۱۲۶۵۴۷۴
۲۱
۲۱
پ

چه ویژگی‌هایی در صرافی‌های ارز دیجیتال باید بررسی شود؟

به طور قطع در هر صرافی ارز دیجیتال استراتژی و اهداف خاصی برای مخاطبان تعریف شده است؛ اما در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال، با توجه به اوضاع روابط بین الملل ممکن است کمی اوضاع پیچیده‌تر باشد. اما به طور کلی یک صرافی ارز دیجیتال باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که کاربران واقعاً از آن صرافی آنلاین انتظار دارند. اما به راستی کاربران در یک صرافی ارز دیجیتال به دنبال چه چیزی هستند؟ در این مقاله قصد داریم به توقع کاربران از یک صرافی ارز دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

چه ویژگی‌هایی در صرافی‌های ارز دیجیتال باید بررسی شود؟

 

کاربران در یک صرافی ارز دیجیتال به دنبال چه چیزی هستند؟

همانطور که هیچ صرافی ارز دیجیتالی وجود ندارد که برای همه کاربران مناسب باشد، درک نیازهای کلیدی هر کاربر ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما چند ویژگی به صورت مشترک در بین تمام صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا مشترک است. برخی از ویژگی‌های برتری که کاربران در هر صرافی ایرانی ارز دیجیتال به دنبال آن هستند، در ادامه آورده شده است.

چه ویژگی‌هایی در صرافی‌های ارز دیجیتال باید بررسی شود؟

امنیت

درک این نکته مهم است که هیچ نهاد مرکزی از ارزهای دیجیتال محافظت نمی‌کند. حتی هیچ بیمه‌ای برای حمایت از کاربران یک صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد. از این رو، هر صرافی ارز دیجیتال باید اقدامات امنیتی با فناوری‌های پیشرفته‌ای را برای پشتیبانی از خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم خود ارائه کند.

گاهی یک صرافی ارز دیجیتال به کاربران خود بیمه ارائه می‌دهد. بیمه‌ای که در صورت هک و سرقت مقدار مشخصی از ارز دیجیتال کاربر، از صاحب حساب پشتیبانی می‌کند. اما یک صرافی آنلاین متکی به فناوری است. بنابراین اقدامات امنیتی سخت‌گیرانه‌ای را برای محافظت از ارزهای دیجیتال و تراکنش‌های خرید ارز دیجیتال یا فروش آن می‌کند.

هزینه‌ها و کارمزدها

برخی از پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال ساختار کارمزد بالاتری نسبت به همتایان خود دارند. در صرافی آنلاین مذکور، هرچه سرمایه گذار یا کاربر سود بیشتری داشته باشد، کارمزد صرافی ایرانی ارز دیجیتال بالاتر می‌رود. کارمزدهای افزایش یافته برای معامله‌گران در صورتی که از آن بهره‌مند نشوند، ممکن است زیاد خوش‌آیند نباشد.

پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال قدیمی ممکن است کارمزد ثابتی را از معامله‌گران دریافت کنند، یا درصدی از سود معامله را برای خود بردارند. یک صرافی آنلاین ممکن است کارمزدها را بر اساس خرید ارز دیجیتال یا فروش آن دریافت کنند. همچنین ممکن است از فروشنده و خریدار کارمزد متفاوتی دریافت کند. اما در برخی دیگر کارمزد تراکنش‌ها بر اساس نوع ارز دیجیتال تعیین می‌شود. از این رو، کاربران می‌توانند پس از درک همه جنبه‌های هزینه، صرافی ایرانی ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نقدینگی

نقدینگی یک صرافی ارز دیجیتال اهمیت بالایی در میزان خرید و فروش ارز دیجیتال دارد. در زمان خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، باید نقدینگی کافی در صرافی ارز دیجیتال موجود باشد. بنابراین کاربرانی که به دنبال صرافی ارز دیجیتال ایده آل هستند، به سراغ صرافی ایرانی ارز دیجیتال با بالاترین حجم معاملات می‌روند. حجم معاملات بالا نشان از میزان حفاظت از نقدینگی است.

کوین‌های ارائه شده

ویژگی بعدی که کاربران به دنبال آن هستند، در دسترس بودن ارزهای دیجیتال مختلف در صرافی ارز دیجیتال است. با توجه به تعداد بالای ارزهای دیجیتال موجود در بازار، مشاغل نمی‌توانند همه آنها را برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی خود ارائه کنند. تنها راه حل برای بالا بردن میزان خرید ارز دیجیتال یا فروش آن و جذب راحت‌تر کاربران این است که، ارزهای دیجیتالی با عملکرد برتر و پر تقاضا را ارائه دهند. کاربران ممکن است ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را با جستجو در اینترنت پیدا کنند و بر اساس آن صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اطلاعات آموزشی

همه کاربران متخصص خرید و فروش ارز دیجیتال نیستند. از این رو، بسیاری به دنبال منابع موثق اختصاصی هستند. بنابراین، یک صرافی ارز دیجیتال باید درک دقیقی از ارز‌های دیجیتال مختلف، کوین‌ها، فناوری بلاک چین، فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال و… را به کاربر بدهد. دوره‌ها و مقالات دقیق در وب‌سایت صرافی آنلاین به مبتدیان کمک می‌کند تا در مورد آخرین نوآوری ها، بازارهای رمزنگاری، تاریخچه رمزنگاری و… اطلاعات کافی کسب کنند.

ذخیره سازی

یکی از نکات کلیدی در فرآیند خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، نحوه ذخیره سازی ارز دیجیتال است. نگهداری از کلید عمومی رمزنگاری در یک صرافی ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد. مبتدیان ترجیح می‌دهند که صرافی ارز دیجیتال طرف حساب آنها، امکان ذخیره آنلاین ارزهای دیجیتال مختلف را فراهم کند. علاوه بر این، برخی از صرافی‌ها از کیف پول اختصاصی برخوردار هستند که به کاربران امکان نگهداری از ارز دیجیتال خود در کیف پول را می‌دهد. معامله‌گران حرفه‌ای از صرافی ارز دیجیتالی استفاده می‌کنند که امکان هدایت ارزهای دیجیتال به کیف پول آفلاین را داشته باشد.

دور زدن تحریم‌ها

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین انتظارات کاربران از یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال، حل کردن مسئله تحریم‌هاست. در زمان کنونی ما، تحریم‌های ضد ایرانی برای کاربران ایرانی به شدت دست و پا گیر شده است. بسیاری از پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال بین المللی بلافاصله پس از تشخیص ایرانی بودن کاربر، اکانت کاربری فرد را مسدود کرده و تمام دارایی‌های او را به حالت تعلیق در می‌آورند. بنابراین یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مطمئن باید بتواند با به کارگیری استراتژی‌های حرفه‌ای، تحریم‌های ضد ایرانی را حل کنند تا خیال کاربران از خطر مسدود شدن راحت شود.

منبع : parsnaz

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج