اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۹۳۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خوردني‌هاي ممنوعه!

سايت پرونسيون به تازگي فهرستي از قسمت‌هاي آسيب‌رسان چند گياه را منتشر كرده كه كمتر كسي گمان مي‌كند خوردن آنها به بدن صدمه بزند.

خوردني‌هاي ممنوعه!

هفت صبح: سايت پرونسيون به تازگي فهرستي از قسمت‌هاي آسيب‌رسان چند گياه را منتشر كرده كه كمتر كسي گمان مي‌كند خوردن آنها به بدن صدمه بزند. تهيه فهرست اين چند گیاه و میوه بعد از آن صورت گرفت كه گزارش‌هايي در مورد آسيب آنها به بدن منتشر شد.

به همين دليل و با وجود تاكيد صد در صدي دانشمندان نسبت به تغذيه گياهي و طبيعي توصيه مي‌شود از مصرف برگ‌ها یا هسته‌های ذكر شده در اين فهرست خودداري كنيد.

برگ ریواس

ساقه ترش‌مزه و مفيد ريواس خواصي جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می‌شود. اگر‌چه مي‌توان اين ساقه را خام‌خواري كرد اما برگ‌های آن مسموم‌کننده هستند. دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ‌های ریواس يافت شده که به بدن آسيب می‌رسانند.


برگ گوجه فرنگی

خوردني‌هاي ممنوعه!

حتما شنيده‌ايد كه پوست گوجه فرنگي هضم نمي‌شود اما خوردن آن ايرادي ندارد و مي‌توانيد گوجه فرنگي را با پوست ميل كنيد. با وجود اين اگر كسي هوس خوردن پوست اين صيفي را كرد بايد بداند كه دانشمندان در‌يافته‌اند ماده‌اي شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ‌های گوجه فرنگی وجود دارد كه مصرف آن مي‌تواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.


دانه‌های سیب

بعضي‌ها بعد از خوردن سيب دانه‌هاي آن را هم مي‌جوند . آمیگدالین ماده‌ای است سمی‌ كه در دانه‌های سیب يافت شده و رسيدن مقادير زياد آن به بدن مشکل‌ساز است.


مغز هلو

خوردني‌هاي ممنوعه!

۸۸ میلی‌گرم سیانید! وجود اين مقدار سيانيد در مغز این میوه كمي‌ عجيب است. هسته ترک نخورده هلو، معده درد ايجاد مي‌كند و خوردن هسته‌های ترک‌خورده آن هم سلامت عمومي ‌شما را تهديد مي‌كند.


هسته گیلاس

اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نيز به بدن آسيب مي‌رساند.


سیب‌زمینی سبز شده

خوردني‌هاي ممنوعه!

وجود مقدار زيادي از ماده‌ای به نام سولانین دليل سبزشدن سیب‌زمینی است. این ماده كه سمی است مي‌تواند روي سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد. بنابراين سيب‌زميني سبز شده را به هيچ شكلي مصرف نكنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای دوست مخور خربزه با پوست ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج