۱۳۸۵۵۲۹
۳۸۸۰
۳۸۸۰
پ

رد پای پردیس پورعابدینی در ۳ پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

در سریال «گناه فرشته» ،تازه‌ترین اثر شبکه نمایش خانگی، شباهت‌های زیادی بین کاراکترهای داستان با شخصیت‌های واقعی وجود دارد. موضوعی که همه را به یاد بازسازی صحنه قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی شهردار تهران در سریال «آقازاده» می‌اندازد. این بار قرار است ردپای کدام شخصیت‌های واقعی در سریال حامد عنقا دیده شود؟

برترین‌ها: در سریال «گناه فرشته»، تازه‌ترین اثر شبکه نمایش خانگی، شباهت‌های زیادی بین کاراکترهای داستان با شخصیت‌های واقعی وجود دارد. موضوعی که همه را به یاد بازسازی صحنه قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در سریال «آقازاده» می‌اندازد. این بار قرار است ردپای کدام شخصیت‌های واقعی در سریال حامد عنقا دیده شود؟

رد پای پردیس پورعابدینی در 3 پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

گناه فرشته با سکانسی شوکه‌کننده آغاز می‌شود. جایی که دختری به نام فرشته را شاهد هستیم که با ظاهری سراسر خونین از عمارتی مجلل فرار کرده و در حالی که به نظر گیج و منگ به نظر می‌رسد، خود را به اداره آگاهی می‌رساند تا گزارش قتلی را ارائه نماید. گزارش قتلی که نه تنها او را به عنوان متهم پرونده، به اعدام محکوم می‌کند، بلکه زخمی قدیمی و ۱۴ ساله را بازگشایی می‌کند که تقابل میان ۲ خانواده را رقم خواهد زد.

سکانس بحث برانگیز از سریال «گناه فرشته» که این روزها ویرال شده است را تماشا کنید که بهانه اصلی مطلب ما برای شباهت‌سازی شخصیت «فرشته» با «شهلا جاهد»، «ریحانه جباری» و «پروانه فروهر» است.

در ابتدای تیتراژ سریال گناه فرشته نوشته شده است که هر گونه شباهت به افراد و رخدادهای واقعی، کاملا تصادفی است. اما می شود به سادگی این ادعا را باور کرد؟

رد پای پردیس پورعابدینی در 3 پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

شباهت انکار نشدنی قصه سریال «گناه فرشته» به پرونده های جنجالی - جنایی ایران در چند سال اخیر بیشتر از یک تصادف ساده است.

«فرشته» خاطره «ریحانه» را زنده کرد

اولین چیزی که همان صحنه هایی ابتدایی سریال نظر مخاطب را جلب می‌کند شباهت چادر و لباس فرشته، شخصیت اصلی داستان با پوشش «ریحانه جباری» در دادگاهش است.

رد پای پردیس پورعابدینی در 3 پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

ریحانه جباری دختر جوانی بود که در تیر ۱۳۸۶ و در سن ۱۹ سالگی به اتهام قتل مرتضی عبدالعلی سربندی ۴۷ ساله، بازداشت و محاکمه شد. حکم اعدام وی به اتهام قتل عمد در نهایت در ۳ آبان ۱۳۹۳ اجرا شد. ریحانه جباری اتهام قتل غیرعمد را پذیرفته و دلیل آن را دفاع از خود در برابر تجاوز جنسی اعلام کرده بود.

شباهت ماجرای پرونده ریحانی جباری با شخصیت «فرشته» در این سریال وقتی پررنگ می‌شود که متوجه می شویم فرشته هم متهم به قتل یک چهره سیاسی - اقتصادی مشهور است.

«شهلا» و «فرشته»؛ قربانی عشق، هوس یا توطئه؟

به طور کلی داستان روی محور اجرای عدالت در صدور حکم قصاص تاکید دارد و دیالوگ‌ها شباهت‌های بسیاری به صحبت‌های «شهلا جاهد»، قاتل همسر ناصر محمدخانی در دادگاهش دارد.

آن زمان حکم اعدم شهلا جاهد موجی بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های آن دروان ایجاد کرد که پرونده این جنایت جنجالی در خاطر بسیاری از ایرانی‌ها مانده است.

رد پای پردیس پورعابدینی در 3 پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

خدیجه (شهلا) جاهد همسر موقت ناصر محمدخانی، چهره پیشکسوت فوتبال ایران بود که به اتهام قتل لاله سحرخیزان، همسر دائم محمدخانی، در ۱۷ مهر ۱۳۸۱ در خانه‌ای واقع در میدان کتابی تهران، به قصاص محکوم شد و بامداد ۱۰ آذر ۱۳۸۹ در زندان اوین به دار آویخته شد.

آن دوران شهلا جاهد از هر فرصتی برای نشان‌ دادن عشق و علاقه‎‌‎اش به ناصر استفاده می‎‌‎کرد برای منکر جنایت بود تا اینکه 11‎‌‎ماه بعد از دستگیری، اتفاقی رخ ‌داد که می‎توانست سرنوشت این پرونده جنایی را مشخص کند. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد علاقه زیادی به ناصر محمدخانی داشته و از طرفی به لاله حسادت می‌کرده و به همین دلیل او را به قتل رسانده است، اما طولی نکشید که همه این اعترافات را در جلسه دادگاه رد کرد و بر ابهامات این پرونده پر رمز و راز افزود.

در سکانسی از سریال «گناه فرشته» که داستان در دادگاه روایت می‌شود، لادن مستوفی که در نقش یک وکیل اولیای دم ظاهر شده است در یک دیالوگ خاص می‌گوید: «سوال اینجاست که روند طولانی دادرسی به جز اشک‌های همسر مرحوم و خون دل خوردن فرزندان حاصل دیگری هم دارد یا نه؟». این دیالوگ شباهت فراوانی به حرف‌های اعتراضی شهلا جاهد در جریان برگزاری دادگاهش دارد که خطاب به قاضی پرونده گفته بود: «چرا آقای قاضی شما باید به خانواده مقتول تسلای خاطر بدهید اما باعث جریجه دار شدن احساسات اولیای دم می‌شوید؟».

شباهت سکانسی از سریال «گناه فرشته» با حرف های شهلا جاهد در دادگاه را ببینید:

قتل مادر حامد تهرانی یادآور شب هولناک یکم آذر ۱۳۷۷

نکته ظریف دیگری که وجود دارد این است که نام مادر کشته شده شخصیت «حامد تهرانی» با بازی شهاب حسینی در سریال «پروانه» است که شباهات فراوانی به نام «پروانه فروهر» از مقتولان پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در دهه هفتاد دارد.

رد پای پردیس پورعابدینی در 3 پرونده جنجالی یک دهه اخیر!

پروانه اسکندری (فروهر) همسرش، داریوش فروهر، از چهره‌های برجسته سیاسی بود که شب ۱ آذر ۱۳۷۷ در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به همراه همسرش به طرز دلخراشی به قتل رسید.

کارنامه حامد عنقا در مقام کارگردان «گناه فرشته» نشان می دهد که او به این سبک از روایت داستانی در آثار خود علاقه‌مند است.

شاید سازندگان سریال «آقازاده» از جمله خود حامد عنقا  شباهت فیلمنامه این سریال را به ماجرای پرونده جنجالی قتل «میترا استاد» همسر موقت محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران  که به اعتراف این چهره سیاسی به دست او با شلیک گلوله به قتل رسید را تکذیب کردند اما این سوال مطرح است که آیا می‌شود درباره سریال «گناه فرشته» این شباهت‌های بحث برانگیز را اتفاقی توصیف کرد؟

باید دید در قسمت‌های بعدی سریال «گناه فرشته» ارتباط سریال با داستان های واقعی چطور  پیش می رود و ماجرای کدام شخصیت‌های پررنگ‌تر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج