اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۶۶۵۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

آزمون و دایی؛ قیاسی مع‌الفارق اما جذاب

پسری که ٣ روز قبل از دومین گلی رسمی ملی‌اش مقابل عراق، ٢٠ سالگی را پشت سر گذاشت نه الزاما به دلیل رقم زدن میانگین نیم گل در هر بازی( ٦ بازی ملی و ٣ گل) بلکه به خاطر ارائه سبکی متفاوت از همه بازیکنان هم‌پست ادوار اخیر در تیم ملی، یک سوژه خاص است.

روزنامه شهروند: پسری که ٣ روز قبل از دومین گلی رسمی ملی‌اش مقابل عراق، ٢٠ سالگی را پشت سر گذاشت نه الزاما به دلیل رقم زدن میانگین نیم گل در هر بازی( ٦ بازی ملی و ٣ گل) بلکه به خاطر ارائه سبکی متفاوت از همه بازیکنان هم‌پست ادوار اخیر در تیم ملی، یک سوژه خاص است؛ سوژه‌ای که در حال زنده کردن خاطرات تمام‌کنندگی بزرگانی مانند دایی، پیوس، محمدخانی وسایر بزرگان دیده شده و دیده نشده ایران در خط حمله است. اینکه تداوم دارد یا نه به خیلی چیزها بستگی دارد اما شاید بتوان با قاطعیت به مقایسه بین شروع او و علی دایی دست زد.

جزئیات متفاوت

سردار در ٦ بازی ملی رسمی، ٢ گل زده؛ درحالی که علی دایی در ٦ بازی اول خود ٤ گل زد. سردار تا به حال هرگز در یک بازی رسمی ملی ٢ گل نزده اما علی دایی در یکی از ٦ بازی ملی اول، ٢ گل زد. البته آمار کلی گل‌های ملی پسرجوانی که در بازی با مونته نگرو اولین بازی ملی خود را انجام داد، عدد ٥ را نشان می‌دهد. او مقابل اشترول، بنفیکا، کره جنوبی، کایزرچیف و عراق گل زده و جالب اینکه از این تعداد، ٣ گل با ضربه سر زده شده است؛ آنچه خاطره علی دایی، یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ آسیا را زنده می‌کند. آزمون و دایی در یک نکته اتفاق نظر دارند؛ سردار در بازی مقابل کره جنوبی گل زد؛ همان طور که علی دایی رکورد بیشترین گل خود در یک بازی ملی را مقابل همین تیم شرقی به ثمر رساند.

فیزیک تقریبا شبیه

بازمانده بزرگ جام جهانی ٢٠١٤، ١٢ سانتی متر از علی دایی کوتاه تر است و از وقتی فوتبال حرفه‌ای را شروع کرده، تنها ٢ تیم داشته؛ یعنی هر دو سال یک تیم. روند باشگاه عوض‌کردن علی دایی کندتر از سردار بود. شهریار فوتبال آسیا در ٧ سال اول دوران حرفه‌ای تنها ٢ تیم داشت.

وقتی علی ٢٠ سال داشت

سردار آزمون متولد دی ٧٣ است؛ یک ربع قرن کوچک تر از علی دایی! گلزن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال در رده ملی، وقتی سن و سال فعلی آزمون( ٢٠ سال) را داشت، دومین و سال ماقبل پایانی حضورش در تاکسیرانی را پشت سر می گذاشت؛ حضوری که با ١٤ گل او برای تیم محلی پایان یافت. سردار در فصل منتهی به ٢٠ سالگی خود تا به حال ٥ گل برای تیمی به مراتب مهم تر از تاکسیرانی به ثمر رسانده و یک مهره غیرقابل انکار برای تیمش محسوب می‌شود؛ هر چند به این بهانه نمی‌توان آزمون را برتر از دایی دانست چون به هر حال در دوران ٢٠ سالگی دایی، دریچه ارتباطات بین المللی تا این اندازه به روی فوتبالیست‌های ما باز نبود. حالا با این وضعیت،اگر پیشنهادهای تیم‌های بزرگی مانند لیورپول و آرسنال جدی شود و آزمون هم آزمون‌های سخت تر را با موفقیت پشت سر بگذارد،‌ آن وقت ما روزی گل‌های دایی به چلسی و هرتابرلین را دستمایه شروع گزارش‌های حماسی از تسخیر دروازه تیم های بزرگ توسط آقای پدیده خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو نك حمله از قوچان نژاد واقعا بهتره، چه بازي با كره چه بازي با عراق اينو نشون داد، تو بازي با عراق به جز گلي كه زد يه موقعيت رو هم نيمه اول درست كرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج