اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۵۴۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ليونل مسى پادشاه اسپانيا

ليونل مسى ابر ستاره بارسلونا بعد از پشت سر گذاشتن ركورد گل زنى در لاليگا به شدت مورد تمجيد مطبوعات قرار گرفته است.

طرفداری: گلى كه ليونل مسى را به "پادشاه اسپانيا" تبديل نمود، از ميان سه گلى كه شنبه شب ليونل مسى به ثمر رساند، كم هيجان انگيزترين و ساده ترين بود، چون او از فاصله يك مترى پاس نيمار را به سادگی وارد دروازه سويا نمود. بعد از به ثمر رسيدن اين گل استاديوم نيوكمپ به نوعى منفجر شد و هم تيمى هاى مسى نيز موفقيت او در شكستن اين ركورد را جشن گرفتند. روزنامه اسپانيايى Marca در روز بعد، از ليونل مسى به عنوان"بازيكنى از دورانى ديگر" نام برد.

لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا نيز بعد از برد ۵:۱ مقابل سويا، از او تمجيد نمود:"مسى بى ترديد بهترين بازيكنى است كه من تا به حال ديده ام." گل مسى در دقيقه ۷۲ بازى مقابل سويا، دومين گل مسى در اين ديدار بود و دويست و پنجاه و دومين گل او در لاليگاى اسپانيا محسوب مى شد. مسى با زدن اولين گل خود در دقيقه ۲۷ بازى مقابل سويا، به ركورد تلمو زاراى اسطوره اى (۲۵۱ گل در ۲۷۷ بازى) رسيد، بازيكنى كه در سال ۲۰۰۶ چشم از دنيا فرو بسته است و ما بين سال هاى ۱۹۴۰ و ۱۹۵۵ موفق به ثبت ركورد گل زنى در لاليگا با حضور در اتلتيكو بيلبائو شده است. در دقايق ۷۲و ۷۸ بازى نيز مسى موفق به ثمر رساندن دو گل ديگر شد تا در سن ۲۷ سالگى او دو گل با ركورد گل زنى اسپانيا فاصله بگيرد.

ليونل مسى پادشاه اسپانيا

ليونل مسى بعد از رسيدن به چنين افتخارى در صفحه فيس بوك خود نوشت:"وقتى كه من اين گل را به ثمر رساندم، نمى توانستم تصور كنم كه چه ركوردى را پشت سرگذاشته ام و به احترام تلمو زاراى بزرگ سكوت كردم."

ليونل مسى اولين گل خود در لاليگا را در تاريخ اول ماه مى سال ۲۰۰۵ و در ديدار مقابل آلباسته به ثمر رسانده و در اين ميان او موفق به ثمر رساندن ۳۶۸ گل براى بارسا شده است و علاوه بر اين ركورد بيشترين گل زده در طول يك فصل (۶۸ گل) و انجام بيشترين هت تريك در طول يك فصل (۸ مرتبه) را نيز از آن خود نموده است.

بعد از سپرى شدن اين شب رويايى، ليونل مسى هرگز شبيه به بازيكنى نبود كه مايل به ترك بارسلونا باشد، از نظر مسى اين ركورد به اين دليل به نام او ثبت شده است چون :"من در تمام دوران فوتبال خود از حمايت هاى خوبى در بارسا برخوردار بوده ام."

البته هفته گذشته ليونل مسى در گفتگويى با روزنامه آرژانتينى Ole گفته بود:"من مايلم با كمال ميل در بارسا بمانم، اما همواره شرايط آن گونه كه مى خواهيد پيش نمى رود و در فوتبال هيچ اتفاقى قابل پيش بينى نيست." حال اين روزنامه روز يكشنيه بعد از شكسته شدن اين ركورد نوشت:"مسى پادشاه اسپانيا است." و روزنامه L'Equipe فرانسه نيز با تيتر:"مسى، اسطوره اى بى پايان" از اين ابر ستاره آرژانتينى تقدير نمود.

با وجود درخشش ليونل مسى، رئال مادريد با كسب سى امتياز و دو امتياز بيش از بارسا صدر جدول لاليگا را در اختيار خود گرفته است، رئال مادريد در اين هفته با دو گل كريس رونالدو و با نتيجه ۴:۰ موفق به شكست ايبار حريف خود شد، رونالدو هم اكنون با به ثمر رساندن بيست گل در دوازده ديدار بهترين گل زن لاليگا در اين فصل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج