adexo3
۳۴۲۶۰۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ایرانی‌ها و مالکیت باشگاه‌های خارجی

طی سال های گذشته شاهد حضور برخی از چهره های ایرانی به عنوان خریدار باشگاه های خبرساز در اروپا بوده ایم.

ورزش سه: در میان این چهره ها می توان به فرهاد مشیری اشاره کرد که سهام دار باشگاه آرسنال بود و سال گذشته با خرید ۴۹.۲ درصد از سهام باشگاه اورتون به سهام دار اصلی این باشگاه تبدیل شد. به تازگی نیز خبری مبنی بر علاقه یک ایرانی به خرید باشگاه مارسی فرانسه منتشر شده است.

به همین مناسبت نگاهی مختصر به ملکان ایرانی در آنسوی مرز های کشور انداختیم.

خریدار ناشناس باشگاه مارسی فرانسه

مجله فرانس فوتبال اعلام کرد که یک ایرانی خواستار خرید باشگاه مارسی که یکی از قدیمی ترین باشگاه های فرانسه می باشد شده است. بعد از آنکه یک متمول ایرانی بخش زیادی از سهام باشگاه اورتون را خریداری کرد این بار نوبت به یک تاجر ایرانی دیگر رسیده است تا به دنبال خرید باشگاه مارسی فرانسه باشد. این مجله نامی از خریدار و قیمت پیشنهادی به میان نیآورده است.

باشگاه مارسی در سال ۱۸۹۹ تأسیس شده است و در طول تاریخ خود، همواره جزء تیم‌های رده بالای فوتبال فرانسه محسوب بوده است.مارسی ۸ بار موفق به قهرمانی در لیگ فوتبال فرانسه شده است. علاوه بر این، این باشگاه با ۱۰ قهرمانی در جام حذفی فرانسه، رکورددار بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها نیز هست. آن‌ها همچنین با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۳، تبدیل به اولین و تنها قهرمان فرانسوی این مسابقات شدند.

اردوان فرهاد مشیری

تاجر ۵۶ ساله انگلیسی- ایرانی که سالهاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکتهایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده است، صاحب حدود یک چهارم سهام باشگاه آرسنال بود. مشیری و آلیشر عثمانوف از دهه ۱۹۹۰ شرکای تجاری یکدیگر هستند و معاملات مختلفی داشته‌اند. اما این دو نفر که ۳۰ درصد سهام آرسنال را در اختیار داشتند هرگز نتوانستند اکثریت سهام را از استن کروینکه بخرند. ولی سال گذشته مشیری با خرید ۴۹.۹ سهام باشگاه اورتون تبدیل به سهام دار اصلی این باشگاه گردید. بیل کنرایت رییس باشگاه اورتون از جمله کسانی بود که با فروش سهام باشگاه موافقت کرد و مشیری توانست با سرمایه ۲۰۰ میلیون پوندی به نفر اول باشگاه قدیمی بندر لیورپول بدل گردد. اردوان فرهاد مشیری که ساکن موناکوی فرانسه است، مالک و سهام‌دار تعدادی از شرکت‌های آهن و انرژی در بریتانیا و روسیه است.او فارغ‌التحصیل دانشگاه "یو‌سی‌ال" لندن است، متاهل است و دو فرزند دارد. مشیری نفر ۸۹۴ در فهرست میلیاردرهای مجله فوربز است و به نوشته این نشریه ۱.۷۹میلیارد دلار ثروت دارد.

هدایتی و زمزمه های خرید ختافه

حسین هدایتی سرمایه‌دار و مدیر ورزشی ایرانی است. شهرت وی بیشتر به جهت کمک‌های مالی کلان در اواخر دهه ۱۳۸۰ به تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تأسیس باشگاه فوتبال استیل‌آذین تهراناست که با هزینه بسیار در لیگ برتر فوتبال ایرانحضور یافته‌است و البته تجربه موفقی هم برای او در بر نداشت. پس از سقوط استیل آذین حضور حسین هدایتی در فوتبال بیشتر به کمک ها و پاداش های او به تیم های ملی و باشگاهی شنیده می شود. نکته جالب در مورد حسین هدایتی تمایل او به خرید باشگاه ختافه در سال ۱۳۹۳ بود. این انتقال مالکیت که سرانجام به نتیجه نرسید با سر و صداهای زیادی در ایران همراه بود و هدایتی را میزبان خبرنگاران مارکا نیز کرد.

به جز هدایتی نام سیروس محجوب نیز برای خرید باشگاه نیوکاسل مطرح شده است ؛ فردی که بعدا مالک ملوان شد و البته کار خود را ادامه نداد . هم چنین علی منصوری و مریم منصوری مالک باشگاه فوتبال اورنج کانتی بلوز در لس آنجلس هستند که در لیگ یو اس ال آمریکا حضور دارد. در این تیم ایرانیان زیادی به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته اند. که می توان به اسامی نظیر احمد رضا عابدزاده ، داریوش یزدانی ، محمد محمدی ، امیر عبدزاده ، محمد رکنی پور و شهریار داستان و مهرشاد مومنی اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آبی4 آتیشه

      فقط استقلال

    • محید

      باشگاه کورینتیانس برزیل متعلق به یک ایرانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج