۱۰۳۳۵۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شارلروا با سلاح‌های ایرانی روبروی وارگم می‌ایستد

هر اتفاقی برای شارلروا روی دهد، شکی نیست که کارنامه قلی‌زاده در این فصل یک نقطه مثبت و سوق‌دهنده او به سوی تیم‌های بزرگتر خواهد بود

ایران ورزشی: هر اتفاقی برای شارلروا روی دهد، شکی نیست که کارنامه قلی‌زاده در این فصل یک نقطه مثبت و سوق‌دهنده او به سوی تیم‌های بزرگتر خواهد بود.

فردا شب در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال بلژیک شارلروا روبه‌روی تیم وارگم می‌ایستد. اهمیت این دیدار از آن‌روست که شارلروا معمولاً میانه جدول‌نشین در هر چهار هفته قبلی این پیکارها برنده شده و با ۱۲ امتیاز از حداکثر ۱۲ پوئن ممکن در صدر جدول نشسته و دیدار با وارگم مشخص می‌کند شارلروا که سال‌ها است مدیران و مالکانش ایرانی بوده و به تبع آن خط و ربط‌های ایرانی‌اش کاملاً آشکار نشان داده است، تا چه حد برای حفظ جایگاه فعلی‌اش توان و آمادگی دارد.

از امامی‌فر تا قلی‌زاده

شارلروا طی ۱۵ سال اخیر شاهد آمد و رفت ایرانی‌های متعددی بوده و روندی که مدت‌ها پیش با آمدن علیرضا امامی‌فر و رضا ترابیان شروع شده بود، اینک علی قلی‌زاده و کاوه رضایی را به جمع شاخص‌ترین مردان این تیم پیوند زده است. با این دو بازیکن که هر دو در مقطعی از زندگی‌شان عضو سایپا بوده‌اند، شارلروا توانسته است بر تنوع بازی‌اش بیفزاید و راه‌های مختلفی را برای کسب پیروزی‌هایش بپیماید. علی قلی‌زاده در هفته اول پشت مهاجم اصلی و به عنوان مکمل او بازی کرد و در هفته دوم در بال چپ قرار گرفت و در مسابقه‌ای که منجر به پیروزی ۰-۱ مقابل اوستنده شد، یک پاس گل به کاوه رضایی داد.

در بازی سوم هم که مقابل لوورن بود، قلی‌زاده باز پاس گل سوم شارلروا را به هموطنش داد و این هم دیداری بود که قلی‌زاده پست بال چپ را آزمود. سرانجام در دیدار چهارم شارلروا، قلی‌زاده در بال راست مستقر شد و در روزی که آنتورپ (بدون علیرضا بیرانوند) با نتیجه ۰-۲ به شارلروا باخت، یک پاس گل دیگر را برای یارانش صادر کرد.

چیزی مثل یک رویا

مجموعه اتفاقات فوق کارنامه خوبی را برای هر دو بازیکن ایرانی شارلروا و به‌ویژه قلی‌زاده فراهم آورده و این مهاجم لاغراندام اما تکنیکی حالا در چهار مسابقه ۲۴۱ دقیقه برای شارلروا پا به توپ بوده و سه پاس گل برای یارانش فرستاده است. این امر در شرایطی شکل گرفته که شارلروا با هدایت کریم بلحسن مربی عرب‌تبار و تبعه فرانسه‌اش بیشتر مجری سیستم ۱-۳-۲-۴ بوده و تعدد پست‌ها و مکان‌های به‌کارگیری قلی‌زاده نیز به سبب وسعت عمل و انعطاف زیادی است که این سیستم برای مجریان خود تأمین می‌کند. مسأله دیگری که کمک کرده قلی‌زاده در چند پست برای شارلروا مؤثر واقع شود، مهارت‌های فنی و خوشفکری اوست و وی توانسته است در هر دیداری به نوعی حریفان را غافلگیر و با دریبل‌ها و حرکات ناگهانی و پاس‌های ارزشمندی که ارسال می‌کند، شارلروا را به جایگاهی برساند که تا همین چند فصل پیش برای این تیم غیر‌قابل‌باور و چیزی در حد یک رؤیا بود. شارلروا در چهار بازی اولش ۱۱ گل زده و فقط یک بار دروازه‌اش فروریخته و در لیگی که در سال‌های اخیر معمولاً توسط کلاب بروژ و در درجات بعدی استاندارد لی‌یژ قبضه شده و درخشش سایر تیم‌ها مقطعی و غیر‌ماندگار بوده، نمایش امسال شارلروا اسباب مباهات است.

البته شارلروا دو فصل پیش نیز با کمک ایرانی‌هایش در یک مقطع تا رده سوم جدول بالا آمد ولی ماندگاری لازم را نداشت و فصل را با رتبه هشتم به پایان رساند. مقامی که با توجه به توش و توان و ظرفیت فنی و اعتبار نام شارلروا بیشتر با این باشگاه همخوانی دارد تا با رتبه فعلی‌اش که هر چند واقعی و محصول همت بزرگ کل تیم شارلروا و منجمله ایرانی‌هایش است اما موارد قبلی و حکم تاریخ گواهی می‌دهند که یک بار دیگر مثل دفعات قبل پایداری و ماندگاری نخواهد داشت و تنزل مجدد شارلروا در جدول رده‌بندی را در پی خواهد داشت.

مثل رضایی نشو!

هر اتفاقی برای شارلروا روی دهد، شکی نیست که کارنامه قلی‌زاده در این فصل و همچنین فصل قبلی یک نقطه مثبت و سوق‌دهنده او به سوی تیم‌های بزرگتر لیگ بلژیک خواهد بود ولی او باید آرزو کند که در چنین فرآیندی سرنوشتی را تجربه نکند که کاوه رضایی دو فصل پیش لمس کرد. در آن زمان رضایی در سایه فروغ محسوس‌اش در شارلروا جذب کلاب بروژ شد اما در این تیم تداوم و جایگاهی را کسب نکرد که از وی انتظار می‌رفت و در نتیجه به‌طور قرضی به شارلروا رجعت داده شد و امسال هم این حضور موقتی تمدید شده است. انتقال دیر یا زود قلی‌زاده به تیمی نامدارتر اگر او را به چهره فیکس و یکی از ستارگان آن تیم تبدیل نکند، ناگزیر سبب بازگشتش به شارلروا خواهد شد که به‌ هر ‌حال خانه اصلی ایرانیان، لیگ بلژیک است. به جایگاهی که قلی‌زاده ۲۴ ساله و فنی و باهوش ثابت کرده برای او کوچک است و سقف پرواز بلندتر و افق‌های دورتری را باید برای او قائل بود.

قلی‌زاده کاندیدای بهترین بازیکن ماه بلژیک

سایت Sport / Voetbalmagazine هر ماه بازیکن و مربی ماه فوتبال بلژیک را براساس آرای روزنامه‌نگاران و خوانندگانش انتخاب می‌کند. ماه گذشته تیم فوتبال شارلروا که سه بازیکن ایرانی را در خدمت دارد توانسته با کسب نتایج خوب در صدر جدول رده‌بندی لیگ فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ قرار بگیرد. یکی از ستاره‌های شارلروا و یکی از بهترین بازیکنان این ماه لیگ بلژیک علی قلی‌زاده است که با سه پاس گل و بازی‌های درخشانش نقش کلیدی در موفقیت تیمش بازی کرد.

او در حال حاضر شانس اول تصاحب عنوان بازیکن ماه است. سرمربی فرانسوی شارلروا نیز به احتمال زیاد مربی ماه فوتبال بلژیک خواهد شد. برای بازیکن دریبل زن و تکنیکی ایرانی، این شروع یک فصل رویایی است. در تمام حملات شارلروا، علی قلی‌زاده با تکنیک و سرعت و پای چپ استثنایی‌اش مهاجمان را کاملاً تغذیه می‌کند. او پیش از این دو پاس گل به کاوه رضایی و یک پاس گل به نیکلسون داده است و علاوه بر این او با بازی‌های چشم‌نواز و دریبل‌هایش باعث می‌شود تا هواداران از تماشای نمایش او لذت ببرند. بی‌شک بهترین بازیکن شارلروا در این ماه علی قلی‌زاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج