اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۶۶۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طلسم برانکو می‌شکند؟

یازده ماه از حضور دوباره برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران گذشته و او طی این مدت هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته است.

ایران ورزشی: یازده ماه از حضور دوباره برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران گذشته و او طی این مدت هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته است. پروفسور در هفت بازی فصل قبل و ۲۲ بازی این فصل لیگ هدایت تیمش را به عهده داشته و سه بازی آسیایی و سه بازی جام حذفی هم در کارنامه مربیگری‌اش به عنوان سرمربی قرمزها ثبت کرده است.

در این تعداد بازی اما یک رکورد منفی برای برانکو ایوانکوویچ ثبت شده که قبل از بازی با صبا آنهایی که به این نوع آمارها علاقه مندند را نگران کرده که نکند پرسپولیس در این بازی هم برنده نباشد.

واقعیت این است که برانکو از زمان بازگشتش به فوتبال ایران و هدایت پرسپولیس تاکنون در تقابل با شاگردان سابق و دستیاران قبلی‌اش موفق نبوده و پیروز نشده است. برانکو دو بار در تقابل با حسین فرکی دستیارش در تیم المپیک و تیم ملی به عنوان سرمربی سپاهان شکست خورد که یکی در فصل قبل و یکی در نیم‌فصل اول لیگ جاری رقم خورد. برانکو در تقابل با یحیی گل محمدی شاگرد سر به زیرش در تیم ملی به عنوان سرمربی ذوب‌آهن دو شکست و یک تساوی به دست آورد که یکی از شکست‌ها در جام حذفی رقم خورد.

وی در تقابل با ایگور استیماچ که سال‌ها در تیم ملی کرواسی شاگردش بود هم برنده نشد و با سپاهان ایگور مساوی کرد.

برانکو اما در تقابل با دیگر شاگرد نامدار خود در تیم ملی ایران هم برنده نبوده است. پروفسور در نیم‌فصل اول مقابل صبای دایی تن به تساوی داد و در فینال جام شهدا هم مقابل تیم دایی شکست خورد. پس تا اینجا و طی یازده ماه گذشته برانکو ۸ بازی مقابل شاگردان سابق و دستیار پیشین خود انجام داده که سه تساوی و ۵ شکست حاصل این دوئل‌ها بوده و آماری منفی برای پروفسور ثبت کرده است.

فردا برانکو بار دیگر مقابل دایی قرار خواهد گرفت و با توجه به حساسیت بسیار بیشتر این بازی نسبت به دوئل‌های قبلی، دنبال شکستن طلسم و کسب پیروزی است که باید دید در آخرین بازی سال موفق به انجامش خواهد شد یا نه.

این بار مشکل گل اول است

پرسپولیس در دور رفت در بدترین شرایط روانی مقابل صبا قرار گرفت. آن دیدار اولین مسابقه بعد از فوت هادی نوروزی بود و با اینکه تیم برانکو نمایش برتری مقابل حریفش ارائه داد اما متوقف شد. در آن مسابقه علی دایی به تیمش دستور به تجمع در نیمه خودی داد و اساس کارش را روی ضد حمله گذاشت که اتفاقا چند باری هم خطرساز شد. پرسپولیس در لحظات پایانی آن مسابقه از شکست گریخت چرا که گل اول را نزده و خودش را به دردسر انداخته بود. برانکو می‌داند صبای دایی اساس کارش را روی دفاع - ضدحمله پی ریزی کرده و چنانچه تیمش گل اول را بزند حریف به لحاظ استراتژی بازی دچار سردرگمی خواهد شد. اتفاقا پرسپولیس در هفته‌های اخیر در ثبت گل اول مشکلی نداشته و می‌تواند امیدوار باشد با پیش افتادن از صبا کاری کند تا ضدحمله‌های خطرناک را فراموش کرده و دنبال جلو آمدن و خلق موقعیت از روی تملک توپ و میدان باشد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند با وجود نواقصی که در تیم شان دیده می‌شود توانایی شکست صبا را دارند و اگر مشکلی پیش نیاید و اتفاقات بازی علیه شان رقم نخورد علی دایی و تیمش همچنان از بالای جدول دور می‌شوند و پرسپولیس با امید به بازی‌های سال ۹۵ چشم خواهد دوخت.

برانکو نگران تغییرات نیست

برانکو برای بازی فردا بنگر و رضاییان دو بازیکن اصلی خط دفاع و کمندانی و خالقی فر دو مهره رزرو خط میانی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. همچنین گفته می‌شود برانکو برای به خطر نیفتادن کمال کامیابی نیا و اینکه اردوی تیم ملی در پیش است شاید ریسک استفاده از هافبک تدافعی فیکسش را به جان نخرد. علاوه بر این دیروز دو مهره اصلی پروفسور یعنی طارمی و نوراللهی به خاطر سرماخوردگی تمرین نکردند اما برانکو نگران هیچ کدام از اینها نیست.

برانکو برای جانشینی بنگر دو گزینه نسبتا هموزن (نورمحمدی و اومانیا) دارد که یکی از آنها را انتخاب می‌کند. بابک حاتمی هم جایگزین رضاییان خواهد شد و نوراللهی احتمالا جای کامیابی‌نیا را پر کند. در میان این تغییرات شاید تنها جابه‌جایی نگران‌کننده حضور بابک حاتمی در دفاع راست باشد که به اندازه رضاییان در حملات حضور نمی‌یابد و البته در دفاع هم چندان قدرتمند نیست. بنابراین شاید اگر تیم برانکو از این ناحیه ضربه نبیند و در استراتژی مسابقه و سایر مناطق زمین هوشیار باشد با توجه به اینکه فشار ۸۰ هزار نفری تماشاگران خودی را تحمل نمی‌کند راحت‌تر از دیدارهای خانگی بازی کند و سه امتیاز را به جیب بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج