adexo3
۱۵۷۰۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یونایتد فن خال در مسیر درست

بالأخره، بالأخره. برد ۰-۳ منچستر یونایتد در برابر هال سیتی با نمایشی از سرخ پوشان همراه بود که لوئیس فن خال به دنبال آن بوده است؛ نمایشی که در آن تیمش از ابتدا تا انتها بر بازی مسلط بود.

طرفداری: به زبان خود مربی هلندی: "ما سه گل زدیم، موقعیت های بیش تری خلق کردیم و هیچ موقعیتی به آن ها ندادیم. این بسیار عالی است. این اولین مسابقه ای است که ما از دقیقه یک تا پایان به شیوه مورد علاقه من، بر بازی تسلط داشتیم. من از عملکرد تیم بسیار خوشحالم و این را به بازیکنانم گفتم."

حتی بزرگ ترین نکته منفی مسابقه با یک اتفاق مثبت همراه بود. آنخل دی ماریا به خاطر مصدومیت از ناحیه همسترینگ از بازی خارج و آندر هررا به جای او به زمین وارد شد و این بازیکن اسپانیایی در سرتاسر بازی موثر ظاهر شده و تا پیش از نیمه اول، ۴۰ پاس از ۴۳ پاس او صحیح بودند و در کسب برد برای تیمش نقشی مهم داشت.

آمدن هررا چنان ریتمی به پاس های تیم بخشید که به ندرت شاهدش بوده ایم و این مسئله نشانگر تأثیری است که او بر تیم دارد و اینکه چقدر در نبودش به تیم ضربه وارد شده است. او به عمق می آمد تا توپ را بگیرد، اغلب مواقع به درستی می چرخید، پاس داده و به فضاها وارد می شود، چنان که ممکن بود فکر کنید در آیاکس آموزش دیده است. اگر یونایتد می خواهد استوک سیتی، رقیب سه شنبه شبش را، شکست دهد، باید هررا از ابتدا بازی کند.

استوک در دقایق پایانی با گل گلن جانسون در آنفیلد مغلوب لیورپول شد و در سرتاسر بازی به ندرت خط دفاعی آن ها مورد آزمایش جدی تیم میزبان قرار گرفت، چرا که بندرنشینان مرسی ساید با شدت بالا بازی نمی کردند. اگر هررا از ابتدا بازی کند، شرایط برای استوک بسیار متفاوت خواهد بود. او در بازی با هال سیتی به همه یادآور شد که در حالی که شاید دی ماریا بهترین بازیکن تیم باشد، او می تواند مدعی باشد که مهم ترین بازیکن است. او و کریک - که در فرمی خوب است اما این مسئله به چشم نمی آید - شرایط را در برابر هال سیتی کنترل کردند؛ در برابر تیمی که به نظر برای گرفتن یک تساوی آمده بود، چرا که آن ها تام هادلستون را به نیمکت فرستادند و تنها یک مهاجم، نیکیچا یلاویچ، در ترکیب تیم حاضر بود.

شاید یک هوادار محتاط یونایتدی هشدار بدهد که استوک به مراتب خطرناک تر از هال است. اگرچه آن ها تنها ۴ امتیاز بیش تر از هال دارند، اما گزینه های تهاجمی این تیم بهتری هستند. بویان کرکیچ در شرایط بسیار خوبی است و بازیکنانی نظیر پیتر کروچ می توانند زوج جدید خط دفاعی یونایتد، اسمالینگ و روخو، را به چالش بکشند. علاوه بر این، نه والنسیا و نه یانگ، هیچ کدام مدافع کنار ذاتی نیستند و اگرچه در برابر هال بسیار سخت کوش ظاهر شدند، اما باید گفت که به چالش کشیده نشدند.

اگر مامه بایرام دیوف، مهاجم سنگالی استوک، بتواند به کناره رفته و فضا در پشت سر آن ها پیدا کند، شرایط برای این دو بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، مارک هیوز، سرمربی استوک، به خاطر آنکه مربی منچستر سیتی بوده، شاید مایل باشد تا تیم سابقش را اذیت کند.

علاوه بر این ها، استوک فصل پیش به خوبی در برابر یونایتد جنگید. آن ها در اولدترافورد ۲-۳ شکست خوردند اما در بازی برگشت ۱-۲ پیروز شدند. خطرناک ترین سلاح این تیم در آن بازی ها، ضربات ایستگاهی و توانایی زدن ضد حملات سریع بود که هر دوی آن ها می توانند در برابر خط دفاعی کنونی فن خال بسیار موثر باشند. اریک پیترز فصل پیش به خوبی در حملات اضافه می شد و کیفیت ارسال های مارکو آرناتوویچ ممکن است هیوز را ترغیب به استفاده از پیتر کروچ در ترکیب ۱۱ نفره آغازین اش کند.

استوک جدای از این ها در برابر یونایتد آسیب پذیر نیز بود؛ وقتی که شیاطین توپ را به کناره ها می بردند و توانستند دو گل با ضربه سر به استوک بزنند. علاوه بر این، وقتی که تفکر و حرکات مردان مویس منظم و روان بود، دفاع استوک به سادگی تکه تکه می شد. اگرچه خوان ماتا در برابر هال آن قدرها موثر نبود، توانست ۷۲ پاس از ۷۷ پاس خود را به مقصد برساند و ۱۷ پاس از ۲۲ پاسش در یک سوم پایانی، درست بودند؛ جایی که توپ گیری او باعث می شد تا تیم حریف مدام زیر فشار بماند. تنها به همین دلیل، او لایق آن است تا دوباره از ابتدا به میدان برود.

آیا فن خال از رادامل فالکائو از ابتدا استفاده خواهد کرد؟ گل فوق العاده رابین فن پرسی در برابر هال با یک نمایش به مراتب بهتر از آنچه جلو آرسنال نشان داد، همراه بود و این مسئله به این بازیکن هلندی حق می دهد که طالب فیکس بودن باشد. به همین خاطر، نیمکت نشین کردن او در حال حاضر کاملاً غیر منطقی است.

مشکل آن است که فالکائو نیاز دارد تا حال که از مصدومیت بازگشته، چند بازی پیاپی انجام دهد، نه اینکه گاه گاهی برای ۲۰ دقیقه به زمین فرستاده شود. وین رونی به خاطر فرم خوبش باید از ابتدا بازی کند، ماتا نیز به همین ترتیب، به خاطر دلایلی که در بالا ذکر شد. فارغ از اینکه فالکائو از ابتدا بازی خواهد کرد یا خیر، تیم فن خال در وضعیت بسیار خوبی برای ادامه فصل قرار دارد. پس از ۱۳ بازی، آن ها بالأخره مانند تیمی بازی می کنند که لایق بودن در تاپ فور است و هیچ نشانه عیانی نیست که بگوید آن ها تا چه حد می توانند بهتر شوند. این ها نباید دلیلی بر جشن گرفتن باشند، بلکه باید دلیل خوش بینی بسیار بالا برای هواداران باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج