۴۴۱۹۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«جنجال در عروسی» ساخته سه بعدی سید رضا خطیبی در ژانر سینمای کودک اکران شده، فیلم از بازیگرانی نظیر: علیرضا خمسه، نعمیه نظام دوست و میرطاهر مظلومی بهره می برد و داستان یک عروسی جنجالی است که بچه ها را در باغ محل برگزاری مراسم راه نمی دهند و بعدتر بچه ها می فهمند با یک دسته قاچاقچی مواجه اند.

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «جنجال در عروسی» ساخته سه بعدی سید رضا خطیبی در ژانر سینمای کودک اکران شده، فیلم از بازیگرانی نظیر: علیرضا خمسه، نعمیه نظام دوست و میرطاهر مظلومی بهره می برد و داستان یک عروسی جنجالی است که بچه ها را در باغ محل برگزاری مراسم راه نمی دهند و بعدتر بچه ها می فهمند با یک دسته قاچاقچی مواجه اند. فیلم واکنش های مردمی بدی نداشته و استقبال نسبی از آن شده. فارغ از این ها همین که یک فیلم درسینمای کودکان و فضایی فانتزی در اکران این روزهاست، اتفاق مثبتی است. مضاف بر این که این روزها فیلم «حریر» را هم در اکران داریم؛ فیلمی که به معضلات یک نوجوان چاق می پردازد و اعتماد به نفس نداشته اش را به تصویر می کشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

البته «جنجال در عروسی» ظاهرا اثری مقبول تر است. بعد از مدت ها می شود برای بچه ها سینما رفت، اتفاقی که برای بچگی های ما خیلی افتاد و چقدر هم در پرورش نسل ما تاثیر گذار بود. آثاری مثل دزد عروسک ها، گلنار، بهترین بابای دنیا و حتی کلاه قرمزی. فکرش را نمی کردیم روزی سینما انقدر تخت و یکدست(به معنای منفی) شود. جامعه که همه اش مردان و زنان متاهل نیستند که خیانت در کانون آن باشد، این جامعه کودکان ونوجوانان بسیاری دارد که سینما باید جایی برای آن ها هم داشته باشد.

خورجین: «خولیتا» اثر پدرو آلمودوار اسپانیایی. ملودرامی قدرتمند و خوش رنگ و لعاب و با قاب بندی های کم نظیر که برای داستان غم انگیزش از نهایت تمهیدات ممکن برای رنگ و نور استفاده کرده. فیلم داستان «خولیتا» از جوانی تا میانسالی. فیلمساز با تکرر نماهای نزدیک، فیلم پرتره ای از خولیتا ساخته، از رنج هایش که «شوان» را ناگهان از دست می دهد و دخترش «آنتیا» هم که او را ترک می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

انتقال ترس ها و عذاب ها از نسلی به نسل دیگر در نگاه بکر آلمودوار و در «خولیتا» نمود زیادی دارد. انگار عذاب ها از مادر به دختر و همین طور انتقال پیدا می کند. روایت این اثر با نامه ی خولیتا به دخترش در زمان حال شروع می شود و نامه که شرح سرگذشت خولیتاست، ما را به گذشته ی او می برد. نکته این که پرهیز از داستان های فرعی نه تنها فیلم را فقیر نکرده، بلکه تمرکز را بیشتر و درک و دریافت قاب بندی های کم نظیر آلمادوار را افزایش داده، ببینید رقیب «فروشنده» را!

تماشاخانه: نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» به کارگردانی جلال تجنگی در تماشاخانه سنگلج آخرین روزهایش را سپری می کند. نمایش در مورد یک زوج عاشق است که درگیر اختلافات مذهبی می شوند. به طور خاص تشیع و تسنن. روایت از طریق این دو قطبی وارد مجادلات و اختلافات مذهبی، سیاسی و دسته بندی های رایج در جامعه می شود و نشان می دهد که چگونه قطب بندی آدم ها، فضا را برای زندگی دشوار می کند و از همین دشواری پدیده ی مهاجرت رواج می گیرد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

طبیعتا کاری این چنینی فرمی رئال می طلبد و بازی های دور از اغراق که هر دو هم محقق شده، مهم ترین نکته ی این نمایش جسارت در انتخاب سوژه است، مساله ای که عامل بروز بسیاری از فسادها هم هست، چه بسی همین دسته بندی های ایدئولوگ آدم ها را برای ارتکاب به فساد حق به جانب می کند.

پیشنهاد مجازی: کانال تلگرامی هفته نامه چلچراغ نمونه ی مناسبی از یک کانال به غایت فرهنگی است. با تعداد پست هایی متعادل در طی شبانه روز که عمدتا شامل بریده ای آثار چهره های فرهنگی به بهانه زادروزها و درگذشت هاست. در قالب فایلی تصویری و یا بریده ای از جملات یک نویسنده، گاها موسیقی هایی اصیل هم به اشتراک گذاشته می شود و البته در کنار آن اخبار ویژه روز مثل توپ طلای رونالدو. کانال چلچراغ آرام و فرهنگی است، عضو شوید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پیشنهاد ویژه: این پیشنهاد البته مختص تهرانی هاست، شب یلدای امسال را می شود یک شب زودتر در شهر کتاب پاسداران سحر کرد. به همت هفته نامه کرگدن و شهرکتاب پاسداران دوشنبه، یک شب قبل از یلدا، از ساعات ابتدایی شب یک یلدای فرهنگی در آن جا برگزار می شود. به انضمام قصه و شعر و موسیقی و صد دانه یاقوت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: «خردنامه همشهری» نشریه حوزه اندیشه و علوم انسانی سری مجلات موسسه همشهری است که با رویکردی دین محور و از لحاظ سیاسی اصولگرایانه به موضوعات ورود پیدا می کند. به هر حال در این نشریه افرادی چون: زعیم زاده که در وطن امروز هم قلم می زند، دیده می شوند وتوامان مثلا در شماره آذر ماه مصاحبه مفصلی باغلامحسین ابراهیمی دینانی دارد. یعنی طیف های اصولگرایی را پوشش می دهد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نگاه به آثار و اندیشه های احمد فردید از خواندنی های این شماره است. همراه با تصاویری دیده نشده از او. کندو کاو فرهنگ مبارزه امام حسین(ع) و اتفاقات کربلا، همچنین بررسی عوامل جذابیت داعش برای جوانان، در کنار یادداشت هایی که به نفوذ نظم چپ ها در ایران معاصر می پردازد «خردنامه» را قابل توجه می کند.

نمایش خانگی(ضد پیشنهاد): «دزدی های عاشقانه» از امیر شهاب رضویان و با بازی فرهاد آئیش، مهدی هاشمی و لوون هفتوان در ظاهر خیلی جذاب به نظر می رسد، اما فیلمنامه شلخته و موقعیت های بی ربط و نه جفنگ (ظاهرا فیلمساز می خواسته هجو بسازد که نام پت و مت را هم در پوسترهای فیلم آورده)رمقی برای تعقیب فیلم تا انتها نمی گذارد. این که فیلم را نیمه کاره رها کنید، اتفاق بسیار محتملی است. حیف از مهدی هاشمی و...
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: «مهرجویی کارنامه چهل ساله» گفت و گوی فیلم به فیلم کارنامه داریوش مهرجویی است با مانی حقیقی. مهرجویی از الماس 33 شروع می کند تا سنتوری و جزئیات چگونگی شکل گیری شخصیت ها و داستان هایش را با مانی حقیقی در میان می گذارد. اگر از علاقه مندان به سینمای مهرجویی باشید کلی نکات ریز و درشت از فیلم ها و سکانس های ماندگارش متوجه خواهید شد. مثلا این که بدانید «هامون» تحت تاثیر طلاق آقای کارگردان از همسرش ساخته شده، مطمئنا تماشای دوباره هامون را جذاب تر خواهد کرد. این کتاب را نشر مرکز منتشر کرده و ادبیات راحت و روانی هم دارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج