۸۰۳۹۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ساخت ایران ۲ بدون لطیفی و گلزار!

یک سال و نیم بعد از توزیع آخرین قسمت «ساخت ایران»، تهیه کنندگان این مجموعه تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته اند. در حالی که قرار است این فصل از دی ماه جلوی دوربین برود اما هنوز حضور لطیفی، گلزار و حیایی در آن قطعی نیست.

ساخت ایران 2 بدون لطیفی و گلزار!





روزنامه هفت صبح: یک سال و نیم بعد از توزیع آخرین قسمت «ساخت ایران»، تهیه کنندگان این مجموعه تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته اند. در حالی که قرار است این فصل از دی ماه جلوی دوربین برود اما هنوز حضور لطیفی، گلزار و حیایی در آن قطعی نیست. منصور سهراب پور، یکی از تهیه کنندگان ساخت ایران، درباره حال و هوای آن توضیح می دهد.

یک سال و نیم بعد از پایان توزیع سریال پرحاشیه «ساخت ایران»، تهیه کنندگان آن تصمیم گرفته اندساخت فصل دوم آن را شروع کنند. این در حالی است که یکی از تهیه کنندگان این مجموعه، سال گذشته در یکی از گفتگوهایش اعلام کرده بود که با تولید «ساخت ایران» به دلیل کپی های غیرمجاز متعدد، یک میلیارد و 200 میلیون تومان متضرر شده اند و برای همین اصلا قصد ندارد به این زودی ها سراغ ساخت فصل دوم آن بروند. تا اینکه نهایتا روز گذشته، امیر پروین حسینی، یکی دیگر از تهیه کنندگان مجموعه، درباره شروع تولید فصل دوم آن به تسنیم خبر داد و گفت که احتمالا از اواسط اسفند، اولین قسمت از فصل دوم به بازار می آید. هفت صبح در گفتگو با منصور سهراب پور، ابعاد مختلف فصل دوم این مجموعه را بررسی می کند.

تغییر نویسنده ها در فصل دوم

خشایار الوند، نویسنده بخش اول «ساخت ایران» که از میانه سریال، به دلیل برخی حواشی همکاریش را با گروه قطع کرده بود، مرداد سال گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که مشکلاتش با تهیه کنندگان این مجموعه حل شده و قرار است فصل دوم آن را هم بنویسد. باز شدن مجدد پرونده «ساخت ایران» اما با اوج کاری این نویسنده همراه شده.

ساخت ایران 2 بدون لطیفی و گلزار!

او در حال حاضر دو پروژه «شوخی کردم» و «پایتخت ۳» را در دست دارد و آنطور که خودش به هفت صبح می گوید، زمانی برای نگارش «ساخت ایران ۲» ندارد. این مسئله را با سهراب پور در میان می گذاریم. می گوید: «طرح فصل دوم را خود خشایار الوند نوشته و الان رضا مقصودی دارد فیلمنامه آن را جلو می برد. البته در مراحل مختلف، به تدریج فیلمنامه نویسان دیگری هم به کار اضافه می شوند.»

لطیفی کارگردانی می کند؟

محمد حسین لطیفی، کارگردان فصل اول «ساخت ایران» که همین چند ماه پیش در گفتگو با هفت صبح از شرایط موجود سر تولید آن گلایه کرده بود، حالا به گفته امیر پروین حسینی به تسنیم، یکی از گزینه های کارگجردانی فصل دوم خود لطیفی است. با اینحال منصور سهراب پور، ترجیح می دهد راجع به این مسئله اظهارنظری نکند: «تا الان برای کارگردانی فصل دوم، سه تا گزینه در نظر گرفته ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم. هر کدام از این کارگردان ها شخصیت های مهمی هستند که نمی توانیم از آنها اسم ببریم چون اگر یک زمانی همکاری مان با آنها قطعی نشود، از اینکه اسمشان را رسانه ای کرده ایم ناراحتی به وجود می آید. ظرف ۱۰ روز آینده کارگردان کار هم معلوم می شود.»

مسئله ای به نام گلزار

یکی از مشکلات اصلی فصل اول «ساخت»، به حضور محمدرضا گلزار برمی گشت. الوند در چند مصاحبه اشاره کرده بود که کاراکتر محمدرضا گلزار گنجایش اضافه کردن داستان بیشتری نداشته و دلیل عمده جدایی او از سریال، جدای از مشکلش برای حضور در لبنان، این مسئله بوده. خود محمد حسین لطیفی هم در گفتگو با هفت صبح توضیح داده بود که این نقش، نیازی به سوپراستار نداشته. بعد از قطعی شدن ساخت فصل دوم، الوند، چند ماه پیش در شروع همکاری مجددش با این گروه، اعلام کرده بود که در فصل جدید، خبری از امین حیایی و محمدرضا گلزار نیست. با اینحال سهراب پور می گوید: «الان در مراحل تصمیم گیری هستیم. هنوز نمی توانیم با قطعیت راجع به بازیگران فصل جدید حرف بزنیم.»

او درباره اینکه آیا بازیگرانتس ری قبل را به همکاری دعوت می کنند یا می خواهند از اول تیم جدیدی گردآوری کنند، می گوید: «فعلا نمی توانم چیزی بگویم. اگر ۱۰ روز دیگر راجع به کلیات خبر صحبت می کردیم راحت تر می توانستیم راجع به عوامل اظهارنظر کنم. اجازه دهید زمانی که تیم کاملا چیده شد و قطعیت پیدا کرد در این باره توضیح دهم.»

جایگزینی بازیگران جدید؟

به هر حال از آنجایی که الوند به عنوان نویسنده طرح سریال، صراحتا اعلام کرده بود که گلزار و حیایی در فصل دوم حضور ندارند و کار با بهنام تشکر و چند بازیگر دیگر پیش می رود، اینطور به نظر می رسد که این مسئله تا حدی قطعیت دااشته باشد چون بالاخره الوند طرح را نوشته و قطعا آن زمان می دانسته که در فصل دوم قرار است قصه به چه سمتی برود. سهراب پور می گوید: «متن نوشته شده قابلیت این را دارد که هر کسی بتواند وارد آن شود و در آ« بازی کند. اینطور نیست که فقط امین حیایی یا گلزار بتوانند بازی کنند.»

فصل دوم بی ارتباط به پایان فصل اول

در انتهای فصل اول «ساخت ایران»، بخشی به نام «آنچه در فصل آینده خواهید دید» وجود داشت و تا حدی برای مخاطبان روشن می کرد که در ادامه، قصه سریال به چه سمت و سویی می رود. بنابراین در صورتی که قرار باشد بازیگران تغییر کنند، فضای کار با آنچه در آن قسمت نمایش داده شد، در تناقض قرار می گیرد.
سهراب پور در توضیح این مسئله می گوید: «متن جدیدمان خیلی متفاوت از این موضوعات است و بدون ارتباط با پایان فصل اول پیش خواهد رفت.»
پس با این اوصاف فصل دوم هیچ پایبندی به بخش «آنچه در ادامه خواهیددید» فصل اول نخواهد داشت. او توضیح می دهد: «من که نمی توانم الان کل قصه را لو بدهم. فقط می توانم بگویم ما ترفندی به کار بردیم و یک جور نوآوری انجام داده ایم. اینطور نیست که حالا چون در سکانس پایانی یک حرفی را زدیم، الان بخواهیم دقیقا از ادامه آن شروع کنیم. ممکن است بخواهیم چیزی را که به عنوان آنچه در ادامه خواهید دید در فصل اول آوردیم، در وسط داستان فصل دوم استفاده کنیم یا تصمیم بگیریم اتفاق جدیدی برای آن پیش بیاوریم.»

وفاداری به داستان اصلی

با توجه به توضیحات تهیه کننده درباره بی ارتباط بودن فصل دوم با پایان فصل اول، اینطور به نظر می رسد که «ساخت ایران ۲» هم ممکن است بخواهد طبق رویه «قلب یخی ۳» پیش برود. یعنی همانطور که سید کمال طباطبایی، فصل سوم «قلب یخی» را با بازیگران و قصه ای کاملا جدید پیش برد، تهیه کنندگجان «ساخت ایران» هم فقط به اسمی از آن بسنده کنند. سهراب پور اما این مسئله را کاملا رد می کند: «نه اینطور نیست. ما یک تغییراتی در تیم بازیگری مان خواهیم داشت اما تفاوت ها به نحوی نیست که بخواهد ما را در فضای دیگری قرار دهد. «ساخت ایران ۲»، پدیده ای کاملا مستقل از بافت و فضای فصل قبلی نیست. تقریبا می شود گفت که به فصل اول وفاداریم و رنگ و بوی فصل اول، در فصل دوم هم دیده می شود.»

ساخت ایران 2 بدون لطیفی و گلزار!

بخش کوچکی از کار در خارج از ایران

بخش دیگری از مشکلات فصل اول «ساخت ایران» به خروج از ایران و تصویربرداری در لبنان برمی گشت. مشکلات بودجه، افزایش قیمت دلار، خروج برخی بازیگران، همراه نشدن نوسنده و ... مسائلی بودند که این پروژه در سفر به لبنان با آنها مواجه شد. برای همین هم گویا تهیه کنندگان این بار تصمیم دارند فصل دوم را در خود ایران بسازند. سهراب پور می گوید: «بیشتر بخش های فصل دوم در ایران تصویربرداری می شود. فقط بخش کوچکی از آن لازم است در یکی از کشورهای اروپایی گرفته شود.» او امیدوار است که مشکلات فصل اول در ادامه وجود نداشته باشد.

تولید قطعی سریال از دی

امیر پروین حسینی در مصاحبه چند روز قبلش گفته که عوامل قصد دارند از دی، تولید فصل دوم را شروع کنند. با توجه به قطعی نبودن کارگردان، بازیگران و ... این مسئله یک جورهایی بعید به ظنر می رسد. با اینحال اما سهراب پور می گوید که به احتمال زیاد، ساخت سریال در همین زمان اعلام شده شروع می شود: «به احتمال خیلی زیاد این اتفاق خواهد افتاد چون تمام سعی و تلاشمان را برای این گذاشته ایم که کار را تا یک ماه دیگر تولید کنیم. تقریبا آماده ایم و بخش زیادی از پیش تولید را جلو برده ایم. آمادگی کامل را برای شروع کار داریم فقط باید آن را عملیاتی کنیم.»

افزایش ۱۲ قسمتی نسبت به فصل اول

فصل اول «ساخت ایران» در ۹ سری ۱۸ قسمتی به بازار آمد و در بازار داغ بدقولی های «قهوه تلخ» و «قلب یخی»، تنها سریالی بود که کاملا منظم به بازار آمد و تا آخرین قسمت هم توزیعش ادامه پیدا کرد. تهیه کننندگان این مجموعه اما برای فصل دوم آن تصمیم گرفته اند یک مقدار بلند پروازانه وارد عمل شوندو تعداد قسمت ها را به ۳۰ قسمت برسانند.

به احتمال زیاد همانطور که فصل اول آن قابلیت پخش از تلویزیون را داشت و چند وقت پیش از شبکه «آی فیلم» روی آنتن رفت، فصل دوم هم طبق اصول تلویزیون پیش می رود و بعد از توزیع در شبکه نمایش خانگی، یکی از شبکه های تلویزیون هم آن را نمایش خواهد داد. البته در حال حاضر هیچ کدام از عوامل، راجع به این قضیه اظهارنظری نکرده اند. باید منتظر باشیم و ببینیم فصل دوم این مجموعه با کدام کارگردان و چه بازیگرانی تولید می شود و قصه آن تا چه حد با فصل اول در ارتباط خواهد بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي رضا

      با سلام
      درمورد فيلم ساخت ايران2 مي خواستم بگم كه اگه امين حيايي ومحمد رضا گلزار نباشه فيلم زياد ديدني نميشه اگه هردوي اين بازيگر معروف شركت كنند بهترين فيلم ايران ميشه نسبت به نخسه قبل فيلم
      @@@@@@ممنونم@@@@@@

      پاسخ ها

      • Abolfazl

        منم با شما موافقم

    • محسن

      تورو خدل باید این دوتا باشن اگه نباشن فیلم ب درد لا جرز دیوار نمیخوره

    • ارمان

      اگه اين دو تا بازيگر معروف نباشند كه اصلا فيلم به درد نميخوره خواهشا اي دو تا بازيگرو بياريد ممنون .

    • امیر

      سلام....اگ این دو بازیگر تو فلیم نباشه بهتره فیلم ساخته نشه چون دیدنی نمیشه

    • آراد جوادی

      ...
      ایشالله اگه اینا نبودن،فیلمتونو هیچکس نگاه نکنه.
      ...

    • مهراد

      دورسته آقای گلزار وحیایی در داخل فیلم نقشش شاید اونجوری که شمامیخواستین نبود یا بقول شما اصلا داخل این سریال نیاز به سوپراستار نداشته باشه ولی از جهت دیگه وجود این دوبازیگر درفصل اول ودوم طرف داران زیادی باخودش به دنبال میاره ولی در وفصل دوم اگر این دوبازیگر نباشن افراد کم تری این سریال رادنبال میکنن یک مقدار به این موضوع فکرکنید ممنون.

    • ali.kaya

      اگر این دو بازیگر نباشن خودتون هم اون فیلمو نگا نمیکنن چون واقعا به گلزار و مخصوصا داداش گلم امین حیایی. نیاز دارید .خلاصه در نبود این دو بازیگر فیلم ساخت ایران2 میشه شبکه چهار هیشکی نگاش نمیکنه

    • بدون نام

      سلام اگر آقای گلزار و آقای حیایی نباشند سری جدید را کسی نگاه نمی کنه چون که این دو نفر فیلم را طنز و دیدنی می کنند . لطفاً این دو نفر را در سری جدید بیاورید. اگه این دو نفر را بیاورید بهترین فیلم جهان میشه

    • بدون نام

      با سلام.اگه این دو بازیگر تو فیلم نباشند این فیلمو هیچکس نگاه نمیکنه.من خودم میخاستم این فیلمو دانلود کنم ولی دیدم این دو بازیگر نیستن منصرف شدم

    • بدون نام

      خخخخخخ از سالت 1392 میخواستند این فیلم رو بسازند بعد از پنج سال تو سال 97 موفق شدن خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج