اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وضعیت حقیرانه و فقیرانه تئاتر

دولت و مجلس اهمیت تئاتر را حس نکردند

سرپرست گروه تئاتر "پیاده" با اشاره به اینکه دیگر حاضر نیست اثری را در تئاتر به صحنه ببرد تصریح کرد شرایط و وضعیت تئاتر بسیار حقیرانه و فقیرانه است و بر سر بودجه‌ای اندک هنرمندان تئاتر با یکدیگر درگیر می‌شوند.

داریوش فرهنگ درباره احتمال حضور خود در مقام کارگردان در عرصه تئاتر در سال جاری گفت: فکر نمی‌کنم تا پایان عمرم دیگر کار تئاتر کنم زیرا وقتی با نمایش "گالیله" بعد از ۳۰ سال به تئاتر بازگشتم فکر می‌کردم خود، تئاتر و تماشاگر روحیه‌ دوباره‌ای پیدا می‌کنیم اما اینگونه نبود.

کارگردان نمایش "گالیله" تصریح کرد: تئاتر محیطی حقیرانه، فقیرانه و تنگ نظرانه چه در سطح افراد و کارکنان و چه مسئولین و کارگزاران دارد. برای بودجه‌ای پایین که لیاقت تئاتری‌ها خیلی بالاتر از آن است همه به جان هم می‌افتند و در محیطی تنگ‌نظرانه کار می‌کنند. دیگر حاضر نیستم در این محیط کار کنم.

وی با اشاره به نیاز حداقل چهار تا پنج ماه برای تولید اثری نمایشی همانند "گالیله" افزود: ما برای تمرین و تولید نمایش "گالیله" تنها یک ماه فرصت داشتیم که به دلیل همان محیط حقیرانه و فقیرانه است. مدیران و مسئولان تنها هدف‌شان ارائه آمار در پایان سال است. من به دلیل قولی عاطفی مجبور به تولید و اجرای "گالیله" شدم در غیر اینصورت هیچ گاه این کار را نمی‌کردم.

دولت و مجلس اهمیت تئاتر را حس نکردند

فرهنگ معتقد است نه تنها اهمیت و ضرورت تئاتر از طرف دولت، مجلس، کارگزاران و مسئولان حس نشده بلکه بر خلاف تئاتر هم قدم برداشته می‌شود. این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد: وقتی گروه‌های تئاتری حس کنند از سمت کارگزاران، مسئولان، مجلس و دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرند برای بودجه‌ای ناچیز که جوابگوی امورات آن‌ها هم نیست با هم درگیر می‌شوند.

این کارگردان تئاتر تأکید کرد: این چه تئاتری است که پیوسته باید در آن رنج و رنج کشید تا جاویدان باشد. نباید رنج هنری به گونه‌ای باشد که زندگی را مختل کند. من دیگر کمترین شوقی حتی برای تماشای تئاتر هم ندارم. من هم به عنوان کسی که از آغازگران تئاتر پیشرو در ایران بودم این حق را دارم که نظرم را صریح بیان کنم.

کارگردان فیلم‌های سینمایی "طلسم" و "رز زرد" یادآور شد: سینما و تلویزیون ما از هنرمندان تئاتر تغذیه می‌شود. هنرمندان تئاتر هم برای بیشتر دیده شدن و همچنین تأمین مالی متوسل به سینما و تئاتر شده‌اند. این تأسف تاریخی من است که هنرمندان تئاتر در تئاتر ایران تأمین نمی‌شوند.

فرهنگ با اشاره به وضعیت نامناسب تئاتر در شهرستان‌ها تصریح کرد: تئاتر شهرستان مانند شکوفه‌ای است که به بار ننشسته و زرد می‌شود و به زمین می‌ریزد. در این شرایط خلاقیت از بین می‌رود.

داریوش فرهنگ سال ۸۸ نمایش "گالیله" را با حضور بازیگرانی چون امین تارخ و مسعود کرامتی بعد از سال‌ها دوری از تئاتر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد. وی در سال‌های گذشته فعالیت خود را بر عرصه سینما و تلویزیون متمرکز کرده است.

منبع : مهرنیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج