۱۰۷۵۹۴۱
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

پرسپولیس افت کرده، اما مشکل خاصی ندارد

دو تساوی پیاپی پرسپولیس بعد از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل نساجی و ذوب‌آهن هواداران پرسپولیس را نگران کرده است. آن‌ها می‌ترسند تیم‌شان وارد حاشیه شده باشد. همچنین گل نزدن مهاجمین سرخ‌ها بعد از ۶ ُ بازی بحث وجود مشکل گلزنی در تیم را پیش کشیده است.

روزنامه اعتماد: دو تساوي پياپي پرسپوليس بعد از ناكامي در فينال ليگ قهرمانان آسيا مقابل نساجي و ذوب‌آهن هواداران پرسپوليس را نگران كرده است. آنها مي‌ترسند تيم‌شان وارد حاشيه شده باشد. همچنين گل نزدن مهاجمين سرخ‌ها بعد از ۶ُ بازي بحث وجود مشكل گلزني در تيم را پيش كشيده است. براي بررسي آخرين شرايط پرسپوليس قبل از دو بازي حساس اين تيم مقابل سپاهان و استقلال با اسماعيل حلالي پيشكسوت پرسپوليس به گفت‌وگو نشستيم. هافبك سال‌هاي گذشته سرخ‌ها معتقد است افت تيم بعد از اتفاقات فينال آسيا طبيعي است و از اين منظر مشكل خاصي در تيم وجود ندارد.

آيا پرسپوليس بحران گلزني دارد؟

مشكل گلزني به آن صورت در تيم وجود ندارد. بالاخره بهترين مهاجم تيم را گرفته‌اند و وقتي چنين اتفاقي رخ بدهد و يكي، دو بازي هم تيم چندان در گلزني موفق ظاهر نشود، مي‌گويند تيم مشكل گلزني دارد. جاي خالي عيسي آل‌كثير در تيم احساس مي‌شود اما به آن صورت نيست كه بگوييم تيم دچار بحران گلزني شده. به خصوص با يكي، دو بازي چنين تحليلي اشتباه است. در بازي‌ها تيم موقعيت‌هاي خوبي ايجاد مي‌كند و مساله مهم همين است. ان‌شاالله كادر فني دقت نظر بيشتري داشته باشند و روي زدن ضربات آخر در تمرينات بيشتر كار كنند تا تيم بتواند در آينده موقعيت‌ها را به گل تبديل كند.

به نظر مي‌رسد شكست مقابل اولسان در فينال ليگ قهرمانان باعث شده تيم كمي از لحاظ روحي افت كند.

تيم پرسپوليس بعد از فينال آسيا ضعيف نشده ولي بايد حق داد به تيم كه كمي دچار افت شود. بچه‌ها همه تشنه آن بازي بودند كه بتوانند جام را بياورند. وقتي آن اتفاقاتي كه همه ديدند رخ داد طبيعي است كه يك مقدار اوضاع به هم بريزد. خيلي از اتفاقاتي كه در آن بازي رخ داد به ناحق بود. قبل بازي تيم را نصفه ‌و نيمه كردند. اتفاقاتي كه در خود فينال رخ داد هم مزيد بر علت شد. نمي‌خواهم زياد وارد آن بازي شوم ولي بالاخره دو تا وي‌اي‌آر و دو پنالتي در حالي كه ما جلو بوديم همه دست به دست هم داد تا پرسپوليس قهرمان نشود. اينها تيم را يك مقداري شوكه كرد. هنوز هم آثار آن شوك در تيم مشخص است.

هرچقدر هم بگوييم آن شكست در فينال تاثيري نداشت، اشتباه است. قطعا تاثير داشته كه تيم در حالي كه نيمه اول جلو است و بازي دستش است، تمركزش را يك لحظه از دست مي‌دهد و گل مي‌خورد و بازي برده را مساوي مي‌كند. در حالي كه پرسپوليس اگر تمركز لازم را داشت در نيمه دوم راحت مي‌توانست دو، سه گل ديگر بزند و راحت برنده شود و براي بازي‌هاي بعدي از لحاظ روحي بالا بيايد. با اين حال كادر فني و تيم بايد سريع‌تر اين دوران را پشت سر بگذارد. هر چه بود تمام شد. ما بايد قوي‌تر بازي كنيم تا در ليگ موفق باشيم و در فصول آينده بتوانيم آن شكست را جبران كنيم.

جدايي بشار رسن در شرايط امروز پرسپوليس تاثيري داشته؟

جاي خالي بشار رسن فوق‌العاده در تيم احساس مي‌شود. بشار رسن بازيكني است كه تاثير زيادي در جريان بازي دارد. پرسپوليس دو، سه تا بازيكن تاثيرگذار در تيم داشت نظير بشار و مهدي ترابي و شجاع خليل‌زاده كه اينها جدا شدند. پر كردن جالي خالي اين ۳ بازيكن به اين زودي‌هاي امكان‌پذير نيست. ما در حال درمان اين مشكل هستيم ولي اين‌طور نيست كه صد در صد بتوانيم موفق شويم.

آيا در ليگ داخلي خودمان بازيكني با كيفيت بشار وجود دارد كه پرسپوليس بتواند در نيم‌فصل جذبش كند؟

در ليگ داخلي فكر نمي‌كنم بازيكني با ظرافت و هوش بشار وجود داشته باشد. بازيكني كه بتواند در پست بشار بازي كند و چيزي به تيم اضافه كند به نظرم نداريم.

برخي از هواداران از تعويض‌هاي يحيي‌ گل‌محمدي در بازي با ذوب‌آهن ابراز نارضايتي كردند. نظر شما چيست؟

من تا به حال به خودم اجازه ندادم در مورد تصميمات فني مربيان ديگر اظهارنظر كنم چون اعتقاد دارم يك مربي وقتي بالاي سر تيم قرار مي‌گيرد خودش بايد راجع به اين چيزها اظهارنظر كند. ولي من هم با هواداران تا حدي موافقم. بعد از بازي دو ساعت فكر كردم كه چه اتفاقاتي رخ داد كه ما نيمه دوم را به آن شكل از دست داديم، به اين نتيجه رسيدم كه تعويض‌هاي انجام‌شده روند تيم را بهتر نكرد. مربيان معمولا تعويض مي‌كنند كه شكل بازي و ساختار تيم بهتر شود وگرنه اگر همه كارشان را درست انجام بدهند كه تعويضي انجام نمي‌گيرد. تعويض‌ها صورت مي‌گيرد كه چفت و بست تيم بهتر شود.

ولي تعويض‌هاي پرسپوليس احساس مي‌كنم يك مقداري حالت روزمرگي پيدا كرده. يعني انگار حتما دقيقه ۶۰ بايد رمضاني وارد زمين شود. منظورم اين است كه نوع تعويض‌ها جالب نبود. شايد نفراتي كه بايد زودتر عوض مي‌كرديم ديرتر عوض شدند و بازيكناني كه بايد بيشتر در زمين مي‌ماندند زود عوض شدند. در اصل باز هم احترام مي‌گذارم به نظر مربيان و سعي مي‌كنم در اين حيطه فقط نظر شخصي خودم را گفته باشم.

پرسپوليس دو بازي حساس مقابل سپاهان و استقلال دارد. به نظر شما شرايط آن دو بازي به چه صورت خواهد بود؟

تيم ما پرسپوليس است و هرچقدر حريفان‌مان قوي‌تر باشند طبيعتا هم تمركزمان بالاتر مي‌رود و هم توان‌مان بيشتر مي‌شود. معتقدم اگر پرسپوليس مقابل ذوب آهن برنده مي‌شد از نظر رواني وضعيت بهتري پيدا مي‌كرد ولي شما شك نكنيد پرسپوليس برمي‌گردد و بهترين بازي را به نمايش مي‌گذارد و بهترين نتيجه را مي‌گيرد.

هيچ تيمي در ليگ نتوانسته حتي به متوسط امتياز ۲ در هر بازي برسد. اين نشان از سطح بالاي رقابت‌ها دارد يا كيفيت مدعيان پايين آمده؟

نه سطح رقابت‌ها بالا نيست. كيفيت تيم‌ها نوسان دارد. ما هر ساله سه، چهار مدعي خيلي بزرگ داشتيم كه امسال آنها هم به آن صورت مدعي نيستند. پرسپوليس هم اتفاقات خاصي نظير فينال آسيا برايش رخ داده و يك مقدار شايد امتيازات خوبي نگرفته است. همه اينها باعث شده مدعيان حتي به متوسط امتياز دو در هر بازي هم نرسند. مدعيان هميشه به شكلي بازي مي‌كردند كه بتوانند مقابل هر تيمي ۳ امتياز را بگيرند. ولي امسال اين ‌طور نيست. سپاهان با يك مربي جوان كار مي‌كند و هنوز در حال آزمون و خطاست. يك بازي مي‌برد و يك بازي مي‌بازد. از آن طرف تراكتور به واسطه تغييرات زيادي كه در كادر خودش مي‌بيند ثبات ندارد و عملكرد مطلوبي به نمايش نمي‌گذارد. آنها از ۵ بازي آخر خود كمتر از ۹ امتياز گرفته‌اند.

اگر همين وضعيت بخواهد باقي بماند آنها مدعي نخواهند بود. اما در ادامه احتمالا تيم‌ها شكل خودشان را پيدا كنند، اوضاع بهتر مي‌شود. در عين حال شما تيم گل‌گهر سيرجان را مي‌بينيد كه خوب كار كرده ولي من مي‌گويم كه قطعا جايگاهش پايين مي‌آيد. اين تيم در اوايل فصل با تيم‌هاي نه چندان قدرتمند بازي كرد و امتيازات خوبي گرفت ولي هر چه جلوتر مي‌رويم مي‌بينيم كه هم داخل خانه و هم خارج از خانه امتياز از دست مي‌دهند و آن شكلي كه يك تيم مدعي بايد داشته باشد را ندارند.

تيم ما پرسپوليس است و هرچقدر حريفان‌مان قوي‌تر باشند طبيعتا هم تمركزمان بالاتر مي‌رود و هم توان‌مان بيشتر مي‌شود. شك نكنيد پرسپوليس برمي‌گردد و بهترين بازي را به نمايش مي‌گذارد و بهترين نتيجه را مي‌گيرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرهام

      انشاالله به اوج میرسد،
      همین که پیشکسوتان وما هواداران پشت پرسپولیس را باجان دل میخریم ،
      مطمعنا بچهای تیم هم با دلگرمی بیشتری بازیهارا دنبال میکنند،
      دربی هم (۱_۰)به نفع عشقپولیس میبریم،

      پاسخ ها

      • پدرام

        اول پیروزی
        دوم‌سرورتون تراکتور طوفان سرخ وپر طرفدارترین تیم است.
        باباتون بره پاک یتیم می شوید.

    • علییییی

      نگرانی نداره افت پرسپولیس خارج از چمن سبز جبران خواهد شد هنوز زود است صبر کنید ! هنوز برای پنالتیهای دقیقه نود مونده هنوز کمیته انضباطی شروع بکار نکرده! هنوز وزیرمسعود دست بکار نشده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        چقدر شما اشتباه میزنید به فکر تیم خودتون باشید

    • پدرام

      مگر بدون وزیر از اولش مالی هم بود!
      تیم خاص!؟
      خخخخخخخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج