در تشخیص موانع و تخمین مسافت دچار اشتباهات مرگبار كند. همچنین استفاده از این نوع عینك‌ها یكی از دلایل مهم سقوط از ارتفاع و زمین خوردن روی پله‌ها معرفی شده است. ایجاد اختلال در بینایی در استفاده از این عینك‌ها می‌تواند باعث سردرد شده و حتی به عدسی‌های چشم‌ها هم آسیب وارد كند. عینك‌های آفتابی ارزان قیمت نمی‌توانند جلوی ورود اشعه‌های مضر خورشید را بگیرند و در عین حال استفاده از آنها باعث گشادتر شدن مردمك چشم می‌شود. در این وضعیت نه تنها از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت نمی‌شود بلكه اشعه‌های مضر بیشتری از طریق عدسی به داخل چشم‌ها راه پیدا می‌كند كه نتیجه آن واردشدن صدمه بیشتر به این عضو بسیار حساس بدن است. این حالت در دراز مدت می‌تواند باعث ابتلا به آب مروارید، كاهش بینایی و آسیب به شبكیه شود.


این هشدار ها را جدی بگیرید

آقایان شلوار تنگ نپوشید

سیگار كشیدن و داشتن اضافه وزن روی قدرت باروری مردان تاثیر منفی دارد اما هیچ كدام از این عوامل به اندازه پوشیدن لباس‌های تنگ نمی‌تواند كیفیت سلول‌جنسی مردان را كاهش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، تعداد سلول‌جنسی در مردانی كه شلوار یا لباس زیر تنگ می‌پوشند و همچنین مردانی كه كارهای بدنی و سخت انجام می‌دهند، بسیار كمتر از دیگران است. به اعتقاد پزشكان، انتخاب شلوارها و لباس‌های زیر آزادتر برای مردانی كه برای بچه دار شدن تلاش می‌كنند، می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

در گذشته هم مطالعاتی انجام شده بود كه نشان می‌داد، لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را تا حدودی مختل می‌كند و آن را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

البته پوشیدن این شلوارها برای خانم‌ها هم بی‌خطر نیست، زیرا این لباس‌ها می‌‌تواند باعث عفونت مثانه در آنها شود. همیشه در اطراف مقعد، باكتری‌‌هایی وجود دارد كه ممكن است بر اثر اصطكاك لباس به طرف مجرای ادراری حركت كرده و خیلی سریع باعث عفونت شود كه نشانه آن سوزش و تكرر ادرار است.


آلرژی در انتظار كودكان شهری

كودكانی كه در شهرهای شلوغ زندگی می‌كنند بیشتر از كودكان دیگر به آلرژی‌های غذایی دچار می​شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد این احتمال در كودكان شهرنشین تا دو برابر نسبت به كودكانی كه در نواحی خلوت‌تر یا روستاها زندگی می‌كنند بیشتر است. به‌نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها نقش مهمی در ظاهر شدن این شرایط دارد. در عوض كودكانی كه در روستاها زندگی می‌كنند بیشتر در معرض باكتری‌های موجود در طبیعت قرار می‌گیرند و به همین دلیل صاحب سیستم ایمنی قوی‌تری می‌شوند. تقریبا 01 درصد از كودكان ساكن در شهرهای شلوغ دچار آلرژی‌های غذایی هستند اما این آمار در میان كودكان نواحی كم‌جمعیت فقط 6 درصد است.
هر چقدر میزان جمعیت بیشتر شود، به همان اندازه هم احتمال ابتلا به آلرژی افزایش پیدا می‌كند. مطالعات قبلی هم نشان داده است كودكان شهرنشین بیشتر در خطر ابتلا به آسم، اگزما، حساسیت‌های مخاطی و تنفسی قرار دارند.

میزان آلرژی به غذا در طول ۰۲ سال گذشته رشد شگفت‌انگیزی داشته است. از مهم‌ترین عوامل این بیماری می‌توان به احساس خارش، قرمزی پوست، تورم صورت و در موارد بسیار حاد شوك شدید اشاره كرد كه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      البته مطلب مرگ در روز تولد زیاد برای ایرانی ها اتفاق نمی افته چون تقریبا زیاد یادشون نمی مونه اغلب تو ایران تا سی و پنج شش سالگی بیشتر تولد نمیگیرن. این برای خارجی هاست که روز تولد و روز سالگرد ازوداجشون براشون خیلی مهمه.

    • بهار

      مطالب خوب بود
      فقط اعداد اشتباه تایپ شدن.
      احتمالا تایپیست با فونت متفاوت فرستادو مدیر ویرایش بدون مطالعه فرستاد رو سایت. لطفا اصلاح کنید.با تشکر

    • edvin

      ببین اون سویدی ها چقدر راحت زندگی میکنن که اصلا اضطراب ندارند برا تولدشون دوچار اضطراب میشن ... 2روز پیش ما بیان از زندگی سیر میشن
      فوفولن دیگه !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج