اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۷۳۹۱۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بلاتکلیفی جانکاه فوتبال و هواداران

نزديك به دو سال تماشاچيان از حضور در استاديوم محروم بودند. بخش عمده‌اي از اين مدت زماني بود كه وضعيت كرونا رو به بهبود مي‌رفت و ساير تجمعات به راحتي برگزار مي‌شد.

روزنامه اعتماد: ۱- نزديك به دو سال تماشاچيان از حضور در استاديوم محروم بودند. بخش عمده‌اي از اين مدت زماني بود كه وضعيت كرونا رو به بهبود مي‌رفت و ساير تجمعات به راحتي برگزار مي‌شد. بعد از انتقادات فراوان و بحث‌هاي طولاني بالاخره مجوز حضور تماشاچيان در استاديوم آزادي به صورت آزمايشي در بازي استقلال و نساجي در تاريخ ۲۸ آبان و هفته پنجم ليگ صادر شد.

۲- به دليل اهمال مسوولان برگزاري مسابقات، مدير ورزشگاه آزادي، عدم اطلاع‌رساني به موقع وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا، كم‌كاري سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال و خلاصه هر نهادي كه در زمينه ورود تماشاچيان به استاديوم نقش داشت، پاگشاي هواداران به استاديوم بعد از يك مدت طولاني چيزي شبيه به فاجعه رقم زد. سايت بليت‌فروشي بالا نمي‌آمد، هواداران پشت در ورودي كوچك ورزشگاه در هم مي‌لوليدند و هيچ كدام از پروتكل‌هاي بهداشتي رعايت نشد.

۳- برنامه فوتبال برتر جوري اين اتفاق را روايت كرد كه انگار همه ‌چيز تقصير تماشاچي‌هاست. اين برنامه با تاكيد اگزجره روي چند نفر معدود كه در ورزشگاه سيگار مي‌كشيدند چنين القا كرد كه سكوهاي استاديوم محل تجمع معتادان متجاهر است و به هر نحوي شده بايد جلوي اين كار گرفته شود. همان موقع معلوم بود اين گزارش‌ها ممكن است روي تصميم نهادهاي ناظر براي ادامه صدور مجوز حضور تماشاچيان در ورزشگاه اثر بگذارد.

۴- نوبت به بازي پرسپوليس رسيد. اين بازي در تاريخ ۳ آذر برگزار شد و هواداران پرسپوليس با تجربه‌اي كه از بازي قبل داشتند بدون مشكل وارد ورزشگاه شدند، بازي را نگاه كردند و به خانه برگشتند. تمام رسانه‌ها از نظم و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در اين بازي نوشتند و تاكيد كردند هيچ مشكلي در اين زمينه وجود نداشته است.

۵- همزمان با صدور مجور ورود تماشاچيان به استاديوم براي بازي پرسپوليس صنعت نفت آبادان ساير تيم‌هاي ليگ معترض شدند كه چرا فقط سرخابي‌ها مي‌توانند از ورود تماشاچيان بهره ببرند؟ اعتراض بحق تيم‌ها با واكنش خاصي از سوي ستاد مقابله با كرونا و وزارت بهداشت مواجه نشد. استدلال تيم‌هاي معترض اين بود كه رفتار مقامات تبعيض‌آميز است. اين تيم‌ها خواهان حضور تماشاگران‌شان در بازي‌هاي هفته هفتم شدند. در واقع هيچ‌ كس نمي‌فهميد چرا فقط سرخابي‌ها حق استفاده از تماشاگران‌شان را دارند و استاديوم آزادي چه امكانات ويژه‌اي براي مقابله با كرونا تدارك ديده است؟

۶- وسط اين بحث كه همه تيم‌ها حق داشتن تماشاچي دارند و چند ساعت مانده به شروع بازي پرسپوليس و نفت مسجدسليمان در آزادي اعلام شد اين بازي دوباره بدون تماشاگر برگزار مي‌شود. اين خبر را صبح بازي سازمان ليگ اعلام كرد! اين سازمان در اطلاع‌رساني خود گفت وزارت بهداشت و وزارت ورزش پاسخ درخواست ما براي برگزاري بازي با تماشاچي را نداده و اين يعني بازي بدون تماشاگر است. يعني نه تنها ورود تماشاچيان در روزهايي كه تعداد فوتي‌هاي ناشي از كرونا به زير ۱۰۰ نفر رسيده آزاد نشد كه همان چند نفري كه به استاديوم مي‌رفتند هم خانه‌نشين شدند. براي اين تصميم هيچ توضيحي ارايه نشد.

۷- دربي پايتخت هفته آينده ۱۶ آذر برگزار مي‌شود. بعد از لغو حضور تماشاچيان در بازي پرسپوليس و نفت مسجدسليمان و عدم اجازه به ساير تيم‌ها براي استفاده از حق طبيعي خودشان اولين سوالي كه به ذهن هواداران رسيد، اين بود كه پس دربي چه مي‌شود؟ در كمال تعجب لحظاتي بعد از خبر لغو مجوز حضور تماشاچيان در بازي عصر ديروز، خبر رسيد كه دربي با حضور ۳۰ هزار هوادار برگزار مي‌شود! اين خبر را رسانه‌ها منتشر كردند اما غلامرضا نوروزي رييس ستاد كرونا در ورزش اعلام كرد هنوز چيزي در اين زمينه رسمي نشده ولي احتمال دارد كه نامه برگزاري بازي با مجوز طي دو، سه روز آينده ابلاغ شود.

۸- وزير ورزش روز گذشته در واكنش به اين حواشي گفت: «مشغول تلاش و صحبت كردن هستيم، اما آنچه اتفاق خواهد افتاد موكول به جلسات و رايزني‌هاي دو، سه روز آينده مي‌شود كه در آنها تصميم نهايي گرفته خواهد شد. تلاش خود را مي‌كنيم و خواهش مي‌كنيم اگر امكان دارد اين اتفاق بيفتد. از هم‌ميهنان عزيز اجازه مي‌خواهم اگر در هر صورت و به هر دليلي در ستاد مقابله با كرونا و شوراي تامين استان قرار شد تماشاگر نداشته باشيم اين موضوع را به من ببخشند و همراهي كنند. باز هم ما را تحمل كرده و صبوري به خرج بدهند.»

۹- مگر مي‌شود چنين چيزي؟ اصلا معلوم است در وزارت بهداشت، ستاد مقابله با كرونا، وزارت ورزش و سازمان ليگ چه خبر است؟ چرا يك نفر نمي‌تواند تصميم بگيرد؟ اين حجم از بي‌هماهنگي و عدم اطلاع از كجا ناشي مي‌شود؟ اين چه رويه‌اي است كه در هر بازي در هر شهري تيم‌ها بايد براي حضور تماشاچيان نامه‌نگاري كنند و وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا حتي جواب نامه را ندهد به اين معنا كه مخالف است؟ چرا در بهترين شرايط وضعيت كنترل كرونا در ايران در نزديك به يك‌سال گذشته و در روزهايي كه هيچ شهر قرمز و نارنجي در كشور وجود ندارد بايد استاديوم‌ها خالي بمانند؟ هر چه اين مساله كش پيدا مي‌كند بيشتر اين احساس را به هواداران منتقل مي‌كند كه واقعا قرار است براي هميشه پاي تماشاچي‌ها از استاديوم‌ها قطع شود.

۱۰- در ۳-۲ روز آينده چه تغييري در شرايط رخ مي‌دهد؟ در دربي قرار است چه اتفاقي بيفتد؟ هنوز هيچ كس نمي‌داند. آيا نمي‌شد در بازي پرسپوليس و نفت مسجدسليمان مانور آمادگي نيروهاي حاضر در استاديوم انجام شود؟ قطعا مي‌شد. آيا قرار است با رقم خوردن يك فاجعه در دربي با حضور سي هزار هوادار براي هميشه پرونده حضور تماشاچيان در استاديوم بسته شود؟ احتمال دارد! و باز هم در نهايت اين سوال مهم كه باقي تيم‌ها چه؟ مگر ايران فقط تهران است؟ مگر فوتبال باشگاهي فقط استقلال و پرسپوليس است؟ مگر فقط همين دو تيم طرفدار دارند؟

اگر كسي توانست اين همه تناقض را در رفتار وزارت بهداشت، ستاد مقابله با كرونا، وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ درك كند لطفا به ديگران هم اطلاع بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج