اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۲۸۷۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال و یک چالش جدی در فصل آتی

تیم فوتبال استقلال تهران این روزها با پرویز مظلومی استارت فصل آینده را زده است اما به زعم برخی پیشکسوتان این تیم برای تیم شدن و اعتماد کردن به آن راه درازی را در پیش دارد.

باشگاه خبرنگاران: تیم فوتبال استقلال تهران فصل گذشته با سرمربیگری امیرقلعه نویی توانست رتبه ششم جدول را کسب کند و از عناوین کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی دور بماند.

از همین رو مسئولان تیم در صدد جذب سرمربی جدید برای فصل آتی شدند و مربیان زیادی از جمله زرینچه،‌ مرفاوی، مظلومی، استیماچ و منصوریان برنامه های خود را برای هدایت این تیم تحویل مسئولان آبی پوش دادند و حتی مذاکرات جدی بین منصوریان و مسئولان باشگاه استقلال صورت گرفت و آبی پوشان تا لحظات آخر فکر می کردند که علیرضا منصوریان سرمربی فصل آتی آنها می باشد اما به یک باره ورق برگشت و منصوریان دست رد به سینه مسئولان استقلال زد و برای فصل آتی همچنان در کنار تیم نفت ماند.

با توجه به شرایط پیش آمده و وقت کمی که آبی پوشان داشتند در نهایت پرویز مظلومی تنها گزینه مسئولان استقلال شد و این مربی با توجه به اینکه موقعیت خوبی برایش پیش آمده بود حاضر شد بدون دریافت یک ریال هدایت آبی پوشان را به عهده بگیرد.

بهر حال پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال شد و این مربی در فصل نقل و انتقالات به اذعان خودش قصد دارد که این تیم را از لحاظ تاکتیکی ۱۰ سال جلوتر ببرد اما به قیمت از دست دادن بعضی از بازیکنان با تجربه که سالهای زیادی جوانی خود را در این تیم صرف کرده‌اند و در حال حاضر با خواست سرمربی تیم باید از جمع آبی پوشان خداحافظی کنند.

پرویز مظلومی در لیست جدید خود تعداد زیادی از بازیکنان جوانان را جای داد و از طرفی دیگر عنایتی، صادقی و بیگ‌زاده را در لیست مازاد قرار داد.

آیا واقعا بازیکنان جوانی که این سرمربی جذب کرده می تواند برای استقلال کارآمد باشد این سئوالی است که پرویز مظلومی احتمالا در پایان فصل باید پاسخگوی آن باشد.

تیم فوتبال استقلال تا به امروز بازیکنانی از تیم امید و دیگر تیم‌ها جذب کرده و البته گفتنی است که این بازیکن عملکرد خوبی در گذشته داشته‌اند اما استقلال با توجه بزرگی نامش ، شرلیط را برای بازیکنان سخت و دشوار می کند و این در گذشته حتی در تیم پرسپولیس هم مشکل ساز شده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که بازیکنان مد نظر پرویز مظلومی برای فصل آتی نشان دهنده این است که وی قصد دارد به نوعی تضاد تفکراتش با سرمربی قبلی را به نمایش بگذارد در حال حاضر بازیکنانی در لیست مظلومی بوده و جذب تیم شده‌اند که روزی با خواست قلعه نویی از تیم خارج شده بودند پس تمامی در اولین نگاه این موضوع حس می شود که مظلومی با آوردن بازیکنانی از جمله رحمتی و... تنها قصد دارد تیم بیرون مانده‌ها را دوباره جذب کند.

اما با کمی تامل می توان فهمید که شاید یکی دو فصل بیرون ماندن پرویز خان مظلومی وی را مجاب کرده است که این تیم نیاز به روح جوانی دارد و این ریسک بزرگی برای این سر مربی است که آیا این جوانان می توانند از اعتبار استقلال دفاع کنند؟

با توجه به شرایط پیش آمده تنها باید منتظر باشیم تا ببینیم مظلومی در فصل پیش رو چه عملکردی را از خود نشان می دهد،‌ چرا که در حال حاضر هر خواسته ای که از باشگاه استقلال داشته تمام و کمال در اختیارش گذاشتند، پس به طور حتم باید نتیجه بگیرد.

از سوی دیگر گفته می شود در جذب برخی بازیکنان یک بازکن خاص نظر می دهد و این را اگر چه تایید نمی کنیم اما اگر چنین باشد باید فاتحه این تیم را در همین ابتدای فصل خواند اما با شناختی که از این مربی داریم بعید است این موضوع صحت داشته باشد.

گفتنی است، که فصل گذشته امیر قلعه نویی چقدر به دنبال جذب بازیکنان مد نظر بود اما برخی مشکلات . موانع این اجازه را به وی نداد و دست اخر قلعه نویی در این تیم ناموفق ماند و البته تمام نتایج ضعیف سر مربی سابق مربوط به کمبود بازین نبود و دلایل دیگری نیز در این باره وجود داشت که در این زارش به ان نمی پردازیم.

روشن: هر مربی چوب انتخاب از روی غرض بازیکن را می‌خورد

حسن روشن در خصوص شرایط این روزهای استقلال و عملکرد مظلومی اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص عملکرد مظلومی و بازیکنان جذب شده جدید تیم نظر داد و قضاوت کرد و باید صبر کنم تا ببینم درآینده چه اتفاقی می افتد اما اگر تمامی کارها و بازیکنان جذب نشده از روی غرض و ناراحتی افراد خاصی رقم خورده باشد مطمئن باشید که چوبشان را خواهند خورد.

وی بیان کرد: باید بگویم بازیکنان جدیدی که جذب تیم شده‌اند باید بازی بدهند تا آنها توانایی های خود را نشان بدهند و اگر این کار را انجام ندهند مثل این می ماند که شما میوه خریداری کنید و زمانی که مهمان برای شما می آید آن را در یخچال نگه داری کنید؟، به همین خاطر بهتر است که از بازیکنان به نحوه‌احسن استفاده شود تا کمبودها جبران شود از طرفی دیگر بازیکنان استقلال در فصل گذشته کامل بودند اما مربیان نتوانستند به خوبی از آنها استفاده کنند.

روشن تصریح کرد:درباره کرار فقط می توانم بگویم که من مخالف صد در صد این بازیکن هستم و کرار شخصیت استقلال را زیر سوال برده و نباید از آن استفاده کنند.

وی در خصوص اینکه گفته می شود مظلومی به خاطر مسائل شخصی قلعه نویی بازیکنان را از تیم خارج کرده است بیان کرد: سال گذشته نیز من مخالف عملکرد قلعه نویی بودم و حرفهایم نیز ثابت شد اما اگر عده ای بخواهند به خاطر مربی فصل گذشته بازیکنان را از تیم خارج کنند این ضعف مدیرعامل و سرمربی تیم را نشان می دهد و چوبشان را خواهند خورد اما به هرحال اجازه بدهید که فصل شروع شود و بعد قضاوت کنیم و اگر مسائلی ثابت شد بعد صحبت کنیم.

رجبی: پورحیدری و رحمتی تصمیم گیرنده‌اند، مظلومی کاره‌ای نیست

رضا رجبی اظهار داشت:از مدت ها قبل هم گفته بودم که شرایطی را برای قلعه نویی پیش آوردند و همه این اتفاقات آگاهانه بود و به طور کلی برنامه این بوده که قلعه نویی نتواند نتیجه لازم را کسب کند و مدت‌ها بود آقایان آماده شده بودند که بعد از زمین زدن این مربی به باشگاه استقلال ورود کنند.

وی بیان کرد: اگر توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که هر جای باشگاه استقلال را نگاه می کنیم اعم از هیئت مدیره، کمیته فنی و یا سرپرستی، شخص پورحیدری وجود دارد و اصلا مظلومی در باشگاه کاره‌ای نیست، در انتخاب یا رد کردن بازیکنان پورحیدری و رحمتی نقش دارند و به جای اینکه پورحیدری به تیم کمک کند و در تمرینات حاضر شود در تیم دیگری مشغول به کار بود و وی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد نباید رحمتی را از دست می دادیم و به خاطر همین مصاحبه جو نامناسبی را ایجاد کرد و به طور کلی به نظر من خوب نبود که این موضوعات در رسانه مطرح شود.

وی در ادامه بیان مرد: از طرفی دیگر متوجه شدیم که تیموریان به هیچ وجه با قلعه نویی مشکلی نداشته و تنها به خاطر مسائل مالی دلخوری‌هایی داشت و تمامی بازیکنان جمع شده بودند که این بازیکن در تیم باقی بماند.

رجبی اضافه کرد:در گذشته نیز گفته بودیم که صادقی، بیگ زاده و فروزان و دیگر بازیکنان ملی پوش به دلیل عدم آمادگی جسمانی نمی‌توانند در تیم حضور داشته باشند اما در نهایت گفتند قلعه نویی بهانه می‌آورد و حالا با اخراج این افراد معلوم شد که آنها آماده نبودند و قلعه نویی درست می گفت و این مربی با هیچ کس مشکلی ندارد اما خداروشکر که در حال حاضر مردم متوجه شدند که این حرف ها نبوده است.

در حال حاضر بازیکنان جدیدی جذب شده تیم استقلال از جمله جابر انصاری و غیره در حد و اندازه استقلال نیستند و باید بازیکنان بهتر جذب تیم می شدند،‌ این بازیکنان فقط کسانی بودند که با برخی افراد ارتباط داشتند و وارد تیم شدند مثلا خود صالح عنوان کرد انصاری شاگرد من بوده و گفتنی است، که همه با برنامه‌ریزی به تیم آمدند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد:همچنین نکونام طی مصاحبه ای که داشته اعلام کرد، بهتر است مسئولان آنقدر دروغ نگویند شما چه زمانی با من صحبت کردید در صورتی که مظلومی گفته بود۷،۸ بار با نکونام حرف زدم، به نظر من این دروغ گفتن‌ها و با مردم بازی کردن‌ها به هیچ وجه خوب نیست و اصلا معلوم بود که با ورود رقمی به استقلال خیلی از افراد نباید به تیم می‌آمدند و خیلی‌ها هم باید از تیم می رفتند و این همان چیزی بود که امیر قلعه نویی با آن مبارزه کرد.

وی بیان کرد: باید بگویم که این افراد بازهم مثلث دهه ۶۰ خود را تشکیل داده‌اند و پورحیدری، عباس کردنوری و مظلومی در راس کار قرار گرفتند من می خواهم ببینم که در حال حاضر منصور پورحیدری چه کمک به این باشگاه می کند؟

این در حالی بوده که در گذشته نیز ۱۰-۱۲ نفر از ما در کنار حجازی بودیم و یک سری از افراد اعلام کردند باید مربی از باشگاه برود و امسال هم این همین افراد این کار را با قلعه نویی انجام دادند به نظر من این افراد به دنبال منافع خود هستند نه استقلال، مطمئن باشید در آینده متوجه خیلی چیزها خواهید شد.

رجبی در ادامه گفت:خدارو شکر با مصاحبه من، فرهاد مجیدی نیز عقب نشینی کرد و به استقلال نیامد و چون می دانست که مورد بهره‌برداری آقایان قرار می گیرد خیلی جالب است که منصور پورحیدری در دوران مسابقات اعلام می کند که قلعه نویی باید یک سال استراحت کند و این برای من جای سوال دارد که خود او با این سن و سال چرا یک سال استراحت نمی‌کند و راه را برای دیگران باز نمی‌کند.

بدون شک مطمئن باشید این افراد به هیچ وجه موفق نمی شوند و این درست است که هر آمدنی یک رفتنی هم دارد اما رفتار خوبی با قلعه نویی صورت نگرفت و من هم از این وضعیت ناراحتم و بهتر است بدانید که بار کج به مقصد نمی‌رسد، چرا که طرز آمدن و برکنار کردن قلعه نویی اصلا درست و به جا نبوده است.

پیشکسوت فوتبال استقلال تاکید کرد: برای شخص افشار زاده با این سوابق درخشان مدیریتی متاسفم و وی با رفتارهایی که داشته عملا عملکرد خود را زیر سوال برده و من تازه فهمیدم که در باشگاه چه اتفاقی در حال وقوع است.

باید عنوان کنم که وزارت ورزش و جوانان و شخص افشارزاده چندان مشرف به رفع امورات باشگاه نیستند،‌ مگر می شود در یک باشگاه یک شخصی چند سمت را عهده دار باشد؟ یعنی هیچ نظارتی وجود ندارد؟ یعنی هر فردی هر کاری خواست انجام بدهد! و جالب است که همیشه این افراد چهره حق به جانب نیز می گیرند.

به طور حتم در آینده حرفهایی برای گفتن خواهم داشت تا مردم بدانند با چه کسانی طرف هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک م

      به کوری چشم همه دشمنان دوست نما استقلال امسال بهترین بازیها رو میکنه خدایا استقلال از هرچه حسود دور کن ما به لطف خدا امسال قهرمان می شیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج