۲۱۰۱۱۱
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

فریدون: من ۳‌‌ هزارتا لایک می‌خورم، آرمین ۳۰‌ هزار تا!

خیلی ها می گفتند سبک خواننده عاشقانه خوانی مثل فریدون به سبک رپ نمی خورد، اما او طور دیگری فکر می کند

ماهنامه زندگی ایرانی: انتشار قطعه همخوانی فریدون آسرایی و آرمین زارعی در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد؛ قطعه ای به نام «نیستی» با ترانه یاسر داودیان و تنظیم بهروز صفاریان. در این مدت، فریدون درباره این قطعه اظهارنظر رسمی نکرده بود تا اینکه در گفت و گوی سه نفره ماهنامه زندگی ایرانی با او، آرمین زارعی و یاسر داودیان، درباره ابعاد مختلف ساخت و انتشار این قطعه صحبت شد. در این گفت و گوی مفصل فریدون از مسیر ساخت این قطعه گفت:« من اولین بار در یک جلسه کاری افتخار آشنایی با یاسر را پیدا کردم. بعد از آن یک بار با بهروز صفاریان به خانه یاسر دعوت شدیم و آنجا بود که با دوست عزیزم آرمین آشنا شدم. چند وقت بعد هم ایده یک کار مشترک مطرح شد و من هم استقبال کردم.»

فریدون: من 3‌‌ هزارتا لایک می‌خورم، آرمین 30‌ هزار تا!

خیلی ها می گفتند سبک خواننده عاشقانه خوانی مثل فریدون به سبک رپ نمی خورد، اما او طور دیگری فکر می کند:« من در کانادا سه مغازه سی دی فروشی داشتم و روزی دوازده ساعت موسیقی گوش می کردم. از کلاسیک بگیر تا رپ و متال. به همین جهت هم هست که همه سبک های موسیقی را دوست دارم و نظر منفی نسبت به هیچ کدام از سبک های موسیقی ندارم. من فکر می کنم خیلی ها در ایران با سبک رپ دچار سو تفاهم شدند. شاید به این خاطر باشد که بعضی از آرتیست های غربی چهره خوبی از این موسیقی نشانمان ندادند. اصلا شاید به همین خاطر است که بعضی ها نمی توانند این سبک و هنرمندان این سبک در ایران را به رسمیت بشناسند. رپ خوان ها همیشه گانگستر و مواد فروش نیستند. ما در خود ایران بحر طویل داریم. شاعرانی مثل فردوسی، مولانا و... شعرهایشان به طرز عجیبی با سبک رپ همخوانی دارد. حتی این سبک ریشه در موسیقی اصیل ایرانی هم دارد.»

او درباره ایده اش درباره همکاری با رپری مثل آرمین هم گفت:« اصلا فرض کنیم آرمین و امثال آرمین در راه اشتباهی قدم گذاشته باشند، اگر من یا هرکس دیگری بتواند آنها را حمایت کند و به سمت موسیقی سالم بکشاند خیلی بهتر از این است که نادیده شان بگیرند. این جوانها مخاطبان و طرفداران بیشماری دارند و می توانند تاثیرات مثبتی روی طرفدارانشان بگذارند و این در نهایت به پیشرفت جامعه ما کمک می کند. من با اینکه ۲۵ سال است مشغول خواندن هستم یک پست اینستاگرامم سه هزار لایک می خورد و آرمین یک پستش سی هزار لایک می خورد. این به خودی خود نشان می دهد که آرمین و امثال آرمین هوادارهای زیادی در هم نسلانشان دارند و نمی توانیم آنها را جدی نگیریم.»

فریدون درباره قضاوت های نادرست درباره رپری مثل آرمین معتقد است: «مسلما کسی که این همه طرفدار دارد نمی تواند خارج از عرف باشد. اگر او را خارج از عرف بدانیم یعنی طرفدارانش هم خارج از عرف هستند و این اصلا قضاوت درستی نیست. بهتر است قبل از این که قضاوت کنیم، بررسی کنیم.برای آرمین و امثال او باید احترام قائل بود و به آنها توجه کرد. آرمین هم می توانست مثل خیلی های دیگر از این مملکت برود و آن طرف آب به فعالیتش ادامه دهد. اما او مردانه ایستاده و در کشور خودش، با وجود شرایطی که برایش ایجاد شده فعالیت می کند.»

بعضی مخاطبان موسیقی معتقدند پس از اعلام رسمی آرمین درباره علاقه و تلاشش برای فعالیت مجاز در ایران، این همکاری مشترک، زمینه ساز مناسبی خواهد بود. فریدون هم با این عقیده موافق است:« شاید بهتر است باشد که به او و امثال او بها دهیم و آنها را نادیده نگیریم. چرا نباید مسئولین از این ها دعوت کنند. جلسه بگذارند و بخواهند که این ها هم حرف هایشان را بزنند و خواسته هایشان را عنوان کنند؟ اصلا یک بار هم شده کسی سراغشان برود بگوید درد شما چیست؟ موسیقیتان چه می گوید؟ چه اهدافی در سر دارید؟ این بچه ها نه مجرم هستند و نه جنایت کار. تنها سبک و سیاق خودشان را دارند و اصلا زبان نسل جدید همین است. من آرزویم است که روزی در سالنی بنشینم که آرمین آنجا کنسرت داشته باشد. کسی مثل آرمین می تواند روی هم نسلان خودش تاثیر مثبت بگذارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی 1

      فریدون جان شما اصلا با امثال آرمین قابل قیاس نیستی شخصیت و لول کاری شما بسیار بالاتر از این حرفاست هر کی هنر فهم باشه حرف منو میفهمه

    • الی

      مسلمه که آرمین طرفداراش زیادن اصلا به نظر من نباید سطح کارشو اینقدر پایین میاورد که با فریدون بخونه ...خیلی حیف شد این آهنگش اصلا خوب نبود بر عکس بقیه کاراش که فوق العاده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج