adexo3
۲۱۵۸۰
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

مصاحبه با مدافع تمام قد سینمای ایران

بهرام رادان : آدم های پشت خط مانده از فساد صحبت می کنند

«بهرام رادان» مي‌گويد كه در مقابل برخي اظهارنظرها درباره وجود فساد در سينماي ايران، تمام‌قد از خانواده سینما دفاع می‌کند و اگر مساله‌اي وجود دارد بايد مراجع و افراد ذي‌صلاح درباره آن تصميم بگيرند.

خبرآنلاین : «بهرام رادان» مي‌گويد كه در مقابل برخي اظهارنظرها درباره وجود فساد در سينماي ايران، تمام‌قد از خانواده سینما دفاع می‌کند و اگر مساله‌اي وجود دارد بايد مراجع و افراد ذي‌صلاح درباره آن تصميم بگيرند.

بهرام رادان : آدم های پشت خط مانده از فساد صحبت می کنند

- نظرشما درباره حرف و حدیث‌هایی که روزهاي اخير در خصوص فساد، در برخی رسانه‌‌ها منتشر شده چیست؟ معتقدید سینمای ایران گرفتار فساد است؟

من تمام‌قد از شرافت و نجابت هم‌صنفان خودم در سینما دفاع می‌کنم. کسانی که در خصوص فساد در سینمای ایران اظهارنظر کرده‌اند، ربطی به سینما ندارند. فساد یعنی چه؟ من متوجه نمی‌شوم که چرا باید مسئله‌ای که در همه اقشار جامعه وجود دارد، به همه سینماگران تعمیم داده شود. مثل این است که ما بگوییم در ایران دزدی هست و بعد هم یکی بگوید همه مردم ایران دزد هستند.

- پس این اظهارنظرها از کجا نشات می‌گیرد؟

فساد به معنی انجام فعل حرام است. كساني که اصلا در سینما نیستند و در سینما کار هم نمی‌کنند، چرا باید با نشر اکاذیب به خانواده سینما تهمت بزنند؟ کارگردانی که در تلویزیون است چطور می‌تواند در مورد این مسئله در سینما نظر بدهد؟ اصلا از کجا می‌داند که در سینما چه خبر است؟

- پس چطور چنین حرف‌هایی رسانه‌ای شده؟ اصلا منظور چه فسادی است؟

ما انواع فساد داریم و باید مشخص شود وقتی از فساد حرف می‌زنیم، منظورمان چه فسادی است. برخي که می‌گویند در سینمای ایران فساد هست، منظورشان چه نوع فسادی است؟ فساد مالی، یا کاری و یا...؟ باید مشخص بشود از چه نوع فسادی حرف می‌زنیم و تازه چه کسی مصداق بارز فساد است. اگر مشخص شد آن وقت در مورد همان آدم حرف بزنیم و مثلا کار به دادگاه کشیده شود و قانون تعیین‌کننده باشد.

- چه کسانی شایسته اظهار نظر در این باره هستند؟

خانواده بی‌رمق سینما دیگر نمی‌تواند چنین تهمت‌هایی را تحمل کند. من هیچ وقت وارد حواشی نمی‌شدم، اما احساس می‌کنم با مطرح شدن چنین حرف‌هایی از رسانه‌ها، به سینمای ایران ظلم شده است. این حرف‌ها را هم برخي و بازیگراني که یکی‌شان بازیگر دهه هفتاد بود و همان موقع در سینما حضور داشت و بعد از آن هم حضورش کم‌رنگ‌تر شد و یکی دیگر از بازیگران که اصلا ربطی به سینما ندارد و در سینما حضوری نداشته، عنوان کردند. چرا رسانه‌ها دنبال چنین افرادی می‌روند؟ اگر قرار است کسی درباره سینما حرف بزند، باید عزت‌الله انتظامی و خانم رخشان بین‌اعتمادو ... از این سینما بگویند. چرا کسی سراغ بزرگان سینما نمی‌رود؛ آنهایی که در این حوزه استاد هستند و می‌دانند ما چه سینمای نجیبی داریم.

- فکر می‌کنید دلیل عنوان شدن چنین حرف‌هایی چه بوده؟ چرا بعضی از بازیگران به این مسئله ورود پیدا کردند؟

فکر می‌کنم این حرف‌ها برای دیده‌شدن، مطرح شد. این کار هدف مشترک همه آدم‌های پشت خط مانده است و به همه کسانی که در حوزه سینما کار می‌کنند و موفق هستند حسادت می‌کنند. نمی‌توانند از نظر کاری بزرگ شوند و از این طریق می‌خواهند نگاه‌ها را به سمت خودشان جلب کنند. اگر یک آدم عادی و معمولی هم یک حرف عجیب و غریب بزند، همه توجه‌شان جلب می‌شود. مهم این است که ما بتوانیم با کار خودمان را بشناسیم. اگر هم کسی می‌گوید سینما فاسد است، آن را رها کند. یا اگر می‌خواهد در این سینما بماند و نیت خیری هم دارد، از راهش این مشکل را حل کند.

- در حال حاضر چه کسی را موظف می‌دانید از سینماگران دفاع کند؟

در حال حاضر نمی‌دانم متولی سینما در این کشور کیست. سازمان سینمایی را به راه انداختند، اما ما دقیقا نمی‌دانیم این سازمان چه کار می‌کند. اما اگر در حال حاضر متولی سینما، سازمان سینمایی است، باید در مقابل این حرف‌ها از همه سینماگران دفاع کنند. کسانی که جلوی دوربین و پشت دوربین کار می‌کنند، برای این سینما زحمت کشیده‌اند تا به اینجا رسیده است. قرار نیست اشتباه یک یا چند نفر به همه کسانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تعمیم داده شود.

-چرا این حرف‌ها پشت سر سینمایی‌هاست؟

این مشکلات در صنوف دیگر هم وجود دارد. این مسائل در همه اقشار جامعه هست و اجتناب‌ناپذیر است. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که عاری از گناه است و به نظر من اتفاقا همان كساني که چنین مسائلی را عنوان می‌کنند،گناه خودشان هزار برابر بدتر است. به خاطر همین هم جرات ندارند از کسانی که در سینما مرتکب اعمال فاسد شده‌اند، نام ببرند.

- یعنی از کسانی که مسبب به وجود آمدن این حرف‌ها شده‌اند اسم برده شود؟

بله. من فکر می‌کنم این مشکل با صحبت کردن صریح حل می‌شود. نباید فرافکنی کنیم، اگر نیت حل این مسائل را داریم نباید چنین جنجالی به راه بیندازیم. مطرح کردن این موضوع بی‌اخلاقی است که بعضی از دوستان ما در خبرگزاری‌ها و مجلات و روزنامه‌‌‌های زرد راه انداختند. با گفتن این حرف‌ها هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌توان گرفت. برای اصلاح مشکلات که نباید فرافکنی کرد. اگر کسی می‌تواند از شخصی که در این مورد گناهکار است، نام ببرد، فریاد بزند و بگوید.

- فکر می‌کنید دید مردم با گفتن این حرف‌ها، نسبت به سینما، تغییر می‌کند؟

امیدوارم این اتفاق نیفتد. خانواده سینما یکی از نجیب‌ترین و باشرافت‌ترین صنف‌های موجود است و اگر مشکلی هم در این صنف وجود دارد، در همه جامعه است. همه دارند تلاش‌شان را در حوزه سینما می‌کنند. ما هم مثل اقشار دیگر جامعه کار می‌کنیم و اگر سینما را انتخاب کردیم برای این است که در این حوزه احساس توانایی کردیم. من بسیاری از سینماگران را دیده‌ام که حتی در خیابان سیگار هم نمی‌کشند، مبادا جوان‌ها آن‌ها را سیگار بدست ببینند. با این حرف‌های بی ارزش فقط مردم را از سینما می‌ترسانیم و باعث می‌شویم اگر جوان‌شان توانایی و استعداد ورود به این حوزه را دارد، جلوی او را بگیرند؛ جوانی که ممکن است برای ایران در حوزه سینما افتخار آفرین باشد. مردم با خواندن تیتر و عنوان خیلی از مطالب در مورد آن‌ها نظر می‌‌دهند و خواندن همین مطالبی که در روز‌های اخیر منتشر شد، کافی است که دید آن‌ها نسبت به سینما تغییر کند. من برای این افراد که بی‌محابا چنین مطالبی بیان می‌کنند، متاسفم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      همون حرفی که حسن 71 د مورد پرستو صالحی زد را ایندفعه بهرام رادان زد

    • فرهاد

      درود بر رادان که بالاخره حرف درستی زد.همون حرف هایی که من مفصل ترش رو در کامنت همین سایت زدم و بعد از انتشار با چنان جملات تکه و پاره ای روبرو شدم که فقط از روی اسم خودم تونستم کامنتم رو تشخیص بدم.

      به تمام صحبت های آقای رادان باید این رو اضافه کنم که تمام این حرف ها و حرکات (سلحشور، پرستو صالحی، و...)به نظر حرکات مشکوکی هستند برای تهمت زدن و نهایتا به بن بست رساندن سینما-آن هم در آستانه موفقیت های بین المللی و ورود به صحنه جهانی - و کلا هنر.

    • راضیه

      آقا فرهاد مثل اینکه خیلی دلش می خواد قضیه رو سیاسی کنه اما خواهشا بسه دیگه سیاسی حرف زدن بخدا خسته شدیم.
      در مورد رادان هم باید بگم ایشون مثل اینکه اصل قضیه رو متوجه نشدن، آخه ما که تو سینما نیستیم میدونیم که سینمامون مشکلداره البته نه به اون شدتی که جناب! سلحشور فرمودند.اما رادان عزیز چون خودت و دوستان و اطرافیانت سینمایین دلیل نمیشه که منکر همه چی شی و بخوای آبروداری کنی، چون مردم خودشون عاقلند

    • موسوی

      مثل اینکه آقای رادان نمیدونند که هنرمندان الگوهای اجباری جوانان این مرز و بوم هستند.
      شما رو خدا یک بار به پشت صحنه بیشتر این فیلم ها برین و ببینین که چه خبره.
      البته فیلمهای با مظامین ارزشی و یا هنرمندانن ارزشی و با غیرت رو هیچ کس بهشون اهانت نمیکنه.

    • بدون نام

      عکسهای بیحجاب و مختلط بازیگران خود گویای این حقیقت بزرگ هست واصلا نیازی به پشتیبانی اقای رادان ندارد مردم عاقل تر از این حرفاهستن

    • بدون نام

      اقا یا خانم کاربر بسیار برای فکر عقب مونده ومریضت متاسفم .متاسفم که اینقدر راحت تهمت میزنی.گناه کدوم بیشتره .ایا بهت یاد ندادن دیده رو هم نگی چه برسه به ندیده. یاد بگیریم در زندگی دیگران کنکاش نکنیم .انگ نزنیم .سرمون به کار خودمون باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج