۱۱۴۳۷۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ بازیکن گران‌قیمت که سری A را ترک کردند

مشکلات مالی اینتر باعث شده تا مدیران باشگاه از پیشنهاد ۹۸ میلیون پوندی چلسی برای خرید دوباره این ستاره بلژیکی استقبال کنند و حالا او در آستانه حضور دوباره در فوتبال جزیره قرار دارد.

فرهیختگان: روملو لوکاکو، ستاره اینترمیلان در فصل گذشته در آستانه بازگشتی گرانقیمت به چلسی قرار دارد و به‌زودی به گران‌ترین بازیکن جدا شده از سری A بدل خواهد شد. مشکلات مالی اینتر باعث شده تا مدیران باشگاه از پیشنهاد ۹۸ میلیون پوندی چلسی برای خرید دوباره این ستاره بلژیکی استقبال کنند و حالا او در آستانه حضور دوباره در فوتبال جزیره قرار دارد. در این میان اینتر قصد دارد برای پرکردن جای خالی او دوباره به سراغ بازیکنی از منچستریونایتد برود و پس از موفقیت خرید لوکاکو از این تیم حالا آنتونی مارسیال را مدنظر دارد.

مهاجم فرانسوی قرار است با انتقالی قرضی با بند خرید اجباری در پایان فصل راهی جوزپه‌مه‌آتزا شود و اینتر در تابستان بعد باید ۵۰ میلیون پوند برای خرید او پرداخت کند. ایتالیایی‌ها در سال‌های گذشته بازیکنان گرانقیمت زیادی را به لیگ‌های دیگر فروخته‌اند که انتقال پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد باارزش‌ترین آنها بوده است. در ادامه نگاهی به ۱۰ بازیکنی داریم که با قیمتی بالا تیم‌های ایتالیایی را ترک کردند.

پل پوگبا(2016 از یوونتوس به منچستریونایتد) 89 میلیون پوند

رکورددار کنونی در بین بازیکنان جدا شده از لیگ ایتالیا این هافبک پرحاشیه فرانسوی است که از این جابه‌جایی سود سرشاری را نصیب یووه کرد. ۴ سال قبل وقتی پوگبا به‌عنوان ستاره‌ای آینده‌دار در دنیای فوتبال مطرح بود برای تمدید قراردادش با منچستریونایتد به توافق نرسید و آنها درنهایت او را به‌عنوان بازیکن آزاد از دست دادند. در سال ۲۰۱۶ آنها بیشترین پولی که تا آن زمان برای یک هافبک پرداخت شده بود را به یوونتوس دادند تا این بازیکن را دوباره در ترکیب خود داشته باشند. به این ترتیب این جابه‌جایی ۸۹ میلیون پوند برای باشگاه ایتالیایی سود داشت و او هنوز هم گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

این هافبک ۲۸ ساله در سال‌های اخیر حواشی زیادی به همراه مینو رایولا، مدیربرنامه‌های جنجالی خود داشته و بارها بحث جدایی دوباره‌اش از اولدترافورد مطرح شده است. او که زمانی در یونایتد با لوکاکو همبازی بود و دوستی نزدیکی با این مهاجم بلژیکی دارد ممکن است همانند او در این تابستان به سراغ تیم جدیدی برود اما مسلما یونایتد نمی‌تواند پولی که ۵ سال پیش برای خرید او پرداخت را از این جابه‌جایی به دست آورد. البته با توجه به اینکه از پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان مقصد احتمالی او نام برده می‌شد، با حضور احتمالی مسی در این تیم بعید است باشگاه فرانسوی توان مالی لازم برای خرید هافبک منچستریونایتد را داشته باشد.

گونسالو ایگواین(2016 از ناپولی به یوونتوس) 76 میلیون پوند

تنها بازیکن این فهرست که مقصدش هم یک تیم ایتالیایی بود. این مهاجم آرژانتینی در سال ۲۰۱۶ بین دو رقیب جابه‌جا شد و از ناپل به تورین رفت. ۵ سال پیش ناپولی مائوریتسیو ساری نزدیک‌ترین و سرسخت‌ترین رقیب یووه برای کسب عنوان قهرمانی سری A بود. ایگواین هم در آن زمان در اوج آمادگی قرار داشت و توانسته بود در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برای تیمش در لیگ ۳۶ گل بزند. بی‌شک ایگواین اصلی‌ترین تهدید برای قهرمانی یوونتوس در آن دوران بود و مکس آلگری نیز تصمیم گرفت یکی از بهترین بازیکنان لیگ این کشور را هم به ترکیب تیمش اضافه کند تا خیالش از بابت قهرمانی دوباره راحت شود. به این ترتیب آنها بخش عمده‌ای از پول فروش پوگبا را هم خرج خرید این مهاجم گلزن کردند، هم خط حمله خود را تقویت کردند و هم باعث شدند تا ناپولی به‌شدت از غیبت او لطمه بخورد.

درخشش ایگواین در سری A در تورین هم ادامه داشت و او در ۱۰۵ بازی ابتدایی خود برای یووه موفق شد ۵۵ گل به ثمر برساند و نقش پررنگی در دو قهرمانی بعدی تیمش در لیگ داشت. او در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به دو باشگاه میلان و چلسی قرض داده شد اما سال بعد دوباره با مائوریتسیو ساری که اعتقاد زیادی به این آرژانتینی گلزن داشت به یوونتوس برگشت و بار دیگر فاتح اسکودتو شد. ایگواین نهایتا به لیگ آمریکا رفت تا برای اینترمیامی، تیم دیوید بکام بازی کند. ناپولی هم با جدایی او بازیکنانی نظیر دریس مرتنز و آرکادیوژ میلیک را جانشین او کرد که اگر چه آمار گلزنی نسبتا خوبی داشتند اما نتوانستند ناپولی را در کورس قهرمانی نگه‌دارند و این تیم عملا از جمع مدعیان لیگ خارج شد.

اشرف حکیمی(2021 از اینتر به پاری‌سن‌ژرمن) 60 میلیون پوند

لوکاکو تنها بازیکنی نیست که قرار است در تابستان جاری از تیم قهرمان ایتالیا جدا شود. اینتر پیش از او یکی از بهترین و آماده‌ترین مدافعان راست کنونی فوتبال اروپا را به دلیل مشکلات مالی فروخت و این جوان مراکشی را در ازای ۶۰ میلیون پوند به پاریسی‌ها واگذار کرد. حکیمی در کارهای تهاجمی بسیار موفق بود و با ۷ گل زده و ۱۰ پاس‌گل یکی از بهترین بازیکنان فصل پیش لیگ ایتالیا لقب گرفت.

او که در سن کم در رئال مادرید برای خود نامی دست‌وپا کرده بود نتوانست جایگاه ثابتی در این تیم اسپانیایی پیدا کند و با حضور کارواخال در سمت راست این تیم ترجیح داد تا یک فصل را به صورت قرضی در دورتموند سپری کند و پس از آن نیز به ایتالیا رفت تا به آنتونیو کونته برای فتح اسکودتو کمک کند. بی‌شک جای خالی او در نرآتزوری به این راحتی پر نخواهد شد و سیمونه اینزاگی، سرمربی جدید این تیم کار سختی برای پیدا کردن جانشینی مناسب برای او و حضور دوباره در جمع مدعیان قهرمانی در لیگ خواهد داشت.

ژوائو کانسلو(2019 از یوونتوس به منچسترسیتی) 60 میلیون پوند

یکی دیگر از مدافعان سابق اینترمیلان که او هم با مبلغی بسیار بالا ایتالیا را ترک کرد و البته برخی معتقدند سیتی بیش از ارزش او برایش هزینه کرد. کانسول پیش از حضور در انگلیس ابتدا یک فصل را به صورت قرضی در اینتر گذراند و سال بعد را نیز با لباس یووه به میدان رفت. این مدافع پرتغالی که پیش از آن در دو تیم بنفیکا و والنسیا نیز بازی کرده بود نظر مثبت پپ گواردیولا را به خود جلب کرد تا این مربی باتجربه ۶۰ میلیون پوند برای خرید او هزینه کند. البته سیتی در ازای بخشی از این مبلغ دانیلو را به این باشگاه واگذار کرد.

این ملی‌پوش پرتغالی در هر دو تیم ایتالیایی خود ۳۴ بازی انجام داد و اگر چه عملکرد خوبی داشت اما سیتی برای خرید او هزینه زیادی انجام داد و تبدیل به گران‌ترین مدافع راست تاریخ شد. او که نتوانست در این تیم به مهره‌ای تاثیرگذار تبدیل شود در طول این مدت یک قهرمانی در لیگ، یک جام اتحادیه و یک نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان را به همراه این تیم انگلیسی تجربه کرده است.

ادینسون کاوانی(2013 از ناپولی به پاری‌سن‌ژرمن) 58 میلیون پوند

این مهاجم اروگوئه‌ای در فوتبال ایتالیا به مهاجمی گلزن و بزرگ تبدیل شد و توانست در طول ۷ سال حضور در این کشور آمار بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. پالرمو نخستین تیمی در ایتالیا بود که کاوانی را به خدمت گرفت و عملکرد درخشان او سبب شد تا ناپولی با ۱۵ میلیون پوند به سراغش برود. او در این تیم جنوب ایتالیا به یک ماشین گلزنی تبدیل شد و در دو فصل نخست آمار عالی ۳۳ گل در هر سال را از خود به جای گذاشت.

۵ گلی که این ستاره اروگوئه‌ای در ۵ دیدار جام حذفی به ثمر رساند باعث شد تا ناپولی کوپا ایتالیا را در سال ۲۰۱۲ بالای سر ببرد. آخرین فصل حضورش در ایتالیا با ۳۸ گل در ۴۳ مسابقه همراه بود و همین آمار فوق‌العاده باعث شد تا پاریسی‌ها که تازه به دنبال ساختن یک تیم رویایی و پرستاره بودند او را با ۵۸ میلیون پوند بخرند. کاوانی در ناپولی به سختی می‌تواند به افتخاراتی که استحقاقش را داشت برسد و کسب جام در این تیم کار سختی به نظر می‌رسید به همین دلیل او پیشنهاد تیم فرانسوی را پذیرفت و با به ثمر رساندن ۲۰۰ گل در تنها ۳۰۰ بازی برای این باشگاه و فتح ۲۱ جام مختلف به همراه این باشگاه، پاریس را به مقصد منچستر ترک کرد.

زلاتان ابراهیموویچ(2009 از اینتر به بارسلونا) 57 میلیون پوند

یکی دیگر از ستاره‌هایی که لوکاکو پیش از این با آنها همبازی بوده و جالب اینکه نحوه جدایی هر دو به‌هم شبیه است. زلاتان در سال ۲۰۰۹ در ترکیب اینترمیلان که با ژوزه مورینیو یکی از قدرت‌های آن زمان فوتبال ایتالیا بود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و ۲۵ گلی که در طول فصل به ثمر رساند نه‌تنها باعث آقای‌گلی او شد بلکه به نرآتزوری کمک کرد تا فاتح سری A شود.

این مهاجم سوئدی در مجموع ۶۶ گل در ۱۱۷ بازی برای تیمش به ثمر رساند و همین نمایش خوب سبب شد تا بارسا برای خرید او دست به‌کار شود. پپ گواردیولا که در آن زمان هدایت آبی‌اناری‌ها را برعهده داشت تصمیم گرفت ساموئل اتوئو را به‌عنوان بخشی از رقم قرارداد زلاتان به اینتر بدهد و در مجموع خرید او ۵۷ میلیون پوند برای این باشگاه هزینه داشت.

این انتقال در ابتدا بسیار موفق نشان داد و در ۱۴ بازی ابتدایی تیمش ۱۱ گل به ثمر رساند اما رابطه نه‌چندان خوبش با گواردیولا باعث شد حضورش در نوکمپ چندان طولانی نباشد و درنهایت به یکی از خریدهای ناموفق این باشگاه بدل شد. زلاتان بعدها بارها از شیوه مربیگری گواردیولا انتقاد کرد و گفت که همین اختلافات باعث شد تا نتواند در این باشگاه موفق باشد. از طرف دیگر رفتارها و شخصیت منحصربه‌فرد این مهاجم سوئدی باعث می‌شد تا نتواند محبوبیت مسی در بارسا را تحمل کند و درنهایت مجبور به ترک این تیم شد.

کاکا(2009 از میلان به رئال مادرید) 56 میلیون پوند

رئال در آن سال تابستان شلوغی را پشت سر گذاشت. آنها کریس رونالدو را با ۸۰ میلیون پوند که تا آن زمان برای هیچ بازیکنی پرداخت نشده بود به خدمت گرفتند و ژابی آلونسو و کریم بن‌زما نیز در همان سال به برنابئو رفتند. کاکای برزیلی یکی دیگر از ستاره‌هایی بود که فلورنتیو پرس در آن زمان آن را خرید و پول زیادی هم برای به خدمت گرفتن این هافبک تهاجمی که به تازگی به همراه روسونری فاتح لیگ قهرمانان و همچنین جام‌جهانی باشگاه‌ها شده بود، پرداخت کرد. پروژه کهکشانی جدید پرس اگر چه همانند دوره قبل چندان موفق نبود اما کاکا در مجموع ۱۲۰ بازی برای این تیم ۲۰ گل زد و عملکرد خوبی در ترکیب رئال داشت که حاصل آن قهرمانی در لالیگا بود.

آلیسون بکر(2018 از رم به لیورپول) 56 میلیون پوند

برای حدود ۱۷ سال جیان لوئیجی‌بوفون که در سال ۲۰۰۱ در ازای ۳۵ میلیون پوند از پارما به یوونتوس رفته بود گران‌ترین گلر تاریخ فوتبال بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸ یک دروازه‌بان برزیلی این رکورد را جابه‌جا کرد. آلیسون بکر با نمایش خوبی که در رم داشت نظر مثبت یورگن کلوپ را به خود جلب کرد و راهی آنفیلد شد تا بحران دروازه‌بانی در این باشگاه را حل کند. در دو سال‌ونیم ابتدایی حضور این مربی آلمانی در لیورپول، او از سیمون مینیوله و لوریس کاریوس به تناوب در ترکیب تیمش استفاده می‌کرد اما اشتباهات عجیب و بیش از اندازه این دو گلر سبب شد تا او پول زیادی را برای خرید یک شماره جدید دیگر هزینه کند. با حضور آلیسون ثبات به چارچوب دروازه این تیم برگشت تا این تیم ابتدا قهرمانی اروپا و سپس فتح لیگ برتر را تجربه کند.

میرالم پیانیچ(2020 از یوونتوس به بارسلونا) 54 میلیون پوند

هافبک بوسنیایی که برای ۴ سال پیاپی در تیم منتخب سری A‌ قرار داشت مورد توجه بارسا قرار گرفت و درنهایت با یک جابه‌جایی عجیب او را با آرتور ملو جوان معاوضه کردند. او که در رم و یووه سال‌ها بازی کرده بود و یکی از ستاره‌های لیگ ایتالیا در سال‌های اخیر بود در نخستین فصل حضورش در نوکمپ کمتر فرصت بازی در ترکیب اصلی تیمش را به دست آورد و با وجود رقم زیادی که این تیم برای خرید او پرداخت حالا حتی شایعه بازگشت او به یووه و سری A شنیده می‌شود. این هافبک ۳۱ ساله فصل پیش را بدون گل یا پاس‌گل به پایان رساند تا او هم به جمع خریدهای ناموفق این تیم اسپانیایی نزدیک شود.

زین‌الدین زیدان(2001 از یوونتوس به رئال) 46 میلیون پوند

زیدان در آن زمان ۲۹ ساله بود و تنها یک فصل دیگر با یووه قرارداد داشت. معمولا باشگاه‌ها برای خرید بازیکنانی در چنین شرایطی پول زیادی را هزینه نمی‌کنند اما مورد او فرق داشت. این زیدان افسانه‌ای بود که دو بار عنوان بهترین بازیکن فصل ایتالیا را به دست آورده بود و یکی از بهترین بازیکنان زمان خود بود. رئال به سرعت دست به‌کار شد و این هافبک فرانسوی را با ۴۶ میلیون پوند خرید تا او را به گران‌ترین بازیکن تاریخ آن زمان تبدیل کند. ۵ سال حضور زیزو در این باشگاه با موفقیت‌های زیادی همراه بود و آنها توانستند به لطف گل تماشایی او، لورکوزن را در فینال اروپا شکست داده و لیگ قهرمانان را تصاحب کنند. حضور زیدان در برنابئو یکی از طلایی‌ترین دوران‌های این باشگاه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج