جاباما
۴۳۲۰۶۳
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

اشتباهاتی که زودتر پیرتان می کنند

اگر هیچ گاه وزنه نمی زنید باید بدانید که دنبال کردن یک برنامه ی منظم تمرین قدرتی که نیروی عضلانی بهتر و با پشتیبانی بیشتر را ایجاد می کند، به شما کمک می کند تا شل شدگی پوست گردن به پایین را محکم نمایید.

وب‌سایت تناسب اندام: مطالعه و تحقيق در زمينه عوامل زنده و غير زنده خسارت‌زا به جنگلها و مراتع، حفظ تعادل پايدار و تنوع زيستی در گستره منابع طبيعی ايران ،مطالعات فونستيك، كنترل بيولوژيك و مديريت تلفيقی برای حفاظت و حمايت از اكوسيستمهای مختلف جنگلی و مرتعی.خوردن شکر زیاد قطعاً برای دور کمر شما عاقلانه نیست، اما افراط بیش از حد در دسر می تواند صورتتان را نیز چندین سال پیر کند.
Leslie Baumann، پزشک و درماتولوژیست در ساحل میامی، توضیح می دهد که «رژیم غذایی خوب، سنگ بنای اصلی یک پوست سالم است.» عناصر طبیعی در غذاهای کامل مثل کاهو و توت فرنگی به افزایش ترن اُور سلول کمک می کنند، و تولید رشته های کلاژن را برای کمک به نرم و مستحکم نگه داشتن پوست، افزایش می دهد.
از طرف دیگر، غذاهای دارای ارزش تغذیه ای کم و بدون ارزش، مثل دونات های پر از شکر، در واقع می توانند به کلاژن و الاستین، که پوست را محکم و شاداب نگه می دارند، آسیب برسانند. طبق مطالعه ای که در مجله ی بریتانیایی درماتولوژی منتشر شد، این اثرات پیرسازی در حدود ۳۵ سالگی شروع شده و بعد از آن به سرعت افزایش می یابد.

و حتی اگر هر هفته، تمرینات سخت کاردیو را انجام دهید، در صورتی که برنامه تان شامل یوگا، تمرین با وزنه، و استراحت نباشد، مزایای بالقوه ی ضد پیری بدن را از دست خواهید داد. به عنوان مثال، اگر فقط کاردیو را به قیمت کنار گذاشتن سایر انواع تمرینات، مثل یوگا و تمرینات قدرتی، انجام دهید، می تواند شما را از مزایای محافظت از پوست محروم کند.
اشتباهاتی که زودتر پیرتان می کنند

دریابید که آیا یکی از این ۸ اشتباه رژیم غذایی و تمرین را انجام می دهید یا خیر و یاد بگیرید به جای آن چه کار کنید.

۱- در خوردن دسر افراط می کنید

تجزیه قندها، که به آن گلیکاسیون گفته می شود، به کلاژن که پوست را نرم و محکم نگه می دارد، آسیب می زند. برای جلوگیری از خارج شدن این فرآیند طبیعی از کنترل، از کربوهیدرات های با شاخص قند خون پایین مثل غلات کامل غافل نشوید؛ آنها به طور طبیعی قند کمی دارند، و بدن برای کاهش از دست رفتن کلاژن، آنها را به آهستگی پردازش می کند.
اگر می خواهید چای یا بلغور جوی خودتان را شیرین کنید، بدون اینکه پوستتان پیرتر به نظر برسد، استویا (Stevia) کاملاً طبیعی را امتحان کنید.
طبق گفته ی درماتولوژیست دارای بورد تخصصی، Nicholas Perricone، استاد پزشکی دانشکده ی طب انسانی دانشگاه ایالتی میشیگان، استویا، گیاه شیرین کننده ای است که به سادگی هضم می شود، که گلیکاسیون را تحریک نمی کند.

۲- مدام در معرض استرس قرار دارید

از بین بردن اضطراب های کاری تان روی دوچرخه یا تردمیل ممکن است برای مدت کوتاهی باعث شود احساس بهتری داشته باشید، اما وارد کردن یوگا به برنامه تناسب اندام تان به طور منظم، می تواند کمک کند تا جوان تر به نظر برسید و در حالیکه استرس را کم می کنید، از تجزیه عضلات جلوگیری نمایید.
HemaSundaram، پزشک و درماتولوژیست در واشنگتن دی سی می گوید، حرکات یوگا مثل حرکت بچه، سگ سرپایین، و حرکت سلام بر خورشید، گردش خون را بهبود می بخشند - بالا بردن اکسیژن همان چیزی است که آن درخشش یوگای دوست داشتنی را به پوست می دهد.
پژوهش ها نشان می دهد تمرین منظم یوگا می تواند التهاب و استرس را، که پیری پوست را تسریع می کنند، کاهش دهد. اگر دلیل دیگری برای دور کردن استرس خود می خواهید: میزان زیاد تنش می تواند تولید هورمون را سرکوب کند، که منجر به تجزیه کلاژن یا حالت های وخیم تری مثل پسوریازیس می شود. Annie Chiu، پزشک و درماتولوژیست در لوس آنجلس می گوید "کنترل استرس، پوست شما را آرام نگه می دارد."

۳- همیشه قهوه را انتخاب می کنید

پژوهش ها نشان می دهد که چای سبز و سیاه حاوی ترکیبات محافظت کننده - مثل EGCG (اپیگالوکتشینگالات) و آنتی اکسیدان های تی فلاوین هستند که به پیشگیری از سرطان های پوست و شکستن کلاژن، عامل چین چروک ها، کمک می کند.

۴- هیچ گاه وزنه نمی زنید

دنبال کردن یک برنامه ی منظم تمرین قدرتی که نیروی عضلانی بهتر و با پشتیبانی بیشتر را ایجاد می کند، به شما کمک می کند تا شل شدگی پوست گردن به پایین را محکم نمایید.
Patricia Farris، پزشک درماتولوژیست در لوس آنجلس می گوید «من به تمرین قدرتی اعتقاد دارم، و همیشه به بیمارانم می گویم هرچه پیرتر می شوند، بیشتر آن را انجام دهند.» او می گوید «این مثل اضافه کردن حجم به صورت با مواد حجیم کننده (filler) است، با این تفاوت که روی بدن انجام می شود.»

۵- گوشت تان ارگانیک نیست

Katie Rodan، پزشک درماتولوژیست در منطقه ی خلیج سن فرانسیسکو می گوید، «هورمون های موجود در لبنیات سنتی، طیور، و گوشت ممکن است در ایجاد آکنه تأثیر داشته باشند.» او می گوید آن دسته از بیمارانش که این موارد را کمتر می خورند یا حداقل از گوشت گاو و طیور تغذیه شده از غلات و لبنیات ارگانیک در رژیم غذاییشان استفاده میکردند، اغلب متوجه می شوند که پوستشان بهتر به نظر می رسد.

۶- از مواد قلیایی غافل هستید

Kimberly Snyder، متخصص تغذیه در لوس آنجلس و نویسنده ی کتاب The Beauty Detox Solution می گوید، زمانی که مشتریانش غذاهای قلیا دار بیشتری، مثل جعفری، بادام، کلم برگ، گلابی، لیمو و سیب می خورند، بهبود زیادی در پوست و موی آنها مشاهده می کند.
Snyder توضیح می دهد که «اگر بدن شما بسیار اسیدی باشد، که می تواند زمانی که رژیم غذایی تان نامتعادل است رخ دهد، مواد معدنی قلیایی مثل کلسیم، پتاسیم، و منیزیم، که به ما اجازه می دهند استخوان، دندان و موهای قوی و سالمی داشته باشیم، را پاک می‌کند و از بین می برد.»

۷- استراحت نمی کنید

هنگامی که روال عادی تمرینتان آنقدر شدید است که همیشه خسته اید اما شب نمی توانید بخوابید، صرف نظر از لکه های تیره و پف های زیر چشمانتان به دلیل بی خوابی شبانه، شما دارید خودتان را برای آسیب های استفاده مفرط، آماده می کنید.
Ryan Halvorson، مربی خصوصی و متخصص انجمن سلامت و تناسب اندام IDEA می گوید، این علائم می تواند نشانه ای از خستگی مفرط باشد. سایر شواهدی که نشان می دهد شما دارید بیش از حد تمرین می کنید، شامل کوفتگی بیش از حد عضله که چندین روز باقی می ماند، کاهش وزن ناخواسته، افزایش ضربان قلب در حالت استراحت، اختلالاتی در چرخه ی قاعدگی، یا کاهش اشتها است.
Polly de Mille، فیزیولوژیست ورزشی بالینی در بیمارستان جراحی ویژه در منهتن می گوید "همانگونه که برای ورزش برنامه ریزی می کنید، برای استراحت تان هم برنامه بریزید. «اگر تعادلی بین تجزیه عضلات و ریکاوری نباشد، پس عضله در حالت التهاب مزمن است، و آنچه که ممکن است به عنوان یک مورد کوفتگی ساده بعد از یک تمرین سخت آغاز شود، می تواند به یک آسیب استفاده ی بیش از حد واقعی تبدیل گردد.»

۸- رژیم بدون چربی

هنگامی که رژیم غذایی تان متعادل نیست، پوست، مو و ناخن هایتان متضرر خواهند شد. David E. Bank، پزشک، عضو آکادمی درماتولوژی آمریکا، و مدیر مرکز درماتولوژی، جراحی زیبایی و لیزر در نیویورک توضیح می دهد که، حذف کالری ها می تواند بدنتان را از مواد مغذی خاصی محروم سازد که تقسیم سلولی سالم، احیای سلول، و رنگ و بافت کلی پوست را ارتقا می بخشند.
«پوست همچنین به اسیدهای چرب ضروری - که خود بدن نمی تواند آنها را تولید کند - برای حفظ آبرسانی نیاز دارد. رژیم غذایی که چربی بسیار کمی داشته باشد، می تواند باعث ایجاد پوست خشک، ریزش مو، و ناخن های شکننده گردد.»

سایر مواد مغذی کلیدی برای افزایش جوانی، شامل ویتامین های A، C و E هستند. کمبود ویتامین A موجب آکنه، موی خشک، پوست خشک، و ناخن های شکننده می شود. میزان ثابت روزانه ی ویتامین A را با خوردن ۵ هویج کوچک در هر روز بدست آورید.
کمبود ویتامین C می تواند ساخت کلاژن (چسبی که رباط ها، استخوان ها، عروق خونی، و پوست را به هم متصل می کند) را تحت تأثیر قرار دهد، التیام زخم را تضعیف کند، و احتمال کوفتگی و کبودی تان را بیشتر کند؛ غذاهای غنی از ویتامین C را به شکل مرکبات، کلم بروکسل، فلفل، و سبزیجات برگ دار وارد برنامه خود کنید.
میزان کم ویتامین E می تواند موجب کوفتگی آسان شود و باعث شود بیماریهای مزمن پوستی مثل اگزما و پسوریازیس عود کنند. با خوردن بادام، فندق، بادام زمینی، اسفناج، و غلات غنی شده، ویتامین E بیشتری وارد برنامه غذایی خود کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج