adexo3
۲۵۴۷۹۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیوس: روی اشتباه حقیقی گل خوردیم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما ایرانی‌ها احساسی هستیم و دوست داریم کنار خانواده‌ خود باشیم؛ به همین دلیل اردوهای بلندمدت برای بازیکنان ایرانی جواب نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: فرشاد پیوس در خصوص دیدار روز گذشته تیم‌های ایران و ژاپن که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفت: ما در این بازی دو نیمه متفاوت دیدیم. نیمه اول هیچ چیز خاصی نداشت و دو تیم در کارهای فنی و گروهی خوب نبودند و به نظر من مربیان هر دو تیم مشغول محک زدن تیم مقابل بودند تا حریف را شناسایی کنند و به همین دلیل اعتقاد دارم که در نیمه اول فوتبال زیبایی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم اما شرایط فرق می‌کرد. تیم ما بعد از یک اردو در دبی و انجام یک بازی در عمان به تهران آمده بود و این مسیر طولانی باعث شد تا تیم خسته باشد. از طرف دیگر وریا غفوری و خسرو حیدری هم مصدوم شدند که این مسئله نشان می‌دهد فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد. در نیمه دوم تا حدی بدن بازیکنان ول کرد و آنها راحت‌تر بازی کردند. از طرف دیگر ژاپن هم آن ژاپن همیشگی نبود که ما منتظر آن بودیم. دو تیم محتاط بودند و به کسب نتیجه فکر می‌کردند. ما هم روی اشتباهات فردی و اشتباهی که حقیقی در خروج انجام داد گل خوردیم و به اعتقاد من باید ساختار دفاعی تیم ملی درست شود چرا که بازیکنان توانمندی داریم اما بازی دیروز بازی نبود که بخواهیم از آن درس بگیریم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که ژاپنی که دیروز مقابل تیم ملی بازی کرد با ژاپنی که وی بارها مقابل آن بازی و گلزنی کرده بود چه تفاوتی دارد، اظهار داشت: از نظر فنی این تیم واقعا با گذشته فرق کرده است. نظم تیمی ژاپنی‌ها عالیست و دیروز می‌دیدیم که چقدر خوب از دفاع به حمله حرکت می‌کردند هر چند که در بازی روز گذشته آن ژاپن همیشگی را ندیدیم اما ساختار این تیم خیلی بهتر از قبل شده است. به نظر من بازیکنان ژاپن تکنیکی‌تر از گذشته شده‌اند و می‌بینیم که چقدر راحت یک به یک‌ها را رد می‌کنند. آن هم در حالی که قبلا اینطور نبود. به نظرم ژاپن حرف‌های زیادی در مسابقات مقدماتی جام جهانی خواهد داشت و این تیم می‌تواند در آسیا جزء ۴ تیم برتر قاره آسیا قرار بگیرد.

پیوس در مورد عملکرد علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان هم اظهار داشت: علیرضا بازیکن جوان و آینده‌داری است و از نظر فیزیکی یکی از بهترین‌های آسیاست اما به اعتقاد من باید او روی خروج‌هایش بیشتر کار کند. همچنین باید بازی‌سازی از عقب و بازی با پا را هم بهتر انجام دهد. از همه مهم‌تر ارتباط کلامی او با مدافعان بسیار مهم است و اگر بر روی شروع مجددها بیشتر کار کند می‌تواند موفق‌تر باشد. البته حقیقی در عکس العمل‌ها و تک به تک‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و شوت‌گیر بسیار خوبی است.

مهاجم سال‌های دور فوتبال کشورمان درباره عملکرد مهاجمان تیم ملی هم اظهار داشت: اعتقاد دارم زوج طارمی و آزمون زوج خوبی است که هم سرعتی هستند و هم سر زن. پیش از این ما در تیم ملی یک بازیکن سر زن و یک بازیکن تکنیکی داشتیم اما این دو بازیکن هم سرعتی هستند و هم خوب سر می‌زنند. از طرف دیگر دوندگی بالایی دارند و از نظر فیزیکی قوی کار می‌کنند و در جایگیری‌ها هم عملکرد خوبی دارند. به اعتقاد من هر دوی این بازیکنان می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و امیدوارم که مهدی طارمی آقای گل آسیا شود.

وی درباره اظهارات افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان که گفته بود بازیکنان تیم ملی در اردو تمرینات سختی انجام می‌دهند و همچنین مربیان باشگاهی باخت‌هایشان را گردن اردوهای تیم ملی نیندازند، تصریح کرد: در فوتبال ایران هیچ گاه اردوهای طولانی جواب نمی‌دهد حتی زمانی که خود ما هم بازی می‌کردیم اردوهای طولانی مدت جواب نمی‌داد چرا که ما ایرانی‌ها آدم‌های احساسی هستیم و دوست داریم در کنار خانواده‌مان باشیم. البته شاید عده‌ای بگویند که اروپایی‌ها چرا اردوهای بلند مدت خوب انجام می‌دهند که باید بگویم آنها حرفه‌ای هستند و با این روش بزرگ شدند اما در فوتبال ما اینطور نیست.

پیوس اظهار داشت: به نظر من اردوهای کوتاه مدت می‌تواند برای تیم ملی مؤثرتر باشد. من خودم سال‌ها فوتبال بازی کردم و تجربه من این را می‌گوید. در ایران اردوهای بلند مدت هنوز جا نیفتاده و به اعتقاد من هر چه بازی‌های لیگ کمتر تعطیل شود و نظم باشگاه‌ها حفظ شود این مسئله به نفع فوتبال ملی خواهد بود. اردوهای بلند مدت از نظر روحی روانی بازیکنان را خراب می‌کند و یا می‌بینیم که بازیکنان رباط شان پاره می‌شود یا کشاله‌شان کش می‌آید. به نظر من اردوهای کوتاه مدت برای تیم ملی و حتی باشگاه‌ها مؤثرتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج