adexo3
۱۱۸۰۴۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهکار سرخابی‌ها؛ ملاقات با شیخ‌سلمان

داریوش مصطفوی می‌گوید احتمال اینکه AFC توضیحات ما را درخصوص مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال قبول کند خیلی کم است، اما شاید با لابی بتوان کاری کرد

روزنامه همشهری: شکایت‌های مالی از ۲باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین مالکیت مشترک این ۲باشگاه توسط وزارت ورزش یک‌بار دیگر کار دست سرخابی‌ها داد و منجر به صدور رأی عدم‌صلاحیت این ۲باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی شد. با وجود اینکه مجید صدری و مصطفی آجورلو پیش از این مدعی شده بودند موانع حضور ۲باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان برطرف شده، اما کنفدراسیون آسیا طی نامه‌ای به این ۲باشگاه تا روز دوشنبه فرصت داده تا مدارک خود را ارسال کنند.

این ضرب‌الاجل اعلام‌شده از سوی AFC باعث شد مدیران ۲باشگاه و رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در جلسه‌ای اضطراری به همراه اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور یافته و راهکارهای عبور از این بحران را بررسی کنند. در پایان این جلسه داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران توضیح داد: «کمیته استیناف مهلت ۳ماهه‌ای به استقلال و پرسپولیس داد و آنها باید در این مدت مدارک خود را ارائه می‌کردند. نامه اخیر AFC قبل از این مهلت ۳ماهه است. رعایت‌کردن ۱۴ملزومات، اجباری است. سایر مسائل هم مثل مواردی مانند ایراد تیر دروازه، جایگاه خبرنگاران و... است.»

ظاهرا راهکاری که مقامات حاضر در این جلسه به آن رسیده‌اند، یک ملاقات فوری با شیخ‌سلمان است: «قرار است خیلی زود و قبل از روز دوشنبه وقتی بگیرند و جلسه‌ای با شیخ‌سلمان و کمیته وضعیت بازیکنان، باشگاه‌ها و صدور مجوز حرفه‌ای در مقر AFC برگزار کنند تا با مسئولان AFC گفت‌وگو و صحبت شود. مسئولان ۲باشگاه هم ۱۳، ۱۴نفر هستند و باید تا دوشنبه ظهر جواب نامه AFC را تهیه کنند.»

به‌گفته مصطفوی، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بدهی مالیاتی ۳۰۰میلیاردی دارند که از سال۸۰ این بدهی مالیاتی ادامه داشته است. همچنین بحث مالکیت دولتی ۲باشگاه هم وجود دارد که مصطفوی برای حل این مشکل کهنه از رئیس‌جمهور کمک می‌خواهد: «از زمان ریاست‌جمهوری خاتمی گفتیم کارها را انجام بدهند تا اکنون که به دوره رئیسی رسیده‌ایم. اکنون هم به رئیس‌جمهور می‌گویم اگر وضعیت ۲باشگاه را سر و سامان ندهیم، هرگونه اتفاقی برای آنها بیفتد بر عهده خودتان است. چون کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌های دولتی را نمی‌پذیرد و رئیس مجمع ۲باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند وزیر ورزش باشد.»

در نهایت، راهی برای خلاصی از این مشکل وجود دارد؟ مصطفوی می‌گوید: «امکان اینکه AFC توضیحات ما را قبول کند خیلی کم است اما با لابی می‌توان کار را پیش برد. اعتقاد دارم کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال کشورمان را دوست دارد اما رعایت‌کردن برخی ملزومات اجباری است و باید انجام شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج