۲۲۳۲۹۳
۸۱ نظر
۵۰۰۹
۸۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

با توجه به اینکه رسانه ی ملی رسانه ای با مخاطب عام است و این روزها چندان مخاطب خاصی ندارد، برنامه هایی نظیر «ماه عسل» فرصت مغتنمی است برای جلب مخاطب که سال هاست در واپسین دقایق پیش از افطار روی آنتن می رود.

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها





هفته نامه صدا - هما گویا: با توجه به اینکه رسانه ی ملی رسانه ای با مخاطب عام است و این روزها چندان مخاطب خاصی ندارد، برنامه هایی نظیر «ماه عسل» فرصت مغتنمی است برای جلب مخاطب که سال هاست در واپسین دقایق پیش از افطار روی آنتن می رود. برنامه ای که گرچه برعکس عنوانش طعم تلخی داشت و به شیرینی عسل نبود اما در نگاه متفاوت و تاثیرگذاری آن شکی نداشتیم و یقین این که احساس علیخانی مجری و برنامه ساز مستعدی است که می تواند سال ها در رسانه ملی حضور موثر داشته باشد به شرط اینکه باور کند نباید خیلی خودش را باور کند و بداند نقطه ی سقوط همیشه جایی است که زیر پایمان را محکم می بینیم؛ در حالی که حاشیه ی امن، نگاه به زیر پاست.

قبل از اینکه بخواهیم نگاهی داشته باشیم به برنامه «ماه عسل 94» بد نیست نقل قول هایی از برخی کارشناسان برنامه های گفت و گو محور و ترکیبی را با هم مرور کنیم:

اسماعیل میرفخرایی یکی زا بهترین مجریان تاریخ تلویزیون ایران در این باره می گوید: «اجرا یک تخصص است که نیاز به دانش و علم آکادمیک دارد و یک مجری باید در این رابطه دوره ببیند و این تدبیر بر دوشت مدیران سازمان است، همانطور که من قبل از انقلاب از طرف تلویزیون به خارج از کشور رفتم و دوره ی آن را دیدم».

دکتر اسماعیل مهدوی استاد دانشگاه شهید بهشتی و یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا که پیش از این عده دار اجرای برنامه های «هزار راه نرفته» بود نیز چنین نظری دارد: «در کشورهای پیشرفته هرگز یک برنامه ی تلویزیونی موفق بر پایه نگاه یک فرد و یک گروه به صورت مداوم و مستمر برنامه ریزی نمی شود و برنامه های موفق تلویزیونی اتاق فکر گسترده ای دارند که افراد حاضر در آن مرتب افزایش پیدا کرده و یا تغییر می کنند».

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

یکی از مشاورین برنامه های مجری و تهیه کننده ی مطرح آمریکا اپرا وینفری هم در رابطه با موفقیت برنامه های تلویزیونی می گوید: «در یک برنامه تلویزیونی موفق و معروف در حقیقت مجری و عنوانش به صورت لوگو و امضاء کار باقی می مانند. اما ساختار برنامه مرتب به روز می شود و اکیپی از کارشناسان متعدد در حوزه جامعه شناسی، مردم شناسی و روانشناسی در حال سر پا نگاه داشتن برنامه هستند...»

و اما در ایران، برنامه های موفق تلویزیونی که «ماه عسل» یکی از پرمخاطب ترین آنهاست به کدام یک از نظرها و نظریه های استاندارد جهانی نزدیک است؟ چرا موفقیت یک برنامه تلویزیونی در جوامع پیشرفته موجب می شود تا تلاش ها دوچندان شود و نوآوری کاری کند تا این مخاطب ریزش نکند و چرخ محبوبیت بچرخد اما در اینجا موفقیت یک برنامه موجب ایستایی، بی انگیزگی و به فراخور آن رکورد یک برنامه می شود؟ (البته گاهی هم موفقیت موجب می شود تا برنامه به کل از کنداکتور حذف شود مثل اتفاقی که برای «رادیو هفت» افتاد).

انگار که یک برنامه پربیننده تابلویی است که میخش را به باکس تلویزیون کوبانده و قرار است همیشه در باکس تولیدات تلویزیونی جای ثابتی داشته باشد. در این میان تنها عادل فردوسی پور است که همیشه دغدغه به روز شدن و بهتر شدن دارد و این بزرگترین عامل ماندگاری است که پشت او را با وجود تمام جنجال هایی که پیرامون برنامه اش وجود دارد گرم کرده و سال هاست بیننده تلویزیون (حتی آنهایی که دغدغه شان فوتبال نیست) ساعتش را روی شب های دوشنبه کوک می کند. فردوسی پرو ناخدا هست اما خدایی نکرده و برنامه اش مخاطب عام و خاص را به یک اندازه راضی می کند.

شکی نیست که احسان علیخانی هم یکی از مجریان و برنامه سازان خوب و خوش فکر تلویزیون است و مسلم اینکه می تواند در جایگاه خود مفید باشد اما همانطور که انتظار می رفت رضایت کاملی که به نظر می رسد نسبت به توانائی هایش دارد، موجب شده تا بالاخره امسال نتواند مخاطب برنامه ی «ماه عسل» را به اندازه گذشته حفظ کند و رضایتمندی موجب شد که سکان کشتی «ماه عسل» از دستش خارج، و به گل نشست. مخاطبانی که به رغم تلخ بودن برنامه ای با نامی شیرین از آن استقبال می کردند، امسال شاید ماه عسل را ببینند اما «تماشا» نمی کنند.

پله پله با ماه عسل ۹۴:

پله اول: مفهوم دکور در یک برنامه گفت و گو محور

احسان علیخانی علاقه عجیبی به دکورهای عجیب دارد. دکورهایی که هیچ تعریفی در برنامه اش ندارد. آیا طراحی هایی که برای لوکیشن برنامه های تلویزیونی کشورهای پیشرفته درنظر گرفته می شود و گاه یک نیم ست بیشتر نیست بی فکر انتخاب می شود؟ آیا نمی توانند دکور فیلم «جنگ ستارگان» را به برنامه شان منتقل کنند و یا اینکه حتی مثل دیوید کاپرفیلد روی هوا پرواز کرده و با هلیکوپتر جلوی چشم ظاهر شوند؟ چرا این کار را نمی کنند؟ زیرا دکور یک برنامه شعبده بازی با دکوری که قرار است در کنار آن با هم بنشینند و حرف بزنند فرق می کند.

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

سال به سال دکور برنامه ی ماه عسل پرهزینه تر و به همان میزان بی تناسب تر از قبل می شود، دکورهایی که با چراغ های رنگی، پرده هایی که باز می شود، صدف جادویی و قفسه طلایی شروع شد و حالا به کهکشان راه شیری رسیده است. آن هم با چیدمانی بسیار دور از استانداردهای یک مهمانی خودمان نزدیک افطار. بخاری که از زمین بلند می شود و هر دفعه موجب نگرانی مجری از زمین خوردن و تفنن عوامل ماه عسل می شود یعنی چه؟ حرکتی کاملا از مد افتاده که حتی در کنسرت ها و شوها هم دیگر به چشم نمی خورد و خواننده های عروسی هم به آن تن در نمی دهند. راستی! چقدر خرج دکور برنامه ماه عسل شده است؟

مسئله ی دکور در تلویزیون کم کم دارد به فاجعه بدل می شود. از شیدهای آباژور که مصرف دومنظوره دارند و از آنها به عنوان گلدان هم می شود الهام گرفت تا همین دکور پرخرج و پرکار ماه عسل که هیچ تناسبی با مهمان های اکثرا رنج کشیده و محروم آن ندارد و بیشتر به نظر خودنمائی می آید تا هنرنمائی.

پله دوم: دو صندلی رو به روی مجری VIP محسوب می شود، بقیه لطفا ته سالن

احسان علیخانی که قاب و تصویر را می شناسد و می داند میزانسن و دکوپاژ در یک برنامه گفت و گو محور می تواند در نوع چیدمان افراد هم مفهوم پیدا کند، چرا تصمیم گرفت تا یک ترکیب دادگاهی را برای میزبانی در نظر بگیرد و یکی، دو نفر مثل متهمین درجه یک در وسط و بقیه مثل شاهدان عینی یا شاید هیئت منصفه در کناری قطار شوند. آن هم در یک دکور کهکشانی بی در و پیکر و بخار و اتمسفر و جو و... آیا وقتی مهمان برنامه ۲۳ آزاده ای هستند که در نوجوانی به اسارت درآمده اند، این منطقی است که دو نفر در میان صحنه و بقیه با فاصله و روی صندلی های متفاوت نظاره گر باشند؟ آیا اگر مهمان خانه ما بودند هم اینطور از آنها پذیرایی می کردیم؟

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

پله سوم: حدس بزن چه کسی برای شام می آید

امسال برنامه ی «ماه عسل» از معمولی ترین و تکراری ترین سوژه ها برخوردار بود. البته اولین مهمان ها که نه معمولی بودند و نه تکراری و درحقیقت بی خودی بودند. جوانی که برای اثبات علاقه اش به دخترخانوم، از پنجره پائین می پرد؛ این جوان نیاز به روانکاوی دارد تا حضور در برنامه ماه عسل و بعد هم اینکه قرار است از این اتفاق به چه نتیجه ای برسیم؟

برخلاف همه ی جنجال ها و توبیخ ها یکی از بهترین انتخاب ها، مهمان های روز دهم ماه عسل بودند. فرصت نابی که به هدر رفت.

حضور یک خانم مدل با نام تلطیف شده «پُزر»، در کنار دختر جوانی که از پنج سالگی به همراه پدر برای امرار معاش با موتور روی دیواری به نام دیوار مرگ می رانده تا در شهربازی تماشاچیان را سرگرم کند. او حالا پدرش را هم در همین عملیات از دست داده اما باز هم به کارش ادامه می دهد و باور دارد که ممکن است هر بار آخرین بار باشد. مهمان دیگر خانمی است که کارگر معدن است و کاری می کند که مردها هم از آن واهمه دارند. این کنار هم قرار دادن فوق العاده بود و ای کاش با سوال هایی یکسان دیدگاهشان به چالش کشیده می شد تا پارادوکس یک واقعیت ما را کمی به فکر بیندازد.

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

چقدر خوب بود اینکه بدانیم پسر جوانی که ساقدوش داماد می شود و برای یک شب ۵۰۰ هزار تومان می گیرد با جوانی که مادرش خبر ندارد برای کسب درآمد با اتکا به یک طناب شیشه ی آسمانخراش ها را پاک می کند چه آرزوهای مشترکی دارند یا چرا آن جوان مهندس روزی سه ساعت به عنوان مانکن زنده بی حرکت پشت ویترین یک مغازه می ایستد. مهمانی که داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ شده و بزرگترین دلیل این سفر را بودم پرچم کشورش در میان بیست پرچم دیگر بیان می کند در زیر کلام و لهجه شیرین مهماندار میلیاردر شیرازی (که قصه شنیدنی هم داشت) گم می شود و در روز دیگر آخرش هم نمی فهمیم که چطور در کشور ما هنوز هم شهروندانی هستند که شناسنامه ندارند.

اما احسان علیخانی مثل سال های قبل دغدغه ی این کنکاش ها را ندارد، بیشتر وقت ها فقط مهمان را به صف می کند و گاه بعضی از آنها حتی فرصت کلامی هم ندارند چون باید ترانه ی تیتراژ پایانی بسیار بی تناسب با صدای «احسان خواجه امیری» را بشنویم. چون هزینه کرده ایم.

پله چهارم: عدم تناسب و ریتم در انتخاب قسمت های مختلف برنامه

برنامه های ماه عسل ۹۴ آنقدر بی فکر روی آنتن می رود که نیمه ی رمضان که مناسبت شادی این ایام است با تلخ ترین سوژه برگزار می شود در حالی که از پیش اعلام شده بود امسال ماه عسل قرار است شاد و پرامید باشد با محوریت بخشش!

و پله ی آخر... تیتراژ

آقای علیخانی! ماهت عسل نیست این روزها

تیتراژ یک برنامه گفت و گو محور در حقیقت مانیفست آن برنامه است چیزی که در این سال ها ماه عسل آن را به درستی اعمال می کرد. برای مثال تیتراژی که با صدای فرزاد فرزین روی برنامه ماه عسل ۹۲ می نشست:

هوائی رو که تو نفس می کشی/ دارم راه می رم بغل می کنم

تو با من بمون تا ته این سفر/ من این ماهو ماه عسل می کنم

و یا تیتراژ سال گذشته با صدای مرتضی پاشایی

مگه می شه باشی و تنها بمونم/ محاله بذاری محاله بتونم

تیتراژ پایانی ماه عسل امسال یکی دیگر از نقاط ضعفی است که جای تامل دارد؛ چرا که مناسب ترین تیتراژهای تلویزیونی همیشه متعلق به این برنامه بوده اما حالا به نظر می رسد که هیچ توجهی به بطن و متن و تناسب آن نداشته اند:

هر شب دلم دریای آتیشه/ از این بدتر مگه میشه

حال هیشکی تو دنیا/ بدتر از حال من نیست

دردی رو زمین، بدتر از همین/ درد تنها شدن نیست

در تیتراژهای قبلی قرار بر این بود که امید در قلب ما باشد اما حالا در این تیتراژ دنبال امید می گردیم و گاه آن را گدائی می کنیم و این هیچ تناسبی با برنامه ای که قرار است حتی در لابلای تلخی ها به ما امید بدهد، ندارد و به شدت موجب رخوت و دلسردی می شود، منصفانه نیست اگر این یادداشت را به پایان ببریم بی آنکه اشاره داشته باشیم به اینکه، فراموش نمی کنیم نگاه ماه عسل موجب شد تا جوان غول آسای منزوی حالا یکی از بازیکن های والیبال نشسته کشور باشد و یا بچه های کاری که با مدیوم این برنامه صاحب خانه شدند و... اما انتظار داریم که ماه عسل بتواند جایگاه و نگاه مناسبی برای آینده داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمندباشی

      خیلی هم برنامه هایش قشنگه. دستش درد نکنه، زحمت کشیده... ایرانی جماعت هم فقط نق و غر به یکدیگر را یاد گرفته! نق هایتان را جای دیگر حواله کنید!

      پاسخ ها

      • طغرل ایرادپرور

        فقط خندوانه و رامبد جوان

      • بدون نام

        هم خندوانه هم ماه عسل جامعه ما به هر دو این برنامه ها نیاز داره نیدونم چرا بعضیا میخوان این دو تا برنامه رو مقابل هم قرار بدن من که هر دو تاشونو دوست دارم

      • بدون نام

        منفی هامونو هم اینجا حواله میکنیم

    • سهیل سپاهانی

      من امسال حتی یکی از برنامه هاشو کامل ندیدم

    • زنبور

      من و خانوادم اصلا نگاه نکردیم

      علیخانی دیگه حناش رنگ نداره همش کلکه

      از کل برنامه تا 45 میلیون در آمدش کلکه

      دروووووووووغــــــــــــــــــــگوووووووووووو

    • بدون نام

      من نمی دونم شما کی می خواین دست از سر این ماه عسل بردارید ... حالا اگه مثلا متوقفش کنن چه برنامه خوبی قراره به جاش پخش بشه .... من که امیدوارم همینجوری ادامه بده و بانی خیر باشه ....

      پاسخ ها

      • شقایق

        با نظرت موافقم

    • حامد

      اون بخاری که بلند میشه منظورش ابر هستش
      یعنی تو کهکشونها و جدا از این آب و خاک صحبت میکنند بعدش از رو ابرها می آن پایین!!!!
      میخواسته یه چیزی بگه با این کارش

    • Rahaa

      ای بابا بیخیال ماه عسل بشید. دیگه سوژه ندارید گییر دادید بهش ولم نمیکنید
      حتی با ضعفاش دست دست اندرکاراش درد نکنه خیلی زحمت کشیدن...دمشونم گرررررررررررم

    • بدون نام

      دکورشو ک من دوس دارم . کاش درمورد همه برنامه های تلویزیون ک کلی هزینه میکنن و هیچ مخاطبیم ندارن انقدر ریز بین و سخت گیر میشدین

    • بدون نام

      دست از سر احسان علیخانی بردارید احمق ها

      پاسخ ها

      • سید امین

        شما بهتره به جای توهین یکم فکر کنید

      • بدون نام

        واقعا" برای این شخص متاسفم

      • بدون نام

        احتمالا این خانوم دایه یا عمه یا خاله احسان جونه

    • یک نظر

      فکر میکنید برای انتقاد باید نکات منفی رو گفت...خیر از مثبت ها هم باید حرف زد...این برنامه خالی از اشکال نیست درست اما از خیلی دیگر از برنامه ها که بهتر هست...من نمیگم این برنامه فوق العاده است اما بیایم واقع بین باش و نکات مثبت رو هم ببینیم ما رو با یک سری واقعیت های تلخ و شیرین جامعه اشنا میکنه تا مردم به فکر بیفتند و شاید این بین مسیر زندگی شخصی ب طرز صحیحی عوض شه...چه قدر گرفتن ایراد...اگر مردید بسم الله...بسازید...با دیده شدن توسط مردم میفهمید چه قدر موفق هستید...چه قدر ایراد از تک تک قسمت های این برنامه ک شاید بینندگانش کم شدن اما هنوز هم بیش تر از بقیه برنامه هاست...کسی و گروهی ایراد میگیره خودش توانایی بالاتری داره یا حداقل به وفور در صدا و سیمای ایران برنامه عالی دیده باشه...کمی از ایراد گرفتن تنها دست بر داریم و انتقادهای سازنده کنیم...افکار منفی رو از خودمون دور کنیم...به دنبال عیب در هر چیزی نباشیم...موفق باشید...

    • حسین

      میشه قضاوت بیخودیو بزاری کنار ....تا به حال شده از یک قسمت این برنامه تعریف کنی...؟اصلا مارو به خیر تو امید نیست تورو قرآن شر نرسان

    • بدون نام

      دست از سر احسان علیخانی بردارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم حتما

    • بدون نام

      اگه این بده ، برنامه شب های رمضان خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مرتضی

      نمیدونم این روزا چته؟
      خیلی داری ماه عسل و احسان علیخانی رو میکوبونی
      این برنامه از نظر ساخت ،اجرا ، دکور و مخصوصا مجری بهترین برنامه هستش

    • بدون نام

      قسمت تیتراژو موافقم..اصلا خوب نیست..

    • yasin

      نمیدونم تا کی میخوایم خودمونو هی روشنفکر نشون بدیم...خو اخه بابا روشنفککککرررر شما خیلی از استاندارد های جهانی رو شامل میشی که اینجوری مطلب مینویسی و به قول خودت یه برنامه ی پر طرفدارو اینجور همه ی اجزاشو تک تک زیرسوال میبری؟؟؟؟
      اگه پرطرفداره خب لابد کارشو خوب بلده و مردم دوسش دارن...حالا شما هی گیر بدید و سنگ بندازید......والا
      گر خدا خواهد سلیمان میکند...والسلام

    • ساینا

      هرچی که هست از برنامه های دم افطار بهتره.

    • اکرم

      درست که برنامش غمگینه ولی خیلی خوبه که گاهی به زندگی دیگران نگاه کنیم وببینیم که فقط ما نیستیم که مشکل داریم و به زندگی خودمون امیدوارتر میشیم.این برنامه با حاشیه هایی که داره بازم مخاطباشو حفظ کرده

    • سانیا

      هم مجری گریش هم دکورش همه چی عالیه

    • محمود آریان نیک

      تا بترکه چشم حسودهاش،اونایی که چشم ندارن ببیننش،دستش درد نکنه ،خسته نباشید به خودش و همکارهای گرامیش.زنده باشی مرد،هر روز. بهتر از دیروز،برات بهترینهارو ارزو دارم

    • سحر

      به نظر من تک تک تحلیل و نقدتون به جا و عالی بود ، تاریخ انقضای احسان علیخانی رسیده

    • مرتضی

      مردم خسته شدن ازبس مهمونای برنامهای تلویزیونی آدمای معروف و مشهور هستن ،حالا احسان علیخانی با این ایده فوق العادش مردم از شبکهای جم و دیگر کانالهای ماهواره ای جمع کرده گناه کرده ، حتما باید نصیحتهای الکی رو با مهمانای دروغی به خورد بیندها بده تا زیرابشو نزنن ، انقد حسود زیاده که واسه ما داره میشه عادت تا ی برنامه پر بینده میشه از پخش ناگهانی فیلم مبتضل گرفته تا شایءات مثال خانوادگی مجری برنامه لطفا به ددعنوان ی هموطن انقدر حرف الکی و نقد احمقانه مث تیتراژ و حقوقش نکنید. آخه بماچه باعرضهگی دیگران

    • بهار

      به نظرم اینهمه نقد واقعا بی انصافیه!!!!! واقعا دکور مفهوم نداره؟؟؟؟؟ واقعا نمی تونید مفهومش رو درک کنید؟؟ اگر این موضوع براتون اینقدر ثقیله کلا نظر دادنتون اشتباهه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      نمی دونم این سونامی حمله به ماه عسل از کجا نشأت میگیره اما پرواضحه که این یه توطئه هست!!!!!!!!!!!!!
      امسال خیلی ها میگن برنامه رو نگاه نمی کنند اما همون خیلی ها پای ثابت انتقاد کننده ها هستن!!!!!!!!!
      کسایی که برنامه رو نمی بینند حق نقد ندارند............غیر از برنامه اول بقیه برنامه ها خوب بود.
      اگر کسی معنای تیتراژ رو درک نمی کنه،مقصر ماه عسل نیست
      در ضمن اقایون و خانمهایی که اینقدر محکم نقد میکنن ،تا حالا کارهای خودشون رو هم زیر ذره بین گذاشتن؟؟؟ یه سوزن به خودتون بزنید یه جوال دوز به بقیه...
      45 میلیون میگیره؟؟ نوش جونش ،مفت چنگش،عرضه داره میگیره.عوض حسادت زحمت بکشید تا درآمد داشته باشید........
      الحسود لایسود....

    • بدون نام

      خیلی بی انصافیه چه خصومتی با علیخانی داری

    • بدون نام

      کسی که نقد می کنه اول باید برنامه رو با دقت نگاه کنه تا بتونه تحلیل کنه.اون خانم کارگر معدن نبودن رییس معدن بودن!! قشنگ معلوم که قصدتون فقط تخریب هست و بیشتر نقدتون از روی کینه و بی انصافی.متاسفم.

    • مريم موسوي

      شما با اين طرز نقد كه اسمش نقد نيست بيشتر عقدست فكر ميكنيد ميتونيد نظر ميليونيه بيننده هاي اين برنامه رو عوض كنيد و واقعاً شما نميتونيد جاي اين همه مخاطب اين برنامه موفق صحبت كنيد يا نظر بديد دوست نداريد نگاه نكنيد واي حق توهين نداريد .
      ما ماه عسل رو دوست داريم فقط هم با اجراي اقاي عليخاني و اين برنامه هيچ كم و كاستي نداره و سوژه هاي خيلي جذابي داره يكم هم به نظرسنجي هاي سايت هاي مختلف رو نگاه كنيد به نظر عموم مردم پي ميبريد.

      پاسخ ها

      • سید امین

        جدید ترین جوک رمضان 94 بیننده های میلیونی ماه عسل

    • امین

      منم از برنامه ی ماه عسل دل خوشی ندارم و به نظر منم برنامه ی ضعیفیه ولی آقا/خانم منتقد شما که اینقدر به ظاهر و باتن قضیه گیر دادی خودت هم در کار خودت هم در ظاهر ضعیف عمل کردی و هم در باتن! در باتن بد عمل کردی چرا که با خوندن این مطلب تنها چیزی که به ذهن ادم میاد اینه که شما با ماه عسل و علیخانی پدر کشتگی داری و معمولا اصول اولیه انتقاد که شامل ذکر نقاط قوت هم هست رو اصلا رعایت نکردید! در ظاهر هم مشکل دارید این متن پر از غلط املاییه! برای کسی که داره از نگاه عاقل اندر سفیه مینویسه خیلی زشته! شما که کارت اینه و نمیتونی درست تایپ کنی پس از علیخانی هم که کارش اونه و نمیتونه درست اجرا کنه انتقاد نکن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اقا امین شما که گیر دادی به غلط املایی اخه باطنو این طوری می نویسن

      • امین

        کاملا حرف شما درسته منم غلط نوشتم ولی فرقی بین ما 3 نفر هست (ممکنه 4 نفر). اول اینکه علیخانی کارش اجرا کردنه و نمیتونه خوب اجرا کنه و منتقد این موضوع احتمالا کارش انتقاد کردنه که انتقادشو درست انجام نداده و نویسنده ی موضوع هم کارش نوشتنه که درست ننوشته و در آخر من که کارم درست نوشتن نیست بلکه نظر دادنه در نتیجه درست نوشتن جز وظابف من نیست پس مقایسه ی غلط نوشتن من با این موضوع مغلطه ای بیش نیست !

    • بدون نام

      منفی ها چی میگن؟
      کلا دو گروه طرفدار این مجری دو رو وبرنامه تلخ اون هستند
      1- خانمها که دلیلش معلومه
      2-یه سطح از افرادجامعه که هر چی بخوردشون بدی حرفی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم معلومه از اون پسرای عقده ای هستی که کسی محلت نمیذاره!
        عرضه داری برو یه کاری واسه ملت بکن تا تو هم هوادار داشته باشی

      • نظر یک کاربر

        فکر نمیکنید یکم دارید تند میرید...همین که اینطوری و با این لحن نظر میدید و نظرات دیگران رو زیر سوال میبرید با همین چند جمله خودش جای بحث داره !قبل از اینکه بخوایم درباره ی نظر شما نسبت به ماه عسل منفی یا مثبت بدیم...

    • آزشیتکت

      با سلام
      من فقط میخواستم این وبگم که ایرانی جماعت چشم پیشرفت هموطنش ونداره آقای علیخانی هم هر چه بودند و هر چه هستند به ما هیچ ارتباطی نداره یا در باره کارش میگن ببخشید مگه بقیه که هزارتا شغل دارن کسی گفته بهشون چرا؟
      این یه برنامس که هرسال همه بینندشن چه خوب چه بد همه کسایی که ازش انتقاد کردن خودشون میشینن پای برنامش اگه بد چرا نگاه می کنید؟
      ایرانی جماعت تا از چیزی خوشش بیاد باب دلش باشه به به خدانکن یه شایعه بیفت سر زبونشون طرف و داغون میکنن
      ما مردم کی میخوایم خودمون واصلاح کنیم اخه بابا واسه خودم متأسفم . من تمام صحبتام فقط به خاطر رفتار غلطمون وگرنه این مجری بابقیه برامون فرقی نداره یکی کمتر محبوب یکی بیشتر
      زود قضاوت نکنید...

    • سرور

      اکثر مردم ازین برنامه راضین این از همه چی مهمتره. همین که آدمو بفکر مردمی که تو زندگيشون چه سختی هایی کشیدن و زندگی و درد جامعه رم نشون ميده مثلا برنامه های دیگه چه مزیتی داشتن تا حالا یا سریالاتون که ازش انتقاد نمیکنید!!!!

    • مهندس

      گر تو بهتر میزنی بستان بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین خوشم اومد

    • اریکا

      یعنی چی؟من فقط با بخشی که گفتین اون اقا احتیاج به روانکاوی داره موافقم
      چرا ترانه احسان خواجه امیری مناسب نیست؟
      میتونیم جملات اون ترانه رو اینطور تعبیر کنیم که منتطر امام زمان خودشه و درد اون یعنی دوری از امامش بزرگترین
      درد تو این دنیاس
      چرا فقط انتقاد
      چرا جنبه های مثبت رو نمیبینین؟مانند اون اقایی که تازه مسلمان شده بود
      من این مطلب برترین هارو دوست نداشتم متاسفم واقعا

    • ناهید

      یعنی ماه عسل امسال فقط بدی داشت!!!!!؟
      به نظر میاد فقط میخواستین خودتون خالی کنین!
      دکتر عالی بود
      قول میدم فردا به خندوانه گیر میدین چون اونم مثل ماه عسل داره موفق عمل میکنه...
      خیلی خوبه که اینقد روتون زیاده!!!!!

    • مهدی

      بابا ول کنین این برنامه رو مردم ک دوسش دارن
      ضمن من تا ب حال نقدی در هیچ جا ندیدم.همه تخریبن
      پیشنهاد میکنم صحبتهای رضا رشید پور در باره ی ماه عسل ببینید

    • MZF

      بقول دوستمون يه عده ى تو اين مملكت هستند اصلاً كلاً شعور بيان ندارند
      مياند ماه عسل يكسال دويدن توى ١ ماه اونم دَم افطار
      واسه منو شما پخش ميكنند،شايد گوشه ى از زندگيمون با چنين
      مسائلى روبرو شده باشيم يا ببينم
      خدا به آدم عزت بده؟خداقوت عليخانى

    • رویا

      این تحلیل غرض ورزانه هستش ب نظرم یادمون نره خدا از تک تک کارامون حساب میکشه

    • panah

      برنامه ماه عسل فوق العاده اس
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید

    • بدون نام

      خدا نکنه یه چیز تو ایران پیشرفت کنه و پرطرفدار بشه... این سایتا و رسانه ها چنان حمله ور میشن انگار ارث باباشونه داره پایمال میشه...
      به ماه عسل چکار دارید آخه؟؟؟ احسان علیخانی دمت گرم که سکوت کردی....

    • بدون نام

      برنامه باید مثل شب های رمضان باشه که نه کسی نگاش میکنه نه بهش انتقادی دارن اصلا هم از بیت المال خرج نمی کنن

    • فرزانه

      چرا انقد نقد الکی می کنین خیلی هم برنامش عالیه .می دونین تو این برنامه دست چند نفر گرفته شده چه قد کار خیر انجام شده.نکات مثبتش خیلی بیشتر از نکات منفیش خدایی بی انصافیه.هر برنامه ی دیگه هم ساخته بشه مسلما نقاط ضعف هم داره هیچ چیز مطلقی خوب و بد وجود نداره .اقای علیخانی من به نوبه ی خودم به خاطر تمام زحماتتون ازتون تشکر می کنم.

    • بدون نام

      شاید یه کم سوژه هاش تکراری شده باشن اما هنوزم با فاصله یکی از بهترین برنامه های تلویزیونه هنوزم میبینمش و دوستش دارم

    • زهرا

      به قول خود آقای علیخانی، دست من کثیف، صورت من پلاستیکی! تو که دستت پاکه،صورتت نورانیه کاری بکن...

    • بدون نام

      وای خدا چه صبری داره این علیخانی خدا اجرش بده زحمت کشیده برنامه ساخته بعضی قسمتاش بد بود بعضیاش خوب دکورشم خیلی قشنگه یعنی من اگه جاش بودم تا حالا دیوونه شده بودم برنامه رادیو هفت و که تعطیل کردن یه کاری کنید ماه عسلم قطع کنن بعدشم خندوانه

    • بدون نام

      علیخانی بهترین مجری تلویزیونه خوش قیافه و خوش بیانو جوون پسند به درد شما همون هرمز شجاعی مهر میخوره با اون اجرای عهد بوقیش نمی دونم چرا کسی به اینا کاری نداره 20 ساله دارن سیما خانواده اجرا می کنن اونم یه شکل به خدا انصافم خوب چیزیه

    • فرهمند

      چه بعضیا خوششون بیاد چه نیاد این برنامه چندین میلیون مخاطب جدی، دقیق و عمیق داره و مردم که بیننده برنامه ماه عسل هستن باید از دکور و اجرای آقای علیخانی و مهمونای برنامه راضی باشن که الحمد الله بسیار راضین ، حالا بعضیا بشینن طومار بنویسن ونقدهای غرض ورزانه بنویسن، دوستان به اصطلاح منتقد نباید با نقد بیجا شعور مردم به بازی بگیرن

    • بدون نام

      یعنی هنوز ماه عسل نگفته بود بسم الله حمله ها شروع شد یعنی اگه جمش کنن شما دلتون خنک میشه این برنامه یه کم نکات منفی داره وخیلی زیاد نکات مثبت ولی چشمای شما فقط منفیارو میبینه البته منفی از دید خودتون نه ما

    • بدون نام

      به نظر شما عسل نیست که دارید از حسادت می ترکید ندیم محض رضای خدا فقط یه بار یکی از نکات مثبته شم بگید

    • ناشناس

      گیر دادیناااااااااااااااااا ،من اصلا تلوزیون نمیبینم ولی این برنامه انقدر جذاب بود که از کارم میزنم میشینم پای برنامه

    • ریحان

      ... ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﯼ ﮐﺮﻩ ﯼ ﺧﺎﮐﯽ ،
      ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻓﮑﺮ
      ﻭ ﻧﮕﺮﺵ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ !!
      ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮ :
      ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﮑﺮﺵ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ،
      ﺩﺷﻤﻨﺖ ﻧﯿﺴﺖ ؛
      ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﺖ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮ ،
      ﻓﻘﻂ ﻫﻤﯿﻦ ...
      ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﻫﻤﯿﻦ ﯾﮏ ﺍﺻﻞ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﯿﻢ ،
      ﺭﻭﺍﺑﻂﻣﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﺪ
      ﺁﺭﺍﻣﺸﯽ ﺗﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ـ
      ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﺎﺩﮔﯽ .....
      هه.بسه دیگه تخریب بابا

    • بدون نام

      یعنی این ماه عسل بدجور به ضد انقلاب از من و تو و بی بی سی و اصلاحات از آرمان تا صدا فشار آورده!
      دمس احسان گرم

    • امیر

      در بخش پله سوم شما که میگید اینکه چرا یه نفر سه ساعت پشت ویترین بدون حرکت هستش آقای علیخانی این سوال رو پرسیده بود و جوابش رو هم گفتن و در ضمن برنامش عالیه

    • بدون نام

      واقعا برای این مجله متاسفم که نظرات رو سانسور ممی کنه

    • محمد

      انتقادای خوبی بود. همونجور که انتهای متن گفته شد نباید تاثیرات خوب این برنامه رو فراموش کنیم و اگه پیشنهاو و انتقاد سازنده ای داریم باید بگیم تا اصلاح بشه روند موجود.

    • Moosa

      آقاى عليخانى خدا خيرت بده درد و مشكلات
      ملتو فصيح بيان ميكنى
      ايول كارت درسته

    • بدون نام

      به نظر من اونقدر که شما گفتید این برنامه مشکل نداره. فقط برایش حاشیه درست کردند.
      دکورش قشنگه اما بخارش نه!

    • سارا

      کلا علیخانی آدم مغرور و بی ادبی و نژاد پرستی هست از متلک گفتن به جومونگ وقتی در ایران بود تا تیکه انداختن به یکی از نفرات اول ریاضی دختر کشور که مهمانش هم بود تا همین امسال و باز هم ....

    • maede

      باز شما گیردادین به ماه عسل
      هر برنامه ای مخاطبا خاص خودشا داره شما هرچیم به ایشون توهین کنید یا انتقاد برنامشا کنید چیزی از ارزشا ماه عسل کم نمیشه

    • علی

      درسته که امسال احسان علیخانی دو اشتباه داشت اما خدایش برنامه اش خیلی بهتر از برنامه هزار راه نرفته با ان اجرای خسته کننده است. آقای مهدوی شما در برنامه هزار راه نرفته یادتان هست که چطوری در یک مورد که خانمی می گفت به زور با همسرش ازدواج کرده با اجرای بد برنامه و کارشناسی غلط، ناچار شدید با دعوت چند باره از ایشان و همسرشان موضوع را سر هم بندی کنید تا در بین فامیل انها بلوایی رخ ندهد؟! و در اخر هم شجاعانه و غیر مستقیم اعلام کردید نحوه مسائل در ایران و غرب با یکدیگر فرق می کند. علیخانی مجری خوبی است و البته اشتباهاتی هم دارد.

    • ی دوست

      بیشتر حرفایی ک مطرح شده هیچ منطقی ندارن هرچیزی رو میشه با دید مثبت یا منفی دید
      و شما هم برا خراب کردن دیگران ب دید منفی ب این برنامه اموزنده نگاه میکنید هه این حرف سعدی کاملا فراموش شده ک بنی ادم اعضای یک دیگرند.... و برعکسش عمل میشه و الان اکثرا مثل دشمن ب جون هم افتادن

    • کسری

      قله هر چه مرتفع تر باشد دره عمیق تری دارد.....علیخانی عزیز چون در هدفت ارتفاع و ارتقا پیدا کردی دره عمیق منتقدانت را نظاره گر باش....که عجیب نیست!

    • بدون نام

      برنامش عالی هرکی میگه خوب نیست نگاه نکونه

    • بدون نام

      به خاطر همین کاراس که همیشه ما جهان سوم باقی می مونیم. ازادی تو هیچ کاری به هیچ کس داده نمیشه .یه نفر هم که داره کارشو درست امجام میده انقد جلو پاش سنگ بندازین که اونم بزاره بره.حالا بقیه برنامه های صدا و سیما چیه یه مشت چرت و پرت که ارزش نداره وقتتو بزاری پاش.حالا یه برنامه موفق اونم سالی 1 بار موفق و پر مخاطب پخش میشه.هی بد بگین.چون چشم دیدن ندارین. یکم عوض شین دیگه.

    • علی

      احسان علیخانی برنامش خیلی خیلی خیلی خیلی عالی دنبال چی هستین دنبال اینین که احسان علیخانی رو مثل فرزاد حسنی پرتش کنین پایین ول کنین دیگه بدبختو اصلا هر چقدر پول میگیره به تو چه به نظر من هر چقدر پول میگیره حلالش دمشم گرم ولش کنین دیگه

    • امیر

      از همین نظرهایی که دادن مشخصه چقد نقدت غرض ورزانه و دور از واقعیته
      متاسفم برات....
      بیشتر فکر کن
      خیلی بیشتر

    • Narges

      من با تمام انتقاد هاتون موافق ام

    • Narges

      من با تمام انتقاد هاتون موافق ام

    • بدون نام

      یکی میخواد واسه کارای شما ایراد دربیاره یکم مثبت بین باشین ماه عسل خیییییلییی ام خوبه

    • بدون نام

      احسان علیخانی توحرفاش بامهموناش ادب ونزاکت رواصلا رعایت نمیکنه وخیلی پررو وبی تربیته بایدازاین نظرهم باهاش برخوردبشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج