۱۱۷۴۱۵۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شرکتی که ورزش را گروگان گرفته است

روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي بازي پرسپوليس و نفت مسجدسلیمان با ۳۰ دقيقه تاخير آغاز شد. دليل اين تاخير ورود شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي به بحث تبليغات محيطي ليگ بود.

روزنامه اعتماد: روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي بازي پرسپوليس و نفت مسجدسلیمان با ۳۰ دقيقه تاخير آغاز شد. دليل اين تاخير ورود شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي به بحث تبليغات محيطي ليگ بود. از چند روز پيش از شروع بازي پرسپوليس- صنعت نفت شركت توسعه و تجهيز و سازمان ليگ سر سهم شركت از تبليغات محيطي به مشكل خوردند. اين شركت در روز بازي اجازه ورود مسوولان امور تبليغات سازمان ليگ را به استاديوم نداد. سازمان ليگ هم اجازه شروع بازي را صادر نكرد تا جنجال هفته هفتم شكل بگيرد. اين مشكل هنوز هم پابرجاست و رقم اختلافي چيزي در حدود يك ميليارد و سيصد ميليون تومان براي هر بازي است؛ رقمي كه فصل پيش كمتر از ۲۵۰ ميليون تومان بود و اين فصل افزايشي ده برابري پيدا كرده.

شركت توسعه و تجهيز يكي از بازوهاي اقتصادي وزارت ورزش به حساب مي‌آيد. وظيفه اين شركت از نامش مشخص است و در حال حاضر بزرگ‌ترين مجموعه‌هاي ورزشي كشور نظير آزادي و انقلاب را در اختيار دارد. مدير فعلي اين شركت نيز عليرضا عاصم‌يوسفي است كه در ابتداي دوره وزارت حميد سجادي جانشين حسن كريمي شد. به اعتقاد بسياري از اهالي ورزش شركت توسعه و تجهيز يكي از ناشفاف‌ترين بخش‌هاي مديريت ورزش در ايران به حساب مي‌آيد. شركتي كه به قول محمدرضا داورزني رييس فدراسيون واليبال عوض اينكه كمك‌حال ورزش باشد تبديل به بار روي دوش شده است.

آبان امسال داورزني معاون سابق وزارت ورزش با انتقاد از رويه شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي گفت: «در دوران هاشمي‌طبا، شركتي را به نام شركت توسعه و تجهيز تاسيس كرديم و قرار بود اين شركت كمك كند تا سالن‌ها و امكانات ورزشي در اختيار هيات‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي قرار بگيرد. چرا بايد فدراسيون‌ها به شركت توسعه و تجهيز اجاره بدهند؟» داورزني پيش از اين در مهر ۹۹ شركت توسعه و تجهيز را مورد انتقاد قرار داده بود و گفته بود حتي بابت اتاقي كه در فدراسيون دارد مجبور است به اين شركت اجاره بدهد!

نحوه انتخاب مديران شركت توسعه و تجهيز همواره جنجالي بوده است. در دوره مسعود سلطاني‌فر ايشان يكي از دوستان نزديكش به نام حسن كريمي فرماندار سابق دماوند را به اين سمت گماشت. حسن كريمي در آخرين روزهاي حضورش در شركت توسعه و تجهيز قصد داشت به مدت ۲۰ سال بهره‌برداري از پيست اسكي ديزين را واگذار كند كه با ورود سازمان بازرسي اين كار متوقف شد. در آن قرارداد كه به تركمانچاي ورزش معروف شد آمده بود كه شركت بهره‌بردار در ۴ سال اول اجاره‌اي پرداخت نكند.

برق گرفتگي كودك ۶ ساله در ورزشگاه آزادي به دليل سهل‌انگاري پيمانكاران ورزشگاه كه همكار شركت توسعه و تجهيز بودند ديگر دسته گلي بود كه در زمان مديريت كريمي به آب داده شد.

حميد سجادي در نخستين انتصاباتش عليرضا عاصم‌يوسفي تهيه‌كننده و مجري برنامه‌هاي صداوسيما را به رياست اين شركت منصوب كرد. بعد از اين انتصاب اهالي ورزش سوال كردند مجري صداوسيما را چه به شركت توسعه و تجهيز؟ بي‌ارتباطي يوسفي با مقوله ورزش از صحبت‌هاي اين مدير در برنامه فوتبال برتر روز دوشنبه مشخص شد. يوسفي در اظهاراتي عجيب، علت افزايش ۱۰ برابري سهم شركت توسعه را خودداري سازمان ليگ از پرداخت درآمدها از محل تبليغات محيطي ذكر كرد. يوسفي تاكيد كرد سازمان ليگ براي برگزاري بازي‌هاي خود، بايد سهم ورزشگاه‌ها را از محل تبليغات محيطي پرداخت كند. اين در حالي است كه بحث تبليغات هيچ ارتباطي به مالكان مجموعه‌هاي ورزشي ندارد و مالكان ورزشگاه صرفا مي‌توانند مبلغ اجاره خود را دريافت كنند.

يوسفي در ابتداي ورودش به شركت توسعه و تجهيز احمد مددي مديرعامل سابق استقلال را به عنوان رييس مجموعه ورزشي آزادي منصوب كرد. مددي در دوران حضورش در استقلال به دليل ضعف‌هاي مديريتي زياد مورد انتقاد جامعه ورزش قرار گرفته بود. روز ۲۷ آبان خبر دزدي از مجموعه ورزشي آزادي رسانه‌اي شد. دزدها كابل‌هاي برق ساختمان نيمه‌كاره فدراسيون دوچرخه‌سواري را به سرقت بردند. همچنين سارقان تلاش داشتند پمپ آب مجموعه ورزشي آزادي را نيز به سرقت ببرند! احمد مددي در واكنش به اين اتفاقات گفت از روساي فدراسيون‌ها كه ساختمانشان در مجموعه ورزشي آزادي است خواسته مراقب اموال‌شان باشند.

شركت توسعه و تجهيز در ماجراي واگذاري تبليغات محيطي جانب استقلال را گرفته است و مقابل سازمان ليگ ايستاده. باشگاه استقلال قول داده در هر بازي كه ميزبان باشد در صورت در اختيار داشتن تبليغات محيطي قدرالسهم شركت توسعه و تجهيز يعني يك ميليارد و سيصد ميليون تومان را بپردازد. آبي‌ها از ابتداي فصل جاري به دنبال در اختيار گرفتن تبليغات محيطي در بازي‌هاي خانگي هستند كه با مخالفت سازمان ليگ مواجه شده است. روز دوشنبه شركت توسعه و تجهيز تلاش كرد با راه ندادن عوامل تبليغات و جنجال رسانه‌اي سازمان ليگ را تحت فشار بگذارد. شركت توسعه و تجهيز دليل دريافت اجاره از فدراسيون‌ها و داشتن سهم از تبليغات را نوسازي و ساخت و تجهيز اماكن ورزشي عنوان مي‌كند. اين در حالي است كه بافت فرسوده ورزشگاه‌ها روز به روز بيشتر شده و اقدامي در اين زمينه صورت نمي‌گيرد. اين شركت حتي در پرداخت حقوق كارمندان خود كه به گفته داورزني هزار نفر مي‌شوند هم ناتوان است. مهره ماه سال ۹۹ كاركنان شركت توسعه با تجمع مقابل ساختمان اداري اين شركت در محل باشگاه انقلاب تهران نسبت به هفت ماه كار بدون حقوق معترض شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج