۱۲۱۲۰۵۷
۳۷۶۵
۳۷۶۵
پ

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

سراغ مهمترین عشق‌های مثلثی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی رفته‌ایم.

فیلم نیوز: سراغ مهمترین عشق‌های مثلثی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی رفته‌ایم. طبیعتا تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که با این سوژه ساخته شده‌اند خیلی بیشتر از اینهاست اما سعی کرده‌ایم از هر دهه سراغ مهم‌ترین‌ها برویم. البته فیلم‌هایی مثل «تکیه بر باد»، «قصه پریا» یا سریالی مثل «پریدخت» از جمله آثاری هستند که در این دسته بندی قرار میگیرند، اما فیلم و سریال‌هایی که در این گزارش آمده‌‌اند، آثار بیشتر انتخاب شده هستند. ترتیب سریال و و فیلم ها هم براساس سال تولیدشان است.

خاتون | کارگردان : تینا پاکروان | ۱۴۰۰

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

«خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان، روایتی بود از وضعیت نابسمان ایران در جنگ جهانی دوم. محور اصلی داستان زنی به نام خاتون (نگار جواهریان) بود که به واسطه همکاری همسر نظامی‌اش شیرزاد (اشکان خطیبی) با ارتش روس و مرگ پسرش، به تهران می‌گریخت. میانه راه با مردی به نام رضا (میرسعید مولویان) مشهور به رابین‌هود آشنا می‌شد و او به خاتون کمک می‌کرد از دست همسرش و نیروهای روس بگریزد. بعد از مدتی رضا و خاتون بهم علاقه‌مند شدند و این علاقه با حضور در عملیات‌های مختلف پررنگتر شد. در این بین شیرزاد مثل سایه دنبال خاتون بود و چیزی از علاقه‌اش به او کم نمی‌شد. نهایتا شیرزاد و رضا هردو باهم به سیبری تبعید شدند.

زخم کاری | کارگردان : محمد حسین مهدویان | ۱۴۰۰

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

در سریال «زخم کاری» عشق مثلثی به شکل دیگری دیده می‌شد. درواقع رابطه میان مالک (جواد عزتی) و سمیرا (رعنا آزادی‌ور)، یک رابطه زن‌وشوهری صرف بود و احساسات و علاقه‌ به معنای واقعی وجود نداشت. سمیرا سالها قبل به دستور خان‌عمو با مالک ازدواج کرده بود؛ آنهم درست زمانی که مالک و منصوره (هانیه توسلی) بهم علاقه‌مند بودند و تصمیم داشتند ازدواج کنند. حالا بعد از گذشت سالها با مرگ خان‌عمو، پای منصوره به زندگی مالک باز می‌شد. این عشق از طرف منصوره کماکان وجود داشت اما مالک از این علاقه به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کرد. این عشق نهایتا به جایی رسید که مالک با تیغ چاقوی منصوره به قتل رسید.

می‌خواهم زنده بمانم | کارگردان : شهرام شاه حسینی | ۱۳۹۹

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» با دو مثلث عشقی روبه‌رو بودیم. داستان با روایت ماجراهای عاشقانه هما (سحر دولتشاهی) و نادر (پدرام شریفی) شروع می‌شد و با به زندان افتادن پدر هما همه چیز به سمت دیگری می‌رفت. امیر شایگان (حامد بهداد) حکم آزادی پدر هما را مشروط به ازدواج با او می‌دانست و تلاش‌های نادر و هما هم نمی‌توانست چیزی را تغییر دهد. از طرف دیگر خود امیر شایگان، همسر زنی از طبقه ثروتمند بود؛ زنی که بی‌نهایت دوستش داشت اما احساسی از طرف امیر نمی‌دید. تا اینکه بالاخره از راز ازدواج همسرش با هما سر در می‌آورد و وارد عمل می‌شد تا جلوی او را بگیرد. گرچه در پایان زندگی‌اش را در این راه از دست می‌داد.

شهرزاد | کارگردان : حسن فتحی | ۱۳۹۷- ۱۳۹۴

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

«شهرزاد» حسن فتحی یک عاشقانه تاریخی بود اما بُعد عاشقانه‌ آن پررنگ‌تر از سایر موارد به چشم می‌آمد. همه‌چیز روی محور عشق مثلثی شهرزاد (ترانه علیدوستی)، فرهاد (مصطفی زمانی) و قباد (شهاب حسینی) می‌چرخید. بزر‌گ‌آقا مانع از رسیدن شهرزاد به عشقش می‌شد و مجبورش می‌کرد با دامادش قباد ازدواج کند و برایش بچه بیاورد. شهرزاد به اجبار فرهاد را رها می‌کرد و به زندگی با قباد تن می‌داد. قباد که برای اولین‌بار طعم مهرومحبت را می‌چشید، مجبور می‌شد به دستور بزرگ‌آقا از شهرزاد دست بکشد. شهرزاد زندگی‌اش را با فرهاد شروع می‌کرد اما عشق قباد به شهرزاد مسیر داستان را به سمت دیگری می‌برد.

دست‌های آلوده | کارگردان : سیروس الوند | ۱۳۷۸

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

مثلث عشقی در دست‌های آلوده با ماجرای سرقت جواهرات از یک عروسی اعیانی گره می‌خورد. دیبا (هدیه تهرانی) و سیامک (ابوالفضل پورعرب) مدت‌ها پیش رابطه‌ای عاشقانه داشته‌اند و دیبا هنوز هم به او علاقه دارد. با اینکه فکر میکنند قرار است با پولهایی که سرقت می کنند زندگی خوبی کنار سیامک بگذراننداما متوجه میشود او با دختر دیگری به نام نسرین (عسل بدیعی) رابطه دارد و پول ها را هم برای مخفی کردن به او سپره است. سیامک قصد داشته بعد از سرقت برای همیشه دیبا را رها کند و با دختر مورد علاقه اش برود.

شام آخر| کارگردان : فریدون جیرانی | ۱۳۸۰

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

در شام آخر با یک مثلث عشقی نامتعارف روبرو هستیم. سوژه ملتهبی که فریدون جیرانی در سال 80 سراغش رفت و با استقبال زیادی مواجه شد، چیزی نبود جز رقابت عشقی بین یک مادر و دختر بر سر یک پسر جوان. مانی (رضا گلزار) و ستاره (هانیه توسلی) پسر و دختر همکلاسی بودند که رابطه عاشقانه ای داشتند. مهین مشرقی (کتایون ریاحی) مادر ستاره که با همسرش دچار اختلاف شده بود به عنوان استاد در دانشگاه تدریس می کرد. مانی بعد از رفتن سر کلاس های مادر ستاره به او علاقه مند شد و بر خلاف انتظار مهین هم به خواستگاری او جواب مثبت داد. عشقی که به قتل هر دو نفر توسط ستاره انجامید.

غزل | کارگردان : مسعود کیمیایی | ۱۳۵۵

جذاب‌ترین مثلث‌های عشقی که به قیمت مرگ نابود شدند

یکی از قدیمی ترین عشقهای مثلثی به فیلم غزل به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1355 بازمی گردد. در آنجا با عشق همزمان دو برادر به یک زن رو به رو می شدیم. حجت(محمد علی فردین) و زین العابدین ( فرامرز قریبیان) قرقبان جنگل بودند و همیشه تنها زندگی می کردند. تا اینکه پای زنی به اسم غزل (پوری بنایی) به کلبه شان باز می شود. ابتدا زین العابدین به غزل دل میبندد و بعد حجت متوجه این دلبستگی می‌شود. این مثلث نهایتا به جایی می رسد که دو برادر برای اینکه خدشه ای به روابط خویشاوندی شان وارد نشود، تصمیم می گیرند غزل را بکشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج