adexo3
۵۲۵۶۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

معرفی کتاب

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

قرار نیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها را تنها از منظر بازار به شما معرفی کنیم؛ چه اگر بنا بر این باشد، هرهفته عناوینی مشابه را از ادبیات عامه‌پسند و ترانه‌های کودکانه خواهید شنید که در این صورت گزارش ما، شکل فاکتور به‌خود می‌گیرد و هر هفته به تکرار مکررات خواهد انجامید.

روزنامه شرق: قرار نیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها را تنها از منظر بازار به شما معرفی کن یم ؛ چه اگر بنا بر این باشد، هرهفته عناوینی مشابه را از ادبیات عامه‌پسند و ترانه‌های کودکانه خواهید شنید که در این صورت گزارش ما، شکل فاکتور به‌خود می‌گیرد و هر هفته به تکرار مکررات خواهد انجامید.

بنابراین تلاش می‌کنیم در این بخش کتاب‌هایی را معرفی کنیم که هم جنبه پرفروش داشته باشند و هم واجد کیفیت و تازگی.

با این مقدمه چند کتاب پرفروش را مرور می‌کنیم :

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند
رقص مادیان‌ها

«تا حالا رقصیدن مادیون‌ها رو دیدی، خوان؟ باید رقصیدن‌شون رو با یه اسب نر ببینی. اون‌ها دوتایی وامیسن کنار همدیگه. وامیسن و خیره می‌مونن به یه جای دور. انقده همون جوری می‌مونن که نفس‌کشیدن‌شون با هم یکی میشه. اون وقت این مادیونه که سرش رو بلند می‌کنه و می‌ذاره روی یال اسب نر.» این چند سطر، بخشی از نمایشنامه محمد چرم‌شیر بود با عنوان «رقص مادیان‌ها».

کتاب از مجموعه نمایشنامه‌های «دورتا دور دنیا» (نشر نی) منتشر شده که نوعی بازخوانی نمایشنامه «یرما» اثر فدریکو گارسیا لورکا به شمار می‌رود. با آثار گذشته چرم‌شیر تفاوت زیادی دارد و این روزها چاپ سوم آن به بازار آمده و از سوی دوستداران تئاتر با استقبال مواجه شده است.

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

خدای کشتار

ادبیات نمایشی این روزها کتاب پرفروش دیگری هم دارد و آن «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا با ترجمه علیرضا کوشک جلالی است. این کتاب نیز در چاپ سوم است ولی به صحنه رفتن این نمایش به کارگردانی کوشک جلالی در فرهنگسرای نیاوران، باعث شده تا مراجعان به کتابفروشی‌ها سراغ این کتاب را هم بگیرند. «خدای کشتار» درامی تراژی - کمدی است، هم طنز و هم تلخ.

می‌شود گفت نمایشنامه‌ای ابزورد که براساس یک موقعیت خانوادگی نوشته شده است. بی‌تردید استقبال از نمایشی که هم‌اینک روی صحنه است، در فروش روزهای اخیر کتاب بی‌تاثیر نبوده است. بنابراین باید یکی از نقاط قوت نمایش را در انتخاب موضوع و نحوه پرداخت شخصیت‌ها دانست که در عین واقعی بودن، مفاهیم ژرف‌تری را دنبال می‌کنند.

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

آدم‌ها روی پل

اگر به حوزه شعر در هفته گذشته نگاه کنیم، دو عنوان را می‌توانیم از میان چند کتاب پرفروش انتخاب و معرفی کنیم. اولی مثل چند ماه گذشته، «آدم‌ها روی پل» اثر ویسواوا شیمبورسکا با ترجمه چوکا چکاد، شهرام شیدایی و مارک اسموژنسکی است. کتاب ۱۳۰ صفحه است و به همت نشر مرکز منتشر شده است. شیمبورسکا را مطرح‌ترین شاعر معاصر لهستان می‌دانند که در سال ۱۹۹۶ موفق به کسب جایزه نوبل هم شد. شعرهای این کتاب از اثری به همین نام انتخاب شده ولی همه آن اشعاررا شامل نمی‌شود.

مارک اسموژنسکی نیز که نامش در میان مترجمان به چشم است، یک لهستانی تحصیلکرده زبان و ادبیات فارسی است که در انتقال مفاهیم و ظرایف شعری شیمبورسکا به فارسی کمک شایانی کرده است. اشعار «آدم‌ها روی پل» شیمبورسکا شاید از معدود شعرهای اروپایی باشد که به هر زبان قابل‌ترجمه و در هر فرهنگ قابل خواندن و شنیدن و لذت‌بردن است.

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست

کتاب شعر پرفروش دیگر، متعلق به گروس عبدالملکیان است. این کتاب فقط دربرگیرنده شعر نیست و با همکاری ۳۶ عکاس برجسته ایرانی به اثری دیداری و خواندنی تبدیل شده است. اشعار گروس عبدالملکیان در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و حالا که پای عکس‌هایی جالب از افشین شاهرودی، بهمن جلالی، حسین فاطمی، سیف‌الله صمدیان و... هم وسط آمده، استقبال از کتاب را دوچندان کرده است.

بعضی از خریداران که به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند، برای اینکه نشانی کتاب را به فروشنده بدهند، می‌گویند شعرهای تازه گروس را می‌خواهیم و برخی می‌گویند نام کتاب «مرگ» است و کتاب پر از عکس است و شعر گروس هم در آن هست. عنوان این کتاب «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست» است.

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

بهار رم

از میان رمان‌های پرفروش هفته گذشته نیز دو کتاب را معرفی می‌کنیم. «بهار رم» نام کتاب اول است که وقایع آن در نیمه‌های قرن بیستم می‌گذرد. عباس پژمان - مترجم - مقدمه‌ای بر کتاب نوشته و با طرح موضوع اگزیستانسیالیسم در ادبیات، اطلاعاتی را از رویکرد نویسنده در اختیار مخاطب گذاشته است. نویسنده «بهار رم» امانوئل ربلس شاعر و نویسنده فرانسوی - الجزایری است. او از دوستان و همکاران آلبر کامو در روزنامه آلژه - رپوبلیکن و از اعضای آکادمی گنکور بود.

ربلس که تحصیل‌کرده زبان و ادبیات اسپانیایی بود، در زمان جنگ جهانی دوم، مترجم نیروی هوایی متفقین بود و «بهار رم» را هم براساس مشاهدات و خاطرات این دوره از زندگی‌اش نوشت. پرداختن به جنگ و عشق در بستری تاریخی و واقعی، باعث شده است تا تورقی کوتاه بر کتاب، حال و هوای هیجان‌انگیز آن را بر گونه مخاطب بنشاند و او را وادار به خواندنش کند. کتاب در ۲۵۶ صفحه از سوی نشر رود منتشر شده است.

کتاب های پرفروشی که بازاری نیستند

دفتر بزرگ

نام اصغر نوری مترجم جوان و کوشای ادبیات، این‌روزها به‌واسطه انتخاب‌های خوب و ترجمه‌های روانی که ارایه می‌دهد، بر سر زبان‌هاست. «دوقلوها» کتاب تازه اوست که در نشر مروارید منتشر شده و رمان اول از یک سه‌گانه محسوب می‌شود. آگوتا کریستوف را معروف‌ترین نویسنده معاصر سوییس می‌دانند که با نوشتن تریلوژی «دوقلوها» به شهرت جهانی دست یافت.

او شیوه مینی‌مال را برای رمان‌هایش برگزیده و می‌توان گفت که هر کتاب از قسمت‌های بسیار کوتاه به‌هم پیوسته تشکیل شده است. این ویژگی سبب همراهی آسان خواننده با کتاب می‌شود و هیچ‌گاه او را خسته نمی‌کند. «دفتر بزرگ» لحن ساده و شیوه داستان‌گویی سرراستی دارد که بیش از هرچیز به مقوله زندگی پرداخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی خاکپور

      رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ -------- تاریخ ایران
      ———-
      نمایندگان محترم مجلس در این روزهای رسیدگی به هزینه های بودجه از خودشان رشادت بخرج دهند و مستمری حقوق رزمندگان و چانبازان زیر 25٪ را تصویب کنند
      و دولت محترم را ملزم به اجرای پرداخت مستمری به رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ کنند .
      و دولت محترم هم قانون پرداخت مستمری به رزمندگان و جانبازان زیر25٪ را خیلی فوری و بالفور اجرایی کند .
      تا این ظلم مستمری حقوق نگرفتن رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ پایان یابد .
      انشاالله


      یاد آر ------------ آن روزگاران یاد آر …

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج