۱۳۰۷۳۰۰
۱۰۰۷
۱۰۰۷
پ

شروع کسب‌ و کار اینترنتی با ایده‌های جدید و خلاقانه

با پیشرفت علم اینترنت و تغییر مسیر اکثریت فعالیت ها به سمت تکنولوژی، قطعا یکی از نقاط پیشرفت در دنیای جدید راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. اما چطور؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه باشید.

 

شروع کسب‌ و کار اینترنتی با ایده‌های جدید و خلاقانه

امروزه با رشد چشمگیر فناوری، اینترنت به مادر اغلب کسب‌وکارها تبدیل شده است. به چند خرید آخر خود فکر کنید. آموزش‌هایی که اخیرا دیده‌اید را به یاد آورید. کمی فکر کنید و چند کسب‌وکار اولی که به ذهن‌تان می‌رسند را نام ببرید. چند مورد از آن‌ها وابسته به اینترنت بودند؟ در هر کدام از آن‌ها اینترنت چقدر نقش داشت؟ قطع‌شدن اینترنت چقدر به هر کدام از آن‌ها آسیب می‌زند؟

اگر کمی به این سوالات فکر کنید، متوجه می‌شوید که بیراه نگفته‌ایم وقتی که می‌گوییم امروزه اینترنت مادر کسب‌وکارها است. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با کسب‌وکار اینترنتی، مراحل راه‌اندازی آن‌ها، مزایا و همچنین کسب درآمد دلاری از اینترنت آشنا کنیم. پس اگر به فکر کسب درآمد از اینترنت هستید حتما تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 کسب‌وکار اینترنتی چه مزایایی دارد؟

هر شغلی مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه سعی کردیم چندمورد از مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی برای شما بنویسیم.

1. افزایش سرعت در خرید

با وجود کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی خرید و دریافت خدمات دیگر کاری وقت‌گیر نیست. دیگر نیازی نیست که برای دریافت خدمات و خرید حتما به‌طور فیزیکی در محل این کسب‌وکارها حضور پیدا کنیم. امروزه ما می‌توانیم در خانه بنشینیم و در عرض چند دقیقه خریدمان را انجام دهیم.

2. تنوع و حق انتخاب بیشتر

در گذشته ما برای خرید و یا دریافت خدمات باید به کسب‌وکارهای متعددی سر می‌زدیم. کمتر کسی وقت و حوصله کافی برای این‌کار را داشت و نهایتا باید از بین یک‌سری گزینه محدود دست به انتخاب می‌زد. اما امروزه و با رونق گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی دیگر با این محدودیت روبرو نیستیم و به راحتی می‌توانیم در خانه بنشینیم و گزینه‌های متعددی را بررسی کنیم و سپس خرید کنیم.

3. برداشتن مرزهای جغرافیایی

چند سال پیش خرید از دیگر شهرها و کشورها جز برای عده محدودی، کاملا بعید و رویایی بنظر می‌رسید. اما امروزه مردم می‌توانند به راحتی از سراسر کشور خرید کنند و یا خدمات دریافت کنند. نه‌تنها از سراسر کشور، بلکه امروزه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در دیگر کشورها نیز کاملا ممکن شده است. همه این تغییرات به لطف رشد کسب‌وکارهای اینترنتی رقم خورده‌اند.

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

شروع کسب‌ و کار اینترنتی با ایده‌های جدید و خلاقانه

1. انتخاب محصولات‌ و خدمات

در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار اولین قدم ما باید محصولات و خدمات خود را انتخاب کنیم. در واقع ابتدا ما باید به این سوال جواب دهیم که قرار است چه‌چیزی را به مردم بفروشیم؟ یا اینکه چه خدماتی را قرار است به مردم ارائه کنیم؟

این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زیربنای اصلی همه قدم‌هایی است که قرار است در ادامه برداشته شوند. به همین خاطر باید دقت زیادی را به‌خرج دهیم و شرایط و جوانب کافی را برای انتخاب در نظر بگیریم

2. انتخاب نام کسب‌وکار

 نام فروشگاه و کسب‌وکار ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این مرحله نیز باید دقت کافی را به خرج دهیم. نام کسب‌وکار در واقع معرفی‌کننده شما به دیگران است و شما باید خوب بیاندیشید که قرار است چگونه خود را به دیگران معرفی کنید؟!

3. طراحی سایت

در مرحله بعد ما باید به سراغ طراحی یک سایت برای کسب‌وکارمان برویم. سایت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و محل اصلی معرفی و فروش محصولات است. به همین خاطر باید آن را به افراد متخصص بسپارید.

 4. طی‌کردن مراحل قانونی

پس از انتخاب نام و طراحی سایت باید به سراغ مراحل قانونی بروید، فروشگاه اینترنتی خود را ثبت کنید و مجوزهای لازم را بگیرید. شما بدون طی کردن این مراحل نمی‌توانید درگاه پرداخت ایجاد کنید. به همین خاطر ضروری است که به سرعت به سراغ این مراحل بروید.

 5. تیم‌سازی

پس از اینکه هم مراحل قانونی را طی کردید وقت آن است که یک تیم قوی برای خود تشکیل دهید. تیمی که بتواند در پلتفرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام و تلگرام صفحه و کانال تشکیل دهد، به جذب مخاطب بپردازد و محصولات را به آن‌ها معرفی کند. تک‌تک این کارها نیازمند خلاقیت هستند و شما باید تلاش کنید که افراد ماهری را به تیم خود اضافه کنید.

 6. تبلیغات

در آخرین مرحله نیز باید به تبلیغات بپردازید. نیاز به تبلیغات در ابتدای مسیر بیشتر احساس می‌شود و باید هزینه جدایی را برای تبلیغات کنار بگذارید. انتخاب محل تبلیغ نیز بسیار مهم است و شما باید بدانید که احتمال جذب مخاطب در چه صفحات یا کانال‌هایی بیشتر است.

 چهار ایده کسب‌وکار اینترنتی

1. آموزش مجازی

اگر دو سال قبل صحبت از این می‌کردیم که در خانه بنشینید و از طریق سیستم‌های آنلاین به بقیه آموزش بدهید، قطعا بهانه‌ای مثل این می‌آوردند که مردم نمی‌توانند به‌صورت آنلاین چیزی یاد بگیرند یا اصلا دانش آموزان نمی‌توانند با سیستم‌های آنلاین کار کنند. اما کرونا نشان داد که همه چیز شدنی است! حالا که کرونا همه مردم ایران را با دنیای آنلاین آشتی داد و مجبورشان کرد آموزش از راه دور را هم بپذیرند، چقدر خوب است که از این فرصت استفاده کنید. مخصوصا که الان خیلی از دانش آموزان نتوانسته‌اند خودشان را به دروس مدرسه برسانند و در خیلی از مفاهیم مشکل دارند، می‌توانید به سراغ تدریس خصوصی یا عمومی و آنلاین دروس دبستان، دبیرستان و… بروید.

 2. خدمات تولید محتوا

شما می‌توانید برای صفحات و سایت‌های مختلف به تولید محتوا بپردازید و از این راه کسب درآمد کنید.

3. ارائه برنامه ورزشی اصلاحی

امروز به دلیل زیادشدن بی‌توجهی به فیزیک بدنی حین کار، خیلی از هموطنان‌مان با مشکلاتی مثل فاصله افتادن بین مهره‌های گردن، مشکلات ستون فقرات و… روبرو هستند. در این بین متخصصانی هستند که برای رفع این مشکلات، بنا به فیزیک بدنی هر شخص برای او یک سری تمرینات اصلاحی خاص تعیین می‌کنند. شما هم می‌توانید بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی این حوزه و شرکت در کلاس‌های مربی‌گری، اقدام به ارائه خدمات و تمرین‌های اصلاحی ورزشی برای افراد کنید. عملی کردن این ایده پولساز جدید، حتی به شکل غیر حضوری و اینترنتی هم ممکن است.

 4. خدمات طراحی چهره

امروز به لطف اینترنت و البته شرکت‌های مختلف پستی، فروش محصول به شهرها و استان‌های مختلف، کار بسیار آسانی است. با توجه به این و البته با توجه به محبوب بودن نقاشی‌ چهره، یکی دیگر از ایده های خلاقانه پولسازی می‌تواند ارائه این خدمات و فروش آن باشد. مخصوصا که در زمان‌هایی مثل ولنتاین، تولد، روز پدر، مادر و… بازار خرید این خدمات داغ است.برای اجرا کردن آن می‌توانید ابتدا از سایت‌های آگهی رایگان استفاده کنید، سپس پیج اینستاگرام‌تان را راه‌اندازی کرده و حتی در صورت وجود بازار مناسب، اقدام به طراحی سایت کنید.

 دو ایده کاربردی جهت کسب درآمد دلاری

شروع کسب‌ و کار اینترنتی با ایده‌های جدید و خلاقانه

1. درآمد دلاری از طریق همکاری در فروش

سایت های بزرگ فروشگاهی مثل آمازون و دیجی کالا از مسیرهای مختلفی مشتری جذب می‌کنند. از گوگل، از شبکه‌های اجتماعی و… . اما مثل اینکه اینها برای‌شان کافی نیست! به همین دلیل آنها روش جدیدی برای جذب مشتری به وجود آورده‌اند: همکاری در فروش یا affilate marketing.

روش کسب درآمد دلاری کار هم به این صورت است که شما به کمک سایت یا شبکه‌های اجتماعی خودتان مشتریان را به این سایت‌ها فرستاده و در ازای هر فروش، پورسانت می‌گیرید. برای کسب درآمد دلاری از این ایده، باید یک رسانه مثل سایت یا شبکه اجتماعی داشته باشید، در آن با محتوای جذاب مخاطب را جذب کنید و سپس آنها را به سایت اصلی مثل آمازون بفرستید. به این ترتیب در ازای هر فروش یک پورسانت دلاری می‌گیرید.

 2. درآمد دلاری از فروش افزونه و قالب وردپرس

وردپرس به‌نوعی یک سیستم سایت‌ساز است و هر کسی با کمی آموزش می‌تواند با کمک وردپرس یک سایت با قابلیت‌های زیاد و ظاهر دلخواه داشته باشد. حالا کاربران وردپرس برای ساخت ظاهر مناسب، باید قالب وردپرسی بخرند و همینطور برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به سایت‌شان، نیازمند افزونه‌های وردپرسی هستند. پس شما می‌توانید یک تیم برنامه نویسی جمع کنید، با شناخت نیاز مخاطبان قالب‌ها و افزونه‌های مناسب ساخته و آنها را برای فروش دلاری در سایت‌هایی مثل تم فارست قرار بدهید.

 سخن پایانی

ما در این مقاله به‌طور مفصل در رابطه با کسب‌وکارهای اینترنتی صحبت کردیم. ابتدا مزایای آنان را گفتیم و در ادامه نیز از مراحل راه‌اندازی آنان گفتیم و در انتها چند ایده کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد دلاری را معرفی کردیم. اینترنت امروزه مادر همه کسب‌وکارها است و شما اگر به فکر کسب درآمد هستید حتما باید روی آن حساب باز کنید. ما در مجموعه بیشتر از یک نفر صدها ساعت آموزش در رابطه با تک‌تک مواردی که ذکر کردیم، برای‌تان آماده کرده‌ایم. شما با کمک آموزش‌های ما قدم‌به‌قدم مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد را یاد خواهید گرفت. امیدواریم با مطالعه این متن توانسته باشید یک مسیر تازه برای اهداف خود مشخص کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج