اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۱۷۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زرینچه: کی‌روش و نکونام صبور باشند

تیم ملی از ایستگاه اول خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سلامت عبور کرد.

ایران ورزشی: تیم ملی از ایستگاه اول خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سلامت عبور کرد. هر چند که این بازی به واسطه حاشیه‌هایی که در خود داشت می‌تواند تبعاتی را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. جواد زرینچه که بازی‌های ملی بسیاری را تجربه کرده معتقد است که تیم ملی باید از چنین فضاهایی دوری کند. او برای کی‌روش و نکونام توصیه‌ای دارد...

تیم ملی اولین بازی‌اش درمرحله انتخابی جام جهانی فوتبال را با برد پشت‌سر گذاشت؛ بردی که بسیار پرحاشیه بود و ممکن است تبعاتی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

بازی پر فراز و نشیبی بود. نیمه اول چیز خاصی نداشت اما نیمه دوم بخصوص دقایق پایانی به کلی وضعیت بازی دگرگون شد. با وجود همه حاشیه‌هایی که این بازی داشت اما اعتقاد دارم که مهم همان 3 امتیازی بود که گرفتیم.

تیم ملی اما نقاط تاریک فنی بسیاری دارد و اگر اشتباه دروازه‌بان قطری نبود شاید هرگز چنین نتیجه‌ای در آن دقایق حساس رقم نمی‌خورد.

اجازه بدهید این وضعیت را به حساب بازی اول تیم ملی بگذاریم. از طرفی جو ورزشگاه با حضور نزدیک به 100 هزار نفر خیلی سنگین بود و من به بازیکنان تیم ملی حق می‌دهم که نتوانند آن بازی دلچسبی که انتظار می‌رفت را به نمایش بگذارند. بازی کردن در این شرایط خیلی دشوار است و از طرفی تیم ملی به هماهنگی دلخواه هم نرسیده بود که این موضوع در کار تیمی خیلی تاثیر منفی گذاشت.

اینکه تیم ملی در تهران با یک مهاجم بازی می‌کند درست است؟

به نظر من در فوتبال امروز دنیا بیشتر شرح وظایف‌ها مهم است. این مهم نیست که با یک مهاجم یا 3 مهاجم بازی کنیم. ما عناصر هجومی چشمگیری در تیم ملی داریم. قوچان‌نژاد، انصاری فرد، جهانبخش، امیری و طارمی بازیکنانی هستند که قابلیت هجومی خوبی دارند و می‌توانند در هر سیستمی وظیفه گلزنی را به عهده بگیرند. مهم این است که ما از بازیکنان در هر سیستمی چه بخواهیم.

با این سبک و سیاق دفاعی آیا تیم ملی به مانند دوره قبل می‌تواند راهی جام جهانی شود؟

ما نباید حریفان مان را دست کم بگیریم. حتی سوریه و همین قطری که مطمئنا در بازی برگشت برای ما دردسرساز خواهد شد. چین، کره جنوبی و ازبکستان هم هستند. تیم‌هایی که از نظر فنی جزو بهترین‌های آسیا محسوب می‌شوند.

چین تیم ناشناخته‌ای است.

بازی چین مقابل کره جنوبی را دیدم. آنها سرعت بالایی دارند. گرچه به نظر می‌رسد موتورشان دیر روشن می‌شود. با این حال اعتقاد دارم تیم ملی باید در بازی دوم خود مقابل چین دفاعی بازی کند تا به نتیجه لازم برسد. به طور کلی شانس ما برای رفتن به جام جهانی کم نیست.

اما نباید اینقدر هم دفاعی باشد که در ورزشگاه آزادی بارها تا آستانه گل خوردن پیش برود.

دقیقا. نظر من هم همین است. تیم ملی باید حساب شده بازی کند. این روش بازی خوب است به شرط آنکه درست برنامه‌ریزی کنیم.

در جریان بازی با قطر نیمکت تیم ملی ایران بسیار ملتهب بود. حتی نکونام که همواره در زمان بازیگری با وقار و بدون حاشیه ظاهر می‌شد در این بازی در متن حاشیه‌ها قرار گرفت.

من فکر می‌کنم لحظه‌ای که باعث شد بازی به حاشیه کشیده شود درست زمانی بود که نکونام برای خوشحالی روی گل اول از جلوی نیمکت قطری‌ها عبور کرد. شاید اگر دروازه این سمت بود چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. جواد بازیکن با تجربه‌ای است و نباید وارد این بازی می‌شد. ما دیدیم که کی‌روش هم گاهی کنترلش را از دست می‌داد. البته به آنها حق می‌دهم چون فشار این بازی خیلی بالا بود و اگر خودمان را جای آنها بگذاریم قطعا می‌فهمیم که در جریان ممکن است چه برما بگذرد. با این حال از کی‌روش و نکونام می‌خواهم در بازی‌های آینده صبورتر باشند و بهانه دست رقبا ندهند تا به سلامت از این مرحله عبورکنیم و به جام جهانی برویم. من عصبانیت سرمربی تیم ملی را هرگز تایید نمی‌کنم و باید با منطق بیشتری پیش برویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج