۱۱۴۹۷۴۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بائو: متأسفم که برای بازیکن ۳۸ساله دعواست

مربی فصل قبل تیم فوتبال نساجی گفت: کیفیت لیگ پایین آمده و یکی از دلایل عدم بازیکن سازی و تجمع بازیکنان پا به سن گذاشته در لیگ است.

خبرگزاری میزان: میثم بائو در مورد شرایط فوتبال لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه با نقطه ضعف بزگی به نام بازار کاذب نقل و انتقالات روبه‌رو هستیم. اگر بازیکن باکیفیت باشد ۱۰ میلیارد تومان هم برایش کم است؛ ولی نفوذ برخی افراد غیر مرتبط و همکاری تعدادی از مربیان و مدیران باعث شده بازیکنان بی‌کیفیت با قرارداد‌های نجومی از این تیم به آن تیم منتقل شوند. در این شرایط بازیکنی که در تیم خود قرارداد یک میلیاردی داشت و بازی هم نمی‌کرد حالا به تیم دیگر منتقل شده و ۳ میلیارد قرارداد می‌بندد. چنین چیزی را من هیچ جای دنیا ندیدم.

وی با اشاره به افت کیفی بازیکنان حال حاضر لیگ کشورمان تصریح کرد: در زمان ما قرارداد براساس زمان بازی و میزان تاثیر گذاری ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که روند درستی بود؛ اما الان بازیکنی که اصلا فرصت بازی پیدا نکرده قراردادش دو برابر می‌شود. اگر به این شکل ادامه دهیم بازیکنان ۵ سال بعد بیش از ۴۰ میلیارد پول می‌خواهد. چیزی شبیه قرارداد چند سال قبل کریس رونالدو! با این فرمان پیش برویم این افزایش قیمت سرسام آور می‌شود.

مربی فصل قبل تیم نساجی در مورد کیفیت مسابقات لیگ فصل قبل تاکید کرد: فصل قبل لیگ هیچ کیفیتی نداشت. نه برنامه‌ریزی درستی داشتیم و نه مسابقات سطح بالایی داشت. تیم‌ها ۱۰ بار بدنسازی کردند و همه چیز بی برنامه و غیر اصولی بود. کیفیت بد برخی بازیکنان هم در این شرایط بی تاثیر نبود. البته هر دوره عملکرد خود را بیشتر می‌پسندد و از این بازیکنان بپرسید مدعی هستند از نسل ما بهتر هستند.

بائو ادامه داد: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که به علی کریمی در ۳۳ سالگی می‌گفتند تمام شده و پیشنهادی هم برایش نمی‌آمد چرا که بازیکنان هم سطح او و یا نزدیک به او کشف می‌شدند و می‌توانستند جای او را پر کنند. در لیگ‌های اخیر، اما متاسفانه بر سر بازیکنان سی و هفت هشت ساله دعوا است. این نشان می‌دهد بازیکنان جوان و به قولی پدیده در لیگ ظهور نمی‌کنند و همین رکود باعث شده بازیکنان پا به سن گذاشته همچنان خواهان داشته باشند.

وی با اشاره به این که عدم بازیکن‌سازی باعث تغییر عملکرد لیگ ما شده است ادامه داد: در همان دوره لژیونر‌های ما از لیگ‌های اسپانیا، آلمان و انگلیس بودند و حالا دلمان خوش است که در لیگ روسیه و پرتغال لژیونر داریم. این نشان از افت فوتبال ما به دلیل عدم بازیکن سازی است. در ادوار گذشته بازیکنان تاثیر زیادی در عملکرد تیم داشتند، ولی مدتی است شرایط تغییر کرده و مدیران و مالکان و حتی مربیان در وضعیت یک تیم نقش اساسی تری دارند. آن‌ها بانی قهرمانی می‌شوند در حالی که پیش از این بازیکنان تاثیر گذاران اصلی بودند.

این مربی با انتقاد از وضعیت فعلی لیگ ایران تاکید کرد: همین حالا هم مشخص است که چند تیم بلاتکلیف چه عاقبتی خواهند داشت. تیم‌های نفتی در شرایطی که برخی تیم‌ها تمرینات را آغاز کردند هنوز مربی و بازیکن ندارند. یکسری تیم‌ها در لیگ ما پول خوب دارند و یکسری پول لباس ندارند. مقصر باشگاه‌ها نیستند بلکه مقصر اصلی سازمان لیگ و فدراسیون است. اگر در زمان لازم جلوی هزینه‌های بالا را بگیرد و بدهی باشگاه‌ها را جدی‌تر دنبال کند حالا شاهد این تناقض در لیگ نبودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا الان وقت پول جمع کردن شونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج