اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۳۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

به بهانه زادروز سیامک انصاری

شیرینی قهوه تلخ

سيامك انصاري كه جلوه‌هايي از بازي كميك را در نقش رزروشن مجموعه «هتل» نشان داده بود با قالب‌شكني از شمايل هنري خود كه بيشتر در آثار زنده‌ياد ملاقلي‌پور جلوه داشت، به يك نمونه اجرايي و نقش‌آفريني بكر در مجموعه شاخص «پاورچين» رسيد و مسير هنري خود را در ژانر كمدي تداوم بخشيد.

شناسه‌مندي نقش و چارچوب داشتن كاراكتر بي‌شك فرصتي طلايي براي بازيگراني است كه بسترهاي بروز و شكوفايي خلاقيت‌هايشان كمتر در اختيار آنها قرار گرفته است و از اين‌رو تبلور ستاره‌گون سيامك انصاري در آثار مهران مديري در اين مكانيسم قابليت تحليل مي‌يابد كه ظرايف دروني و خلاقيت‌هاي كمتر جلوه‌گر شده اين هنرمند در فضاي كمدي‌هاي قاعده‌مند و منطبق بر نظم ساختاري مديري، بارور گشته و به نوعي از پوسته كليشه‌هاي نقش‌آفريني در الگوي روايي درام‌ رهايي يافته و به بازي شاخص در كمدي نمادگرا مي‌رسد.

به واقع سيامك انصاري كه جلوه‌هايي از بازي كميك را در نقش رزروشن مجموعه «هتل» نشان داده بود با قالب‌شكني از شمايل هنري خود كه بيشتر در آثار زنده‌ياد ملاقلي‌پور جلوه داشت، به يك نمونه اجرايي و نقش‌آفريني بكر در مجموعه شاخص «پاورچين» رسيد و مسير هنري خود را در ژانر كمدي تداوم بخشيد.

شیرینی قهوه تلخ

نقش سپهر مهتابي در اين مجموعه به عنوان تك پسر خانواده مهتابي از زماني وارد فرآيند داستان مي‌شود كه حضور پدر و مادر در بستر كمدي، نقشي در پيشبرد روايت ندارد و از اين‌رو سپهر جهانگرد كه تا آن زمان و در حاشيه گفتار بازيگران به عنوان فردي غيرقابل پيش‌بيني مطرح مي‌شد، به قالب مجموعه اضافه و با بذله‌گويي‌ها و رفتار خارج از قاعده و به نوعي همگام‌سازي گفتار و رفتار با صفت تغيير لحظه‌اي و ناگهاني، پارتنري موفق با زوج رضويان و مديري ايجاد كرد. صحنه‌هاي جدل كلامي وي با شادي و اطلاق عنوان كودك به خواهر فرهاد نيز از ديگر وجوه خلاقانه كمدي در بيان بود كه انصاري به درستي از آن بهره برد.

رك گويي به عنوان شاخص ديگري از رفتار سپهر آن زماني شكل حقيقي خود را بروز مي‌داد كه رئيس فرهاد نظر او را در خصوص لطيفه‌هايش مي‌پرسيد و سرخوشي كودكانه‌اي كه در لحظه لحظه اجرايش به عنوان اصلي ويژه در نظر گرفته بود، زماني كه جاي خود را به جديت در نگاه و بيان مي‌‌داد، بار كمدي صحنه را در فرآيندي صعودي به چرخش درمي‌آورد.

شیرینی قهوه تلخ

انصاري در اوج «شب‌هاي برره» نيز حضوري قدرتمندانه را در قالب كاراكتر كيانوش استقرارزاده تجربه نمود و نگاه‌هاي از سر استيصال وي به دوربين در آن مقاطع روايي كه برره‌اي‌ها كارها و اقدامات نامتعارفي به انجام مي‌رساندند به عنوان يك شيوه و حربه اصلي در اجراي اين نقش به كار گرفته شد.

كاراكتر انصاري در مجموعه قهوه تلخ بسيار نسبت به بازتاب وقايع تاريخي حساس بوده و اعتقاد دارد كه تاريخ بخشي از جوهره تمدن ملي است و حتي اين احساس مسئوليت را در سكانس‌هايي چون شركت در مسابقه يا ايراد گرفتن به برنامه تاريخي راديو از طريق اعتراض و پيگيري تلفني به انجام مي‌رساند.

به واقع رسالت اجتماعي كيانوش استقرارزاده در ايجاد تحول فكري و عملي در مناسبات مردم برره، جاي خود را به تعهدي تاريخي براي تغيير مسير حركتي تاريخ ايران از آنچه در حقيقت به ثبت رسيده، مي‌دهد و وجوه هنرنمايي انصاري در اين نقش چنان جذاب است كه حتي نگاه‌هاي مكرر وي به دوربين نيز از حلاوت و شيريني‌هاي ملموس اين كاراكتر نمي‌كاهد و به واقع رفتارهاي طبيعي و نرمال مستشار كه شمايلي جدي به وي بخشيده، در مواجهه با حركات غيرعادي درباريان، كمدي موقعيتي ناب خلق مي‌كند.

شیرینی قهوه تلخ

در حقيقت اجراي راحت، طبيعي و ديدني انصاري در نقش‌هاي سپهر مهتابي (پاورچين)، محمود جمالي (جايزه بزرگ)، كيانوش استقرارزاده (شب‌هاي برره)، كامران مظفرزرگنده (باغ مظفر)، دكتر طبيبيان (مرد هزار چهره)، سيامك انصاري (مرد دو هزار چهره) و نيما زندكريمي (قهوه تلخ) نقشي ويژه را در محبوبيت عمومي آثار مديري داشته است.

منبع: فیلم نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شیرینی قهوه تلخ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen

      besiyar khob

    • behzad

      من هم با شما موافقم . منتهی در سریال قهوه تلخ نمیدانم چرا ایشان(سیامک انصاری) نقششان به طور اتفاقی و به صورت کاملا عجیب شبیه نقش محمد علی فروغی میباشد !!!!!!!! 

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج