۱۳۱۴۵۳۱
۴۳ نظر
۵۸۶۹۰
۴۳ نظر
۵۸۶۹۰
پ

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

با هر متر و معیاری هم که خاطرات تلویزیونی خود طی چهار دهــه را مرور کنیم، کم نیســتند چهره‌هایی که زمانی حضورشان زمینه‌ساز اعتبار یک ســریال بود و حالا سال‌هاست که یا به سینما کوچ کرده‌اند.

روزنامه هفت صبح: با هر متر و معیاری هم که خاطرات تلویزیونی خود طی چهار دهــه را مرور کنیم، کم نیســتند چهره‌هایی که زمانی حضورشان زمینه‌ساز اعتبار یک ســریال بود و با علاقه به تماشای نقش‌آفرینی‌های‌شان از قاب جادویی تلویزیون می‌نشستیم و حالا سال‌هاست که یا به سینما کوچ کرده‌اند و یا به هر دلیلی دیگر تمایلی به حضور در پروژه‌هــای تلویزیونی ندارند. این 8 بازیگر مطرح این روزهای سینما و شبکه نمایش خانگی، تنها مشتی نمونه خروار از ســتاره‌هایی هستند که زمانی تلویزیون ویترین خود را با حضور آن‌ها آذین می‌کرد و حالا دیگر بعید است آن‌ها دل و دماغی برای تکرار این همکاری داشته باشند.

شهاب حسینی 

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

شهاب حسینی از چهره‌های مولود تلویزیون است. او که اولین‌بار حضور مقابل دوربین را در برنامه تلویزیونی اکسیژن و در قامت مجری تجربه کرد، در ادامه برای اولین‌بار در سریال پس از باران به عنوان بازیگر در قالب تلویزیون حاضر شــد. حسینی به دلیل چهره سمپاتش مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و خیلی زود با ایفای نقش اصلی در سریال پلیس جوان به شهرت رسید. خاطرات جذابی از حضور حسینی در سریال‌های موفقی همچون مدار صفر درجه و شوق پرواز در خاطرمان باقی مانده است. همین اواخر نیز با سریال پوست شیر حضوری درخشان در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. او همزمان فعالیت‌های سینمایی خود را هم دنبال می‌کند اما به دنبال برخی مواضعی که در حوادث یکسال گذشته داشــته، بعید است در آینده نزدیک شاهد حضور تازه‌ای از او در قاب تلویزیون باشیم، مگر سریال سرزمین مادری کمال تبریزی که بعد از سال‌ها گویا قرار است روی آنتن برود. او فیلم مهم مست عشق به کارگردانی حســن فتحی را هم در انتظار اکران عمومی در سینماها دارد.

لیلا حاتمی

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

در سال 67 در حالی که هنوز سنین نوجوانی را سپری می‌کرد، در یادگار ماندگار پدرش زنده‌یاد علی حاتمی یعنی هزاردستان مقابل دوربین ظاهر شــد و نقشی کوتاه را ایفا کرد. تجربه‌ای که در ســینما با دلشــدگان و کمال‌الملک هم تکرار شد. سال‌ها بعد به دعوت داریوش مهرجویی در فیلم لیلا درخشید و تبدیل به ستاره سینما شد. در تلویزیون اما گزیده‌کاری در پیش گرفت. هر چند او در دوران شهرتش تنها در دو ســریال کیف انگلیسی و پریدخت ایفای نقش کرد، اما همین حضور کوتاهش در قاب تلویزیون هم خاطره‌ساز بوده است. لیلا حاتمی خارج از قاب تلویزیون بخت خوبی در تجربه‌های سریالی نداشت و حضورش در دو سریال شبکه نمایش خانگی نهنگ آبی و شبکه مخفی زنان تا به امروز هیچ آورده‌ای برای کارنامه حرفه‌ای او به همراه نداشته است. لیلا حاتمی اما در زمینه سینما همچنان بازیگری فعال اســت و همین روزها فیلم تازه‌اش با عنــوان تصور که پیشتر در جشنواره کن رونمایی شده بود، در حال آماده‌سازی برای ورود به چرخه اکران عمومی است.

پرویز پرستویی

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

از همان سال‌های ابتدایی دهه 60 و همزمان با درخشش در سینما، جزو بازیگران جوانی بود که در نقش‌های فرعی در سریال‌های تلویزیون هم حضور داشت. در آن سال‌ها می‌توان مهم‌ترین تجربه او را حضور در رعنا دانست که هنوز هم خاطره‌اش در حافظه برخی مخاطبان سیما باقی مانده است. پرستویی در سریال‌های مهمی چون امام علی(ع) و خاک ســرخ هم حضور داشت اما اکثر مخاطبان جوان‌تر احتمالا او را با سریال‌های زیرتیغ و آشپزباشی، هر دو به کارگردانی محمدرضا هنرمند به‌یاد می‌آورند. پرستویی از سال 88 و بعد از پخش آشپزباشی در هیچ سریال تلویزیونی حضور نداشته است. در تولیدات شبکه نمایش خانگی هم او تنهــا در هم‌گناه ایفــای نقش کــرده و در این عرصه هم چندان پرکار نبوده اســت. فیلم ســینمایی بی همه چیز در سال 99 هم آخرین حضور او بر پرده ســینماها بوده اســت. پرویز پرستویی یکــی از بازیگران فعــال در فضای مجازی اســت و با توجــه به برخی موضع‌گیری‌هایش بعید اســت در آینده نزدیک شاهد حضور دوباره‌اش در تلویزیون باشیم.

رامبد جوان

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

شاید برای نسل جدیدتر رامبد جوان تنها با خندوانه شــناخته شود اما جوان از سال‌های پیشتر در مقام بازیگر و کارگردان حضوری فعال در فرآیند سریال‌‍سازی تلویزیون داشته است. شــاخص‌ترین این حضورها هم یکی از همان اولی‌ها یعنی خانه ســبز بود که او را با نام فرید جنگل‌برد به یکی از کاراکترهای محبوب مخاطبان تلویزیــون تبدیل کرد. رامبد جــوان بعدها در مقام بازیگر با کت جادویی و در مقام کارگردان با گمگشته و مسافران در قامت یک سریال‌ســاز موفــق در تلویزیون ظاهر شــد. تمرکز او بر برنامه‌سازی از نیمه نخست دهه 90 نسبتش با تلویزیون را تغییر داد. ماجراهای عجیب و غریب مربــوط به تعطیلی خندوانه، فاصله میان رامبد جوان و تلویزیون را طی ســال‌های اخیر به صورت تصاعدی زیاد کرده است. او که تا همین چند سال پیش یکی از امیدهای اصلی تلویزیون برای حفظ مخاطب به واســطه خلاقیت در برنامه‌سازی و سریال‌سازی به شــمار می‌رفت با ورود مدیران جدید از میدان خارج شــد و طبیعتا به شــبکه نمایش خانگی پناه برد. هرچند مردم معمولی توفیقی برایش به همراه نداشت.

محسن تنابنده 

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

از نیمــه دهــه 80 به عنــوان فیلمنامه‌نویس با سازندگان ســریال‌های طنز تلویزیون همکاری داشت و همزمان نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی را هم تجربه می‌کرد. او سال 86 برای بازی در استشهادی برای خدا سیمرغ بازیگری را هم شکار کرد اما باید چند سال دیگر صبر می‌کرد تا با پایتخت در قاب تلویزیون، شهرت و محبوبیت همزمان را تجربه کند. نقی معمولی مسیر زندگی حرفه‌ای محسن تنابنده را تغییر داد و او را طی بازه زمانی نزدیک به یک دهه تبدیل به برگ برنده تلویزیون برای جذب مخاطب کرد. پخش پرحاشیه فصل ششم پایتخت در سال 98 آخرین بستر همکاری میان محسن تنابنده در مقام نویسنده و بازیگر نقش اصلی این ســریال با تلویزیون بود. تنابنده از آن زمان از تلویزیون فاصله گرفته و اظهارات گاه به گاه عوامل این مجموعه و مدیران تلویزیون هم هیچ نشانی از امکان تعامل مجدد و بازگشــت آن‌ها به آنتن ندارد. بعید است در آینده نزدیک شاهد حضور محسن تنابنده در یک سریال تلویزیونی باشیم. او این روزها سریال رهایم کن را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد.

جواد عزتی

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

در سریال من یک مستأجرم نقش یک پیک موتوری را داشت، خیلی کوتاه می‌آمد، غذایی را تحویل می‌داد و می‌رفت! جواد عزتی در ابتــدای دهه 80 با همین نقش فرعی وارد دنیای ســریال‌های تلویزیونی شــد و آرام آرام به دلیل استعدادی که داشت توانست نقش‌های جدی‌تری را ایفا کند. سریال‌های طنزی مانند کمربندها را ببندید و قرارگاه مســکونی فرصتی ویژه برای درخشش او بود و در ادامه با تجربه‌هایی مانند دودکش مورد توجه قرار گرفت. اما قطعا خاطره‌سازترین حضور عزتی در یک سریال مربوط به دردسرهای عظیم می‌شود؛ ســریالی که در دو فصل تولید شد و عزتی در قالب آن حسابی خوش درخشید و بعد از شــهرتی که در این سریال کسب کرد، در ســال 95 در بیمار اســتاندارد حضور داشت و بعد از آن دیگر سراغ سریال‌های تلویزیونی نرفت. او از ابتدای دهه 90 به صورت ویژه مورد توجه کارگردانان ســینما قرار گرفت و تبدیل به بازیگری پولســاز و طبیعتا گران در سینمای ایران شد. قهوه تلخ و زخم کاری هم نشان داد او ظرفیت بالایی برای درخشش در شبکه نمایش خانگی دارد.

فاطمه معتمدآریا

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

در نیمه ابتدایی دهه 60 وارد عرصه بازیگری سینما شــد و همزمان دلبســتگی‌های خود در زمینه کارهای عروسکی را هم دنبال می‌کرد. صداپیشگی در مجموعه‌هایی مانند شهر موش‌ها و خونه مادربزرگه در همین راســتا بــود. فاطمه معتمدآریا اما در سال 69 و با ایفای نقش در آرایشــگاه زیبا برای اولین‌بار در قاب تلویزیون ظاهر شــد و بعدها در ســال 70 با گل پامچال به یک چهره تلویزیونی تمام‌عیار تبدیل شد. او همزمان با پرکاری در سینما نزدیک به یک دهه از تلویزیون فاصله گرفت اما بازگشتش با دو مجموعه زیر تیغ و آشپزباشی بسیار خاطره‌ساز بود. معتمدآریا یکی از چهره‌های معترض این روزهای سینما محســوب می‌شود که حتی مشخص نیســت فیلم‌هایی که پیش از این در آن‌ها ایفای نقــش کرده چه ســرانجامی در فرآیند عرضه پیدا خواهند کرد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حتی دیگر امیدی به بازپخش سریال‌های این بازیگر از تلویزیون هم نمی‌توان داشت، چه رسد به همکاری‌های تازه و ســریال‌های جدید! او روزی روزگاری آبادان و عامه‌پسند را در انتظار ورود به چرخه اکران سینماها دارد.

پارسا پیروزفر

این هشت نفر استاد نجات دادن صداوسیما بوده‌اند و حالا ممنوع‌اند

در ســال‌های ورودش به عرصه فعالیت‌های هنری دلبسته نقاشی بود و در ادامه آرام آرام پایش به عنوان بازیگر به صحنه تئاتر باز شد. در ســال‌های ابتدایی دهه 70 و زمانی که تنها چند تجربه نقش‌آفرینی در فیلم‌های ســینمایی را داشــت، با اولین تجربه بازیگری‌اش در یک سریال تلویزیونی یعنی در پناه تو به شهرت و محبوبیت رسید. پارسا پیروزفر در ادامه مسیرش بیشتر بر فعالیت‌های سینمایی متمرکز بود و در انتخاب سریال‌های تلویزیونی با وسواس عمل می‌کرد. در همین مسیر حضورهای او در سفر سبز و در چشم باد هم برایش تبدیل به حضورهایی خاطره‌ساز در قاب تلویزیون شد. پارســا پیروزفر همچنان در پروژه‌های سینمایی نیز حضور فعال دارد و همین سال گذشته هم ورودی قدرتمند به شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. ایفای نقش در ســریال یاغی اتفاقی ویژه برای او بود که احتمالا پشتوانه استمرار حضورش در این عرصه باشد. پیروزفر با جایگاه و اعتباری که امروز به دست آورده است، بازیگری دور از دسترس برای تلویزیونی‌ها به حساب می‌آید و بعید است امیدی به بازگشت او به قاب تلویزیون وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ومهران مدیری عزیز

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        منجی صدا سیما نه یار و یاور جیب خودشان
        در پناه حق

    • ناشناس

      تووو خونه ی سبز اسمش فرید بود ؟ تووو مسافران هم اسمش فرید بود 😂
      چه گیری داده بود به این اسم
      من

    • ناشناس

      در راس همه اینها فردوسی پور یادت رفت یا از قلم انداخت پیش

    • مجید حیدری

      مهران رجبی به تنهایی جای همشون رو پر کرده

    • ناشناس

      میرسلیم چرا نیست استاد نجات فرغون سازها

    • حسینی

      البته فراموش نکنید اگر اینها هم مشهور شدن مدیون همین صدا وسیما وتلوزیون هستند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خیلیا رفتن صدا و سیما و مشهور نشدن. هرکی هرچی میشه از لیاقت و عرضه خودشه. بیخود منت این صداوسیمای فکسنی مزخرف رو با این همه محدویت و بی عدالتی نذارید رو سر کسی.

      • ناشناس

        شما هم فراموش نکن که الان صداو سیما هیچی برای پخش نداره و مدت زیادیه که دست به دامن فیلم های عهد حجری شده پس این صدا و سیماست که باید از بازیگر ها بخواد ‌که براش فیلم بسازن برای بازیگرا کار هست اونا محتاج صدا و سیما نیستن می تونن برن نمایش خانگی کار کنن یا سینمایی
        خوشحالم کفگیر صداو سیما خورده ته دیگ

      • کاملا آشنا

        اینها مشهور شدنشون رو مدیون استعدادهاشونن نه صدا و سیمای میلی

    • ناشناس

      اینا خودشون افتخار نمیدن تلویزیون بیان.

    • ناشناس

      ممنوعیت محدودیت بیخودی

    • ناشناس

      وزارت ارشاد میلی سلیقه ای خودسرانه همه رو بیکار کردن

    • ندا

      امادر واقع رسانه ملی ویتریتی شد که اینها دیده بشن گنده بشن حالا گردن کلفتی کنن و خدا رو بنده نباشن

    • ناشناس

      کَسی این بازیگرهارو ازتلویزیون بیرون نکرد.خود‌شون رفتن به سمت نمایش خانگی .وبعدهم باگذاشتن پستهای جنجالی برعلیه تلویزیون حرف زدن

    • رسول

      نجات دهنده زیاد بوده حیف قدرشون رو ندونستین

    • ناشناس

      انصافا اینها باید در خارج کشور باید برنامه اجرا کنند

    • ناشناس

      تلویزیون را یک امریکایی ساخت و و بازیگران به آن جان بخشیدند متاسفانه مدیران سیما فکر میکنند سیما بوده که باعث شهرت هنرمندان شده .اگر هم درست بگویند ان مخترع امریکایی بوده نه شما.

    • ناشناس

      اینهارو اگه صدا سیما معروف نمیکرد که بغال سر کوچه شونم نمیشناختشون

    • داریوش الیاسی

      یعنی صداوسیمابه این عظمت فقط بابودن این7/8نفرپابرجاست، پس چطوره که یک ورزشکاربه راحتی بدون داشتن مدرک وتجربه هنرپیشه میشه؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این 8 نفر و یه تعداد انگشت شمار دیگه که احتمالا اونا هم دیگه ارزشی برای این ارگان قائل نیستن

    • ناشناس

      یه زمانی دوستشون داشتم اما حالا به خاطر فاصله زیادشون با مردم چنگی به دل نمیزنند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اونا از مردم فاصله ندارن، مردم خیلی پرتوقع و بی انصاف اند

    • ناشناس

      کتایون ریاحی و جا انداختین.. مخصوصا تو فیلم یوسف و شب دهم که امسال صدا سیما بالاخره ماه محرم شب دهم و نمیزاره

    • مینا

      چرا نمی گن این ۸ نفر تمام شهرتشون از تلوزیونه و اون رو پل شهرتشون کزدن وقتی گذشتن دیگه پشت سر شون نگاه نکردن و حتی موضعه هم علیه صدا و سیما گرفتن و یه جورایی پشت به نمک کردن

    • ناشناس

      تفکرات خشک وحذفی مانع پیشرفت صداوسیمابوده وهست.

    • ناشناس

      میره

    • ناشناس

      ساندیس بخور عموجون

    • ناشناس

      فاطمه معتمد آریا بازیگر به تمام معنا چه جوانی قشنگی داشت گل پامچال روببینید ولذت ببرید

    • ناشناس

      البته دیگه ازیاد ها رفتن کسی فکرشان هم نمی کند این سیاسیون هستن بزرگش می کنن انها را تلویزیون معروف شان کرد حال خودشان را باختن

    • ناشناس

      خیلی ها هستن جای آنها را بگیرن با تلویزیون معروف شدند وخودشان را گم کردند

    • محمد علی

      واقعا حیف بجاشون یه مشت نابلد بدرد نخور در صداوسیما دیده میشن متاسفانه مسیولین فهمیدن همه مردم ماهواره میبینن دیگه زحمت برنامه خوب ساختن رو به خودشون نمیدن

    • افشین

      برعکس می‌فرمایید. همه اینها مدیون صدا و سیما هستند . اینها در همین سازمان بقول شما ستاره!!!!!شدند .‌‌اینها همه در همه چیز پرفسور هستند غیر از ماری که باید بلد باشند . چند وقتیکه گشنگی بکشند میفهمند که نون کجاست.بیشارشان هم که دو تابعیتی هستند.

    • ایرانیم

      وزارت ارشادچه ربطی به صداوسیما داره!
      کله ات رو اززیرپتو بیاربیرون

    • ناشناس

      اول مرغ بوده یا تخم مرغ

    • ناشناس

      همشون تو تلویزیون گنده شدن شروع کردن لگد پرت کردن

    • ناشناس

      اینها خوب بودند و هستند. ولی ای کاش درس مردم دوستی و بخاطر مردم بودن رو از استادان جمشید مشایخی. عزت الله انتظامی. محمد علی کشاورز. و یا استاد نصیریان می اموختند. هنرمند اجباری نیست که از جعبه تلویزیون در دل مردم باشه. ما خیلی چیزها از سخنان استاد جمشید مشایخی اموختیم اونم از رسانه تلویزیون. سکوت هم نوعی مشق هنره.

    • افسانه

      خانم معتمد آریا در آشپز باشی هم بازی کرده بود

    • معصومه😉

      ولی من هنوز هم کارهاشون دوست دارم اگه از تلوزیون پخش بشه نگاه میکنم😂😇🥰❤️😎🤠🤣🥳

    • ناشناس

      به جز جواد عزتی هیچکدوم به درد نمیخورن شهاب حسینی هر روز فازش عوض میشه

    • چه فرقی داره من یا تو

      اینکه چیز عجیبی نیست وقتی اساتید دانشگاه‌ها از کار بیکار می‌شوند، ورزشکاران به تیم ملی نمیتوانن وارد شوند و دانشجویان به بهانه های مختلف از درس خواندن وا میمانن
      درد خود کم بینی یا خیلی خود بزرگ بینی مدیران و نمایانتر از همه درد تبعیضات طبقاتی در جامعه هم جزئی از انتقام سختی است که دائما در حال گرفتن از این آن در کشور است

    • بابک

      مزدک. فردوسی پور. سروش صحت. عموپورنگ. شجریان.محمداصفحانی.شهریاری.مدیری.جواد عزتی. تنابنده. ایرج طهماسب در کنار کلاه قرمزی.. و... جالبه نه؟
      مردم باید تخمه بشکونند و همدیگر رو نگاه کنند... البته چند وقت دیگه نون خشک بخوریم و بهم نگاه کنیم و صبح ها قیمت دلار رو ببینیم. شب هم تنها و تنها یه مشت صدا و اصوات از اخبار 8.20 و دیگر هبچ. زندگی های جالبی داریم.

    • گیلانی

      در راًسِ همه این هنرمندانِ عزیز و مهربان ، عادلِ فردوسی‌پور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج