۱۱۹۹۸۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازگشت آزمون و جهانبخش به تورنمنت‌های اروپایی

در ایتالیا و شهر برگامو یکی از جدال‌های جذاب و تماشایی امشب بین دو تیم بایرلورکوزن و آتالانتا برگزار می‌شود که حضور سردار آزمون در یک سمت زمین می‌تواند جذابیت‌های این مسابقه را برای فوتبال‌دوستان ایرانی افزایش دهد.

فرهیختگان: مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و همچنین لیگ کنفرانس اروپا امشب پیگیری خواهد شد که در دیدارهای مهم این مرحله تیم‌های بارسلونا، لورکوزن، سویا و موناکو به‌مصاف رقبای خود خواهند رفت و در لیگ کنفرانس نیز فاینورد با علیرضا جهانبخش دیداری حساس و دشوار را در بلگراد برابر پارتیزان خواهد داشت. در این تورنمنت تیم‌های مطرحی چون مارسی، آیندهوون و لسترسیتی نیز حضور دارند که امشب با حریفان خود دیدار می‌کنند.

سفر به ایتالیا در شرایط خوب

در ایتالیا و شهر برگامو یکی از جدال‌های جذاب و تماشایی امشب بین دو تیم بایرلورکوزن و آتالانتا برگزار می‌شود که حضور سردار آزمون در یک سمت زمین می‌تواند جذابیت‌های این مسابقه را برای فوتبال‌دوستان ایرانی افزایش دهد. البته با توجه به اینکه آزمون به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده و تمرینات گروهی خود را آغاز کرده است، بعید نیست که همچون بازی ابتدای هفته تیمش در این مسابقه هم نیمکت‌نشین باشد و در نیمه‌دوم راهی زمین شود.

آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا نتوانست خود را به مرحله حذفی برساند و با قرار گرفتن در رده سوم گروه خود راهی لیگ اروپا شد. با این حال شاگردان گاسپرینی پس از حذف از این رقابت‌ها تا پایان سال گذشته میلادی ۱۷گل زدند که به‌جز یک مسابقه در سایر دیدارها حداقل ۲گل به ثمر رساندند و خط‌حمله بسیار خطرناکی دراختیار داشتند. آنها که در سریA کمی از صدر جدول و کورس قهرمانی فاصله گرفته‌اند در لیگ اروپا و در دیدار پلی‌آف به‌راحتی توانستند المپیاکوس را از پیش‌‌رو برداشته و راهی این مرحله شوند. قهرمان یونان برابر آتالانتا حرفی برای گفتن نداشت و در‌مجموع دو دیدار رفت و برگشت ۵ بر یک شکست خورد. این تیم ایتالیایی حالا رقیب دشوارتری پیش‌رو دارد و باید برابر یکی از تیم‌های مدعی این فصل بوندس‌لیگا صف‌آرایی کند.

شاگردان گاسپرینی اما در هفته‌های اخیر نمایش چندان خوبی در لیگ داخلی نداشته‌اند و پس از کنار رفتن از جام‌حذفی به‌دست فیورنتینا، تنها یک بازی از ۴مسابقه خود در لیگ را با برد پشت‌سر گذاشتند تا از جمع مدعیان بالای جدول فاصله بگیرند. آنها در ابتدای هفته هم در دیداری جنجالی برابر رم با یک گل شکست خوردند تا با رکورد ناامیدکننده ۳تساوی و ۴شسکست در ۸بازی آخر خود در تمامی رقابت‌ها مهیای رویارویی با یاران آزمون شوند. آنها با این روند ضعیف حالا حتی از جمع ۴تیم برتر سری A نیز خارج شده‌اند و به این ترتیب سهمیه فصل بعدشان در لیگ قهرمانان به خطر افتاده است. البته رکورد جالب توجه آنها در رقابت‌های لیگ اروپا و جام یوفا در ۱۰بازی آخر خانگی‌شان که بدون ‌شکست بوده‌اند هواداران این تیم را به کسب نتیجه‌ای قابل‌قبول در مسابقه امشب امیدوار کرده است.

درسوی دیگر زمین اما لورکوزن در شرایطی کاملا متفاوت و با آمادگی بالایی راهی ایتالیا شده و می‌خواهد از افت حریف حداکثر استفاده را داشته باشد. آنها در مرحله گروهی بالاتر از بتیس، سلتیک و فرانس‌وارش مجارستان قرار گرفتند و مقتدرانه راهی این مرحله شدند. آنها در بوندس‌لیگا نیز فصل خوبی را سپری می‌کنند و امیدوارند در انتهای فصل دوباره به لیگ قهرمانان اروپا برگردند. شاگردان جراردو سیوانه در ابتدای هفته به‌مصاف بایرن‌مونیخ صدرنشین رفتند و در‌حالی که فرصت‌های خوبی برابر قدرت اول فوتبال آلمان داشتند، درنهایت در این بازی به تساوی یک‌-‌یک رسیدند تا شانس کم کردن فاصله خود با صدر جدول را از دست بدهند، اما هنوز رده سوم بوندس‌لیگا را دراختیار دارند و با توجه به روندی که دارند بعید است نتوانند راهی لیگ قهرمانان فصل بعد شوند.

شاگردان این مربی سوئیسی در‌حالی راهی ایتالیا می‌شوند که در دیدارهای نیم‌فصل دوم از ۲۴امتیاز ممکن ۱۷امتیاز کسب کرده‌اند و خط‌حمله پرقدرت این تیم که در ۱۱بازی آخر این تیم ۲۹بار دروازه حریفان را گشوده‌اند، حالا با اضافه شدن سردار آزمون می‌تواند نمایشی به‌مراتب بهتر داشته باشد. روزنامه گاردین درباره شرایط لورکوزن برای دیدار امشب نوشت: «این تیم آلمانی برابر آتالانتا همچنان پاتریک شیک، بهترین گلزن خود را دراختیار نخواهد داشت، اما آنها بدون او هم نتایج خوبی گرفته‌اند و پس از برتری برابر بیلفلد، مقابل بایرن‌مونیخ مساوی کردند. لوکاس آلاریو، گزینه اصلی جانشینی شیک در خط‌حمله است، اما سردار آزمون هم که در ژانویه به ترکیب این تیم اضافه شده و مصدومیتش به پایان رسیده است هم می‌تواند گزینه مناسبی برای این پست باشد و اگر در فرم خوبش باشد برای مدافعان آتالانتا دردسرساز خواهد شد. این پنجاهمین بازی بایرلورکوزن در لیگ اروپاست که بهترین رکورد یک باشگاه آلمانی در این تورنمنت محسوب می‌شود.»

اوج‌گیری کاتالان‌ها

در یکی دیگر از دیدارهای مهم امشب در لیگ اروپا، بارسلونا که در هفته‌های اخیر با ژاوی دوباره به روزهای خوبش برگشته است در ورزشگاه نوکمپ باید برابر گالاتاسرای صف‌آرایی کند. کاتالان‌ها در دیدار قبلی خود در این رقابت‌ها و در مرحله پلی‌آف، ناپولی مدعی را در مجموع ۵ بر ۳ شکست داده و نشان دادند که‌ انگیزه زیادی برای فتح این تورنمنت و قدرت‌نمایی دوباره در فوتبال اروپا دارند. بارسا البته سال‌ها بود که به لیگ اروپا یا جام یوفا نرفته بود و با کمک ستاره‌هایی چون مسی، سوارز و نیمار یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان محسوب می‌شد، اما در چند فصل اخیر آنها افتی شدید را تجربه کردند که درنهایت باعث شد در این فصل حتی از مرحله گروهی هم صعود نکرده و راهی لیگ اروپا شوند. ژاوی اما در این مدت به‌خوبی توانسته شرایط تیمش را بهتر کند و حالا این تیم هم در رقابت‌های اروپایی و هم در لالیگا اوضاع به‌مراتب بهتری نسبت به ابتدای فصل دارد. آنها در پلی‌آف اگرچه در بازی رفت به تساوی یک‌-یک رسیدند، اما در مسابقه برگشت ۴ بر ۲ در ایتالیا پیروز شدند تا خود را به جمع ۱۶تیم نهایی این مسابقات برسانند.

شاگردان ژاوی در ابتدای این هفته هم موفق شدند با گلزنی فران تورس و ممفیس دپای با نتیجه ۲ بر یک الچه را شکست دهند تا با کسب چهارمین برد پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها تاثیرگذاری این مربی جوان بیش از قبل نمایان شود. با این حال اگر‌چه آبی‌و‌اناری‌ها یک بازی کمتر نسبت به رئال صدرنشین دارند، اما اختلاف ۱۵امتیازی دو تیم به‌نظر غیرقابل جبران خواهد بود و بعید است تیم ژاوی حتی در‌صورت برتری در ال‌کلاسیکو هم بتواند این فاصله را جبران کند. آخرین شکست کاتالان‌ها در تمامی رقابت‌ها به دیدار برابر بیلبائو در جام حذفی برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون در ۸بازی بدون ‌شکست بوده‌اند. ازسوی دیگر با توجه به اینکه بارسا در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی در نوکمپ تنها ۲باخت در ۳۵بازی اخیرش داشته، بعید است گالاتاسرای بتواند دردسری برای این تیم ایجاد کند و باید انتظار یک مسابقه نه‌چندان دشوار را برای این تیم داشت. در دیگر دیدارهای مهم امشب در این تورنمنت، سویا با وستهام روبه‌رو می‌شود، براگا با موناکو دیدار می‌کند و رنجرز اسکاتلند هم برابر ستاره‌سرخ‌بلگراد صف‌آرایی می‌کند.

روزهای سخت جهانبخش

در لیگ کنفرانس اروپا که از این فصل راه‌اندازی شده است هم فوتبال ایران یک نماینده خواهد داشت که البته با توجه به شرایطش در هفته‌های اخیر مشخص نیست آیا از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان خواهد رفت یا نه. علیرضا جهانبخش که فصل را با فاینورد نسبتا خوب شروع کرد در ادامه مدتی دچار افت شد، اما دوباره به فرم خوبش برگشت و به‌نظر می‌رسد به یکی از نفرات تاثیرگذار این باشگاه هلندی بدل شده است. با این حال او با وجود زدن سه گل در ۶بازی اخیر، مورد انتقاد سرمربی تیم قرار گرفته و حتی برابر آلکمار نیمکت‌نشین شد. آرنه اسلات حتی پس از دیدار برابر کامبور که جهانبخش گلی بسیار زیبا به ثمر رساند، گفت که این وینگر ایرانی توپ زیاد لو می‌دهد و باید این مشکل خود را حل کند.

جهانبخش اگر‌چه این هفته دوباره در فاینورد فیکس شد و در جریان دیدار برابر خرونینخن از ابتدا به میدان رفت، اما در دقیقه۵۶ از زمین بیرون رفت تا تیمش با کسب یک تساوی حتی رتبه سوم خود را نیز در خطر ببیند. نمایش جهانبخش در هفته‌های اخیر البته با انتقاد برخی هواداران فاینورد مواجه شده بود، اما این وینگر ایرانی بارها نشان داده که حتی در سخت‌ترین شرایط هم می‌تواند دوباره به روزهای خوبش برگردد و با سختکوشی، مجددا اعتماد سرمربی جوان تیمش را کسب کند.

حریف فاینورد در بازی امشب پارتیزان بلگراد است که پس از نایب‌قهرمانی در فصل قبل لیگ صربستان پس از سه مرحله انتخابی به مرحله گروهی لیگ کنفرانس رسید و در گروه خود در رده دوم قرار گرفت. آنها راهی مرحله پلی‌آف شدند و در دیداری دشوار برابر اسپارتا‌پراگ جمهوری چک توانستند نتیجه خوبی کسب کرده و به یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند. پارتیزان البته در لیگ فصلی فوق‌العاده را سپری می‌کند و دو هفته پیش بالاخره نخستین شکست خود را پس از ۲۳مسابقه تجربه کرد. با این حال آنها هنوز در صدر جدول هستند و در فاصله ۴هفته تا پایان رقابت‌ها شانس خوبی برای قهرمانی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج