۱۲۰۱۱۱۳
۶ نظر
۶۵۹۰
۶ نظر
۶۵۹۰
پ

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه

فیلم‌هایی که در این فهرست کنار هم قرار گرفتند، جزو آثاری هستند که بارها و بارها دیده شده‌اند و باز هم دیده می‌شوند، یعنی این‌ها در گذر زمان هیچوقت تکراری نشده و انگار قرار نیست که کسی از این‌ها دلزده شود، طبعا این فهرست کامل نیست و فیلم‌های دیگری هم می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد

برترین‌ها: فیلم‌هایی که در این فهرست کنار هم قرار گرفتند، جزو آثاری هستند که بارها و بارها دیده شده‌اند و باز هم دیده می‌شوند، یعنی این‌ها در گذر زمان هیچوقت تکراری نشده و انگار قرار نیست که کسی از این‌ها دلزده شود، طبعا این فهرست کامل نیست و فیلم‌های دیگری هم می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد.

نهنگ عنبر 

در فیلم نهنگ عنبر ارژنگ صنوبر، مردی ۵۰ ساله، در زندگی خود دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رؤیا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دههٔ شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود. ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دههٔ پنجم زندگیش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد که در ایران بماند و با او زندگی کند. سکانس پایانی فیلم به تصمیم رؤیا می‌پردازد.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


لیلی با من است

صادق مشکینی (پرویز پرستویی)، فیلمبردار تلویزیون، که بسیار از جنگ و خط مقدم جنگ می‌ترسد، برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانهٔ نیمه‌ ساخته‌اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداریِ فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقهٔ جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و فردا صبح به‌ همراه آقای کمالی (محمود عزیزی) عازم منطقه می‌شود ؛ صادق برای اینکه پایش به جبهه و منطقهٔ جنگی و بخصوص خط مقدم نرسد، حوادث عجیب و غریبی رقم می‌زند…

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


مهمان مامان

مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال ۱۳۸۲ است. این فیلم بر اساس کتاب مهمان مامان نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی و توسط سیمافیلم تولید شده‌است. از فیلم استقبال خوبی شد و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد. این فیلم هجدهمین فیلم بلند داریوش مهرجویی است.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


دایره زنگی 

دایره‌زنگی فیلمی کمدی محصول سال ۱۳۸۶ است. روایتی است از معضل ماهواره و عمق تأثیرش در اجتماع ما؛ نخستین فیلم سینمایی پریسا بخت‌آور که با نویسندگی اصغر فرهادی اکران شد.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


مارمولک

مارمولک فیلمی ایرانی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و با بازی پرویز پرستویی است که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. داستان این فیلم اقتباسی از فیلم‌های ما فرشته نیستیم و زائر است که با بومی‌سازی قصه فیلم، نگاهی متفاوت به مسئله روحانیت و جامعه دارد.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


هزارپا

هزارپا فیلمی ایرانی در ژانر کمدی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، تهیه‌کنندگی رضا رخشان و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی است که در سال ۱۳۹۷ منتشر شد. هزارپا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


اجاره‌نشین‌ها

اجاره‌نشین‌ها فیلم سینمایی کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی محصول سال ۱۳۶۵ است ،که در سال ۱۳۶۶ به نمایش عمومی در آمد و به پرفروش‌ترین فیلم آن سال تبدیل شد، بر اساس نظرسنجی ماهنامه فیلم از بین منتقدان سینمایی در بین فیلم‌های برتر تاریخ سینمای ایران قرار گرفته‌است.

اجاره‌نشین‌ها در زمانی ساخته شد که فیلم‌های کلیشه‌ای و شعارزده صحنه سینمای ایران را به تسخیر خود درآورده بودند و از این جهت فیلمی بسیار متفاوت با ارجاعات سیاسی و اجتماعی فراوان است.

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه


خانه خراب

خانه‌خراب فیلمی به کارگردانی نصرت‌الله کریمی و نویسندگی نصرت‌الله کریمی و احمد بهبهانی (فیلم‌نامه نویس) محصول سال ۱۳۵۴ است.

مرد کارمندی با اصرار همسر و فرزندانش اقدام به فروش خانه پدری خود و خرید یک قطعه زمین برای ساخت یک ساختمان نو می‌کند اما در میانه کار برای تأمین مالی پروژه دچار مشکل می‌شود و …

هدایای دلپذیر سینمای ایران برای جایی که غم نباشه

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیشرو

      اره واقعا

    • مینا

      یه حبه قند،مادر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مادر که گریه دار بود یه حبه قند و هم n دفعه پخش کردن

    • خاورا

      در مدت معلوم

    • ناشناس

      چرا همین فیلمها رو از تلویزیون پخش نمیکنن با هزینه زیاد فیلمهای خارجی رو دوبله و سانسور میکنن

    • ناشناس

      ورود اقايان ممنوع بهترين فيلم كمدي ايران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج