جاباما
۱۳۱۲۸۴۱
۳۱۱۶۰
۳۱۱۶۰
پ

درمان فوری بی‌خوابی فقط در ۲ دقیقه!

تابه حال شده است که نتوانید در اوج زمان خستگی بخواب فرو بروید و یا در تخت خواب خود، نتوانید به خواب فرو بروید.

برترین‌ها: تا به حال شده است که نتوانید در اوج زمان خستگی بخواب فرو بروید و یا در تخت خواب خود، نتوانید به خواب فرو بروید و تنها پوزیشن خود را تغییر می دهید یا دائما در حال چک کردن ساعت تلفن همراه خود هستید که ساعت چند است و هنوز به خواب نتوانسته اید فرو بروید و یا کارهای دیگری را ممکن است انجام دهید تا بتوانید بخوابید!

این روش خوابیدن برای خلبانان آمریکایی در زمان جنگ دوم اتفاق افتاد چرا که آنها به علت استرس زیاد نمی توانستند به سرعت بخوابند. در نهایت این راه کار بسیار تاثیر گذار بود و توانست به خلبانان کمک کند.

درمان بی خوابی سریع در ۲ دقیقه و در دو مرحله 

در ادامه شما را با دو بخش این موضوع که عبارتند از آرامش از لحاظ جسمی و ذهنی، آشنا می کنیم، این روش در رهایی از اضطراب و خستگی تاثیرگذار است و به تمامی افراد با هر شرایط اجتماعی توصیه می شود.

بخش اول :آرامش جسمی

می دانید که یکی از فاکتورهای اصلی و مهم برای به خواب رفتن سریع و درمان کم خوابی های شبانه داشتن جسمی آرام است، اما اگر جسم شما آرامش نداشته باشد چه باید بکنید؟ با روشی پیشنهادی به سرعت به این مهم خواهید رسید.

آموزش روش ایجاد آرامش جسمی برای درمان بی خوابی در کوتاه ترین زمان ممکن

1- به پشت بخوابید و پای خود را روی زمین دراز کنید. دست هایتان را به آرامی روی ران هایتان قرار داده و چشمانتان را ببندید و چانه را به قفسه سینه نزدیک تر نمایید.

2- به آرامی نفس عمیق بکشید. اخم ها و چین و چروک های پیشانی را باز کنید و با احساس بدون استرس و دغدغه بخوابید. پوست سر را تصور کنید که بسیار آرام است و بعد اعضای دیگر صورت را نیز احساس کنید که شل است و دهان را همانند یک ماهی به اندازه بسیار کم باز کنید.

توجه :منظور کلی از مورد دوم این است که باید احساس شل بودن عضلات را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ استرسی به خواب فرو بروید.

درمان فوری بی‌خوابی فقط در 2 دقیقه!

3- آرامش را در عضلات خود احساس و کنترل کنید و به آرامی نفس بکشید.

4- شانه های تان را به حدی که ممکن است شل و رها کنید انگار که اصلا وجود ندارند. همچنین گردن را نیز همانند بخش ها و عضلات دیگر شل کنید و بطور کلی باید از هر گونه فکر و دغدغه رهایی یابید و تنها به استراحت در آن زمانیکه می خواهید، فکر کنید.

5- اینک سینه را نیز ریلکس و شل نمایید و نفس های عمیق را پشت سر هم بکشید و اجازه دهید سینه به سمت بالا و پایین جابجا شود. برای داشتن خواب سالم و بی دغدغه باید فرض کنید که مانند یک توده سبک و شناور در آسمان هستید.

6- نیمه ی بالایی بدن شما در حال حاضر آرام است و احساس رهایی و شل بودن می کنید و تنها نیمه پایینی بدن باقی می ماند.

7- برای شل و ریلکس کردن عضلات ران پا باید تصور کنید که گوشت به نرمی به استخوان ها آویزان است. به خودتان تلقین کنید که انگار هیچ استخوانی در پای شما وجود ندارد و تنها پای شما دارای عضلات می باشد. این تلقین را در هر دو پای خود اجرا کنید.

8- در حال حاضر بدن شما کاملا ریلکس و آرام شده است و 3 نفس عمیق بکشید و بازدم را از دهان خود به بیرون منتقل کنید. 

درمان فوری بی‌خوابی فقط در 2 دقیقه!

بخش دوم :آرامش روحی

ایجاد آرامش ذهنی برای درمان فوری بی خوابی بدون دارو که برای بی خوابی دوران بارداری نیز موثر است. پس از اینکه از لحاظ جسمی آرامش یافتید، تنها ده ثانیه طول می کشد تا فکر شما کم شود و به چیزی فکر نکنید و سپس به خوابی عمیق فرو خواهید رفت.

با انجام به ترتیب مراحل بالا می توانید عضلات بدن را به کنترل خود در بیاورید و در نتیجه می توانید به راحتی بخوابید و این راهکار در دنیای مدرن امروز نیز عملی است و از نظر محققان مورد تایید است و هیچ مشکلی ندارد.

توجه :اگر می خواهید فورا بخوابید، باید در مورد چیزهایی که به شما آرامش می بخشند فکر کنید. 

اگر در فصل زمستان دچار بی خوابی شده اید، 3 راه به ترتیب ذیل وجود دارند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و موردی که انتخاب کرده اید عمل نکرد می توانید مورد دیگری را برگزینید.

درمان فوری بی‌خوابی فقط در 2 دقیقه!

این موارد عبارتند از :

1- فرض کنید که در فصل بهار هستید و در کف یک قایق دراز کشیده اید و به سمت غروب آفتاب در حال حرکت هستید و صدای دریا در گوش شما وجود دارد و به آسمان آبی بالای سر خود نگاه می اندازید که ابرها داخل آن در حالت شناور قرار دارند. بر این موضوع متمرکز شوید و اجازه ندهید هیچ چیز دیگری فکر شما به هم بزند و از آن لذت ببرید.

2- تصور کنید که در یک کلبه سیاه و بسیار بزرگی هستید و اطراف شما را تاریکی احاطه کرده است.

3- برای 10 ثانیه جمله "من به هیچ چیز فکر نمی کنم" را تکرار کنید و سعی کنید که از افکار دیگر استفاده نکنید.

بعد از این آموزش که به مدت 6 هفته به طول انجامید، 96% از خلبانان توانستند که در دو دقیقه و هرجاییکه بودند بخوابند حتی اگر قبل از خواب قهوه نوشیده بودند!

راهکارهای بالا تمرینات جهانی هستند و در هنگام داشتن استرس، تنها از بخش آرامش جسمی استفاده کنید و اگر می خواهید بخوابید آرامش ذهنی را نیز اضافه نمایید.

اگر می شود در محل کارتان و یا جاهای دیگری که زمان خوابیدن اندک است، می توانید حتی به مدت 5 دقیقه بخوابید که این میزان خواب می تواند شما را سرحال تر و شاداب تر نماید و در ضمن این تمرینات نیز در شب بسیار مهم هستند و می توانید از آنها برای مبارزه با خواب در شب استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج