adexo3
۲۶۴۴۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حقیقت تلخ است آقای افشارزاده!

برای بهرام افشارزاده که در طول دوران مدیریتش در ورزش ایران غالبا پشت میز نشسته و در حوزه‌های پرحاشیه فعالیت نکرده شناختن فضای حاکم بر باشگاه‌های بزرگ نیازمند طی زمان بیشتری است.

روزنامه ایران ورزشی: برای بهرام افشارزاده که در طول دوران مدیریتش در ورزش ایران غالبا پشت میز نشسته و در حوزه‌های پرحاشیه فعالیت نکرده شناختن فضای حاکم بر باشگاه‌های بزرگ نیازمند طی زمان بیشتری است. مدیرعامل باشگاه استقلال که از اظهارات فریدون زندی برافروخته شده و این بازیکن را تهدید به شکایت هم کرده است، باید بداند که زیرپوست این باشگاه اتفاقاتی رخ می‌دهد که همواره از دید او پنهان می‌ماند. حرف‌های زندی می‌تواند بهانه‌ای باشد برای دقت و موشکافی رفتارهای آنها که دستی بر آتش امورات باشگاه دارند. برای تفهیم موضوع اشاره به ماجراهای گم شدن بخشی از دستمزد ریوالدو در این برهه مجددا ضروری است...

«شکایت باشگاه استقلال از فریدون زندی!» خبری که در کاپ قرار گرفت نشان‌دهنده عمق ناراحتی مسوولان این باشگاه یا به عبارت صحیح‌تر بهرام افشارزاده از گفته‌های فریدون زندی در برنامه دوشنبه شب نود است. برای افشارزاده البته که می‌توان چنین حقی را قایل بود که در دفاع از کیان باشگاه متبوعش واکنش نشان دهد و حتی یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ باشگاه استقلال را تهدید به شکایت کند اما آنها که بر برخی جریان‌های حاکم بر باشگاه‌های بزرگ آشنایی دارند، بر این باورند که سرپرست باشگاه استقلال چشم بسته است بر حقایق. شاید از دیدگاه بهرام افشارزاده که همه دوران مدیریتی خود بر ورزش ایران را به کار همه‌جانبه در حوزه‌های کم‌حاشیه ستادی سپری کرده، حرف‌های زندی ثقیل باشد اما واقعیت چیزی است که از دید او پنهان مانده است. بی‌شبهه طی یک فصل و اندی که از دوران حضور افشارزاده در باشگاه استقلال می‌گذرد او با زوایای پنهان این باشگاه آشنا نشده است که اکنون در برابر اظهارات فریدون زندی برافروخته می‌شود. اتفاقا چنین ادعاهایی که در زمینه برخی خواسته‌های نامعقول مطرح شده از سوی بازیکنی به زبان آمده است که هیچ سابقه شرارت، بی‌احترامی، مصاحبه‌های تند و بی‌انضباطی در فوتبال ایران نداشته است. فریدون زندی را از آن روز که به عنوان بازیکنی به اصطلاح دورگه وارد چرخه فوتبال ایران شد تا امروز به خوبی می‌شناسیم.

طی این سال‌ها زندی هرگز مصاحبه‌ای به این تندی و صراحت انجام نداده بود اما او نیز وقتی برخی خواسته‌های نامعقول و غیرشرعی و جریان‌هایی را در باشگاه‌های ایران و در همین باشگاه استقلال - به ادعای خودش - مشاهده کرده دیگر تاب و توانش را از کف داده و اینگونه در یک برنامه زنده تلویزیونی لب به افشاگری گشوده است. شاید اگر بازیکنی دیگر بود، می‌شد اندکی به اظهاراتش شک کرد اما به واقع زندی بازیکنی نیست که حرفی به گزاف یا به دروغ به زبان بیاورد و قطع به یقین اتفاقاتی در زمان مذاکرات او با باشگاه استقلال رخ داده که از دید افشارزاده پنهان مانده است. پاسخ‌های زندی به سوال‌های فردوسی‌پور که حالا حاشیه‌ساز شده و واکنش او را به دنبال داشته است بیش از آنکه سرپرست آبی‌ها را برای طرح شکایت از این بازیکن ترغیب کند، باید او را به سمت واقع‌بینی و تغییر نگرش در قبال محیط کاری‌اش سوق دهد.

بهرام افشارزاده که مدیری است با تجربه بسیار اگر می‌خواهد در ادامه راه مدیریتش بر حوزه فوتبال بخصوص باشگاه استقلال موفق باشد باید جلوی همین تحرکات غیرقانونی و خارج از عرف را بگیرد. لازم است به یاد او بیاوریم اتفاقات حاشیه‌سازی که پیرامون قرارداد ریوالدو رخ داد. ماجرایی که همین یک ماه پیش باشگاه استقلال را پی در پی تحت‌الشعاع قرار داد. بهرام افشارزاده اگر پازل‌ها را کنارهم بچیند یعنی آن ۴۰ هزار دلاری که گفته شده غیبش زده را کنار اظهارات زندی قرار دهد بی‌شک می‌تواند به سرنخ‌هایی در محیط کاری‌اش دست یابد و پی ببرد به آنچه رخ می‌دهد و از دید او پنهان می‌ماند.

افشارزاده: زندی بگوید چه کسی با او حرف زده

بهرام افشارزاده در واکنش به حرف‌های فریدون زندی در برنامه نود چنین می‌گوید: «زندی باید بگوید که چه کسی در باشگاه استقلال این حرف‌ها را به او زده و چرا این ماجرا را اینطور تعریف کرده است. زندی نباید این حرف‌ها را می‌زد و من حرف‌های او را قطعا پیگیری می‌کنم. به نظرم زندی به جای این صحبت‌ها باید از باشگاه استقلال تشکر و قدردانی می‌کرد که پارسال اجازه داد در تمریناتش شرکت کند. فکر می‌کنم یک مقدار محبت‌های بی‌جا باعث یکسری اتفاقات می‌شود. مطمئن باشید که من این قضیه را پیگیری می‌کنم. او باید بگوید که چه کسی در باشگاه استقلال این حرف‌ها را به او زده و چرا این ماجرا را اینطور تعریف کرده است.»

اما موضوع دیگری که افشارزاده را به چالش کشیده مصاحبه دیگری است. آنجا که کرار جاسم، استقلالی‌ها را به دروغگویی متهم کرده و البته گفته است که می‌خواهد به باشگاه سپاهان برود: «راجع به کرار دیگر هیچ صحبتی ندارم و کمیته انضباطی تکلیف این بازیکن را مشخص خواهد کرد. در هفته‌های اخیر حرف و حدیث‌های زیادی درباره او به وجود آمده و من ترجیح می‌دهم که دیگر درباره این بازیکن صحبت نکنم» این هم حرف‌های پایانی افشارزاده: «تمرینات تیم به صورت منظم و با برنامه کادر فنی برگزار می‌شود. با اینکه بازیکنان ملی‌پوش ما حضور ندارند اما سعی کردیم با برگزاری دیدارهای تدارکاتی آمادگی تیم را به صورت صددرصد حفظ کنیم. امیدوارم در ادامه فصل نیز بتوانیم صدر جدول را حفظ کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج