جاباما
۱۱۴۹۶۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جولان ۳۰ساله‌ها در فوتبال ایران

نقل و انتقالات لیگ برتر همیشه فرصتی برای ترمیم نقاط ضعف از سوی تیم‌ها است تا با استراتژی مورد نظر خودشان در این فرصت بتوانند با تیم کامل‌تری پا به مسابقات بگذارند و شانسشان را برای موفقیت افزایش دهند.

ایلنا: نقل و انتقالات لیگ برتر همیشه فرصتی برای ترمیم نقاط ضعف از سوی تیم‌ها است تا با استراتژی مورد نظر خودشان در این فرصت بتوانند با تیم کامل‌تری پا به مسابقات بگذارند و شانسشان را برای موفقیت افزایش دهند.

در این میان یکی از مواردی که معمولاً مورد توجه بوده و از عناصر اصلی نقل و انتقالات در فوتبال روز دنیا هم محسوب می‌شود، شرایط سنی بازیکنانی است که جذب می‌شوند و باشگاه‌ها معمولاً نسبت به جذب بازیکنان با کیفیت جوانتر و نفرات مستعد و آینده‌دار تمایل دارند و سراغ نفراتی می‌روند که آینده تیم با حضورشان تامین شود و برنامه ریزی بلند مدتی روی خریدهایشان دارند.

با این وجود نقل و انتقالات حال حاضر از این نظر شرایط جالبی تا کنون نداشته و نفراتی که جذب شدند یا صحبت از جذب آنها مطرح است خصوصاً در تیم‌های مدعی و بالانشین جدول میانگین سنی بالایی دارند و این موضوع نگران کننده است. به بررسی وضعیت چهره های شاخص نقل و انتقالات می‌پردازیم.

پرسپولیس

پرسپولیس تا کنون ۵ بازیکن جذب کرده است. علیرضا ابراهیمی ۳۱ ساله، حامد پاکدل ۲۹ ساله، علی نعمتی و رضا اسدی ۲۵ ساله و رضا دهقانی ۲۳ ساله. شاید به طور میانگین عملکرد پرسپولیس از لحاظ میانگین سنی جذب بازیکن بد نباشد ولی چهره‌های شاخصی که جذب این تیم شدند این میانگین را زیر سوال می‌برند.

ابراهیمی احتمالا قرار است جای کنعانی زادگان را در ترکیب اصلی بگیرد و پاکدل هم جانشین مغانلو خواهد شد و اسدی هم به جای نوراللهی به ترکیب اضافه می‌شود که در این بین فقط در مورد اسدی و جانشینی او با نوراللهی بازیکن جوانتر جایگزین شده و در دو مورد دیگر میانگین سنی ترکیب اصلی بالا رفته است و از طرفی بازیکنی مثل دهقانی بعید است در ترکیب اصلی سرخپوشان جایی داشته باشد.

یکی از نفراتی هم که مد نظر پرسپولیس است و احتمالا جذب خواهد شد، کی‌روش استنلی، مهاجم سابق سپاهان است که ۳۳ سال دارد و می‌تواند این آمار را بالاتر هم ببرد.

استقلال

شرایط آبی‌های پایتخت در موردی که گفته شد حتی بدتر است رقیب سنتی است. آنها قاسمی نژاد ۳۵ ساله را جایگزین قایدی ۲۲ کردند و زبیر نیک نفس ۲۸ ساله و عارف آقاسی و جعفر سلمانی ۲۴ ساله هم جذب شدند. صحبت از لوسیانو پریرا ۳۷ ساله هم در استقلال به طور جدی مطرح است که قرار است جانشین دیاباته ۳۳ ساله شود و این موضوع هم روی میانگین سنی استقلال تاثیر منفی شدیدی خواهد گذاشت. استقلال البته امیرحسین حسین زاده ۲۰ ساله را هم جذب کرده که و در آستانه امضای قرارداد با جلالی ۲۳ ساله هم هست ولی نفرات شاخص میانگین سنی بالایی دارند.

سپاهان

سپاهان شاید اوضاعی نسبتاً بهتر از دو تیم مطرح پایتخت در این خصوص داشته باشد ولی این به معنی خوب بودن شرایط نیست. مسعود ریگی ۳۰ ساله از استقلال یکی از نفرات شاخصی بود که جذب سپاهان شد و به جز او، این باشگاه اقدام به جذب احمدزاده ۲۸ ساله و مغانلوی ۲۶ ساله هم داشته است. آنها در خط دروازه هم به دنبال جانشین پیام نیازمند جدا شده هستند و در جذب رشید مظاهری ۳۳ ساله، محسن فروزان ۳۳ ساله و علیرضا حقیقی ۳۲ ساله هم موفق نبودند و احتمالا گلری که جذب این تیم خواهد شد هم بالای ۳۰ سال خواهد بود.

سایرین

احمد زنده روح ۲۹ ساله، محمدرضا خانزاده ۳۰ ساله، فرشید اسماعیلی ۲۷ ساله و... از جمله نفراتی هستند که جزو چهره های شاخص نقل و انتقالات حال حاضر بودند که یا تیم فصل بعدشان مشخص شده یا هنوز در حال رایزنی در این خصوص هستند.

نفراتی مثل میلاد فخرالدینی که به آلومینیوم پیوسته یا علیرضا نقی زاده، تنها جذب قطعی تراکتور تا این لحظه یا رضا خالقی فر که به خط حمله ذوب آهن اضافه شده هم از جمله بازیکنانی هستند که تا کنون جابجا شدند و چهره های نقل و انتقالاتی بودند و این شرایط سنی پیام افزایش سن چهره های شاخص لیگ برتر فوتبال ایران را می رساند که پیام خوبی نیست. خروج چهره های جوانی مثل نیازمند، محبی و قایدی و جایگزین شدن نفراتی که از لحاظ سنی با آنها قابل مقایسه نیستند ضعف لیگ در پرورش ستاره های جدید را نمایان می کند که در ادامه راه فوتبال ایران از آن آسیب جدی خواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج