جاباما
۱۰۷۸۲۹۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مطالبات ویلموتس در واقع پول ملت ایران است

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: درآمد فدراسیون فوتبال عین پول بیت المال است و هیچ فرقی با آن ندارد.

فوتبالی، مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، در گفتگو با برنامه وقت اضافه رادیو ایران در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

باید بگویم که اساسنامه فدراسیون فوتبال زمانی می تواند به حالت اجرا در بیاید که به تصویب هیات دولت برسد، و صرفا تایید اساسنامه توسط فیفا و مجمع کفایت نمی کند. و ضمنا اساسنامه باید در اداره ثبت شرکت ها نیز به ثبت برسد. هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و مطابق قوانین کشور ما، حتی در صورت تایید اساسنامه توسط فیفا، اساسنامه فدراسیون باید توسط دولت تصویب شود.و چون متاسفانه این اتفاق در کشور ما رخ نداده بنابراین از نظر بنده فارغ از این که چه کسی در انتخابات فدراسیون پیروز شود، از نظر قانونی خلاف قانون است و شخصیت حقوقی را نخواهد داشت. اگر هم فکر می کنند بنده اشتباه می کنم می توانند این مسئله را از معاون حقوقی رییس جمهور استعلام بگیرند و هرچه قانون گفت انجام دهند

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر فدراسیون فوتبال هرگز پاسخگو نبوده است. و هر وقت هم مورد پرس و جو قرار گرفته اند قضیه را به اصطلاح ماست مالی کرده اند. ضمن این که در برخی موارد به شدت بد عمل کرده اند. مقررات کشور ما بر هر چیزی ارجعیت دارد و تا زمانی که این مسئله رعایت نشود، هرکسی هم بخواهد ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد تفاوت چندانی حاصل نخواهد شد.

رییس اسبق تربیت بدنی در خصوص قرارداد مارک ویلموتس توضیح داد: اولا کسی که می خواهد با ما قرارداد ببندد باید این کار را در داخل ایران انجام دهد، نه در یک کشور خارجی. ویلموتس بدون این که به ایران بیاید و فوتبال ما را بشناسد با ما قرارداد بست. کسی که با فوتبال ما آشنایی ندارد و محیط ما را نمیشناسد، چگونه ما با او قرارداد میبندیم؟

مطالبات ویلموتس در واقع پول ملت ایران است

ثانیا ما شب قبل از بازی با عراق 2 میلیون دلار به ویلموتس پرداخت کردیم که سر بازی تیم ملی حاضر شود بلکه بازی را نبازیم. که آخر سر هم بازی را باختیم، هم 2 میلیون دلار پرداخت کردیم و هم ویلموتس از ما در هزار جا شکایت کرد. این نشان می دهد که نوع نگرش ما به فوتبال و مسائل ملی اشتباه است.قبل از بستن هر قراردادی لازم است پیش نویس آن قرارداد در اختیار افراد حقوقدان قرار بگیرد و بررسی شود تا بعدها مشکلی رخ ندهد. ضمن اینکه متاسفانه ما همواره خارجی پسند هستیم. در یک جایی که نیاز به حضور افراد خارجی باشد این مسئله مشکلی ندارد اما نه این که خودمان را در چاه بیاندازیم.

هاشمی طبا درباره این که چه کسی باید مطالبات ویلموتس را پرداخت کند تصریح کرد: این پول نهایتا پول ملت ایران است. اما ظاهرا فدراسیون باید آن را پرداخت کند که خودش عامل این قرارداد است. آن ها (فدراسیون‌نشین ها) می گویند ما درآمد داشتیم. آن ها درآمد از حیثیت فوتبال ایران داشتند. درآمد از عصاره ملی ما داشتند که در جام جهانی حضور پیدا کردیم. اینطور نیست که شخصی بگوید این پول درآمد خودم بوده و حالا میخواهم آن را حیف و میل کنم. درآمد فدراسیون عین پول بیت المال است و هیچ فرقی نمی کند.

وی در پایان در خصوص این که برخی از نمایندگان مجلس معتقدند مطالبات ویلموتس را اعضای هیات رییسه فدراسیون باید از جیبشان بپردازند، خاطرنشان کرد: این مسئله را باید قضات و افراد حقوقدان تعیین کنند و بنده در این مورد اظهار نظر نمی کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      که با درایت وزیر وبابا مسعود خود وتورتور شکوری به سلامت از اون گذر کردند ومالقی گیر افتادند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج