adexo3
۳۸۵۱۹۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شجاعی: به ستاره‌های مطرح جهان هم توهین می‌کنند

هافبک ٣٢ ساله تیم‌ملی کشورمان که سابقه حضور در جام‌های جهانی ٢٠٠٦ و ٢٠١٤ را در ترکیب تیم‌ملی ایران دارد، توانست بعد از ٢‌سال حضور در لیگ قطر بار دیگر به فوتبال بازگردد و همچنان در تفکرات تاکتیکی کی‌روش هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

روزنامه شهروند: هافبک ٣٢ ساله تیم‌ملی کشورمان که سابقه حضور در جام‌های جهانی ٢٠٠٦ و ٢٠١٤ را در ترکیب تیم‌ملی ایران دارد، توانست بعد از ٢‌سال حضور در لیگ قطر بار دیگر به فوتبال بازگردد و همچنان در تفکرات تاکتیکی کی‌روش هم جایگاه ویژه‌ای دارد. شجاعی بعد از این‌که در بازی مقابل چین به صورت فیکس برای تیم‌ملی بازی کرد، مورد انتقاد کاربران اجتماعی قرار گرفت و حالا به این موضوع واکنش نشان داده است. در ادامه گفت‌و‌گوی «شهروند» با مسعود شجاعی که معمولا کمتر حاضر به مصاحبه می‌شود را می‌خوانید:

از بازی با چین برایمان بگو؛ خیلی‌ها در این چند روز حسرت ٢ امتیاز از دست رفته را خوردند.

همان‌طور که همه بازی را دیدند، ما نمایش خوبی داشتیم. تقریبا در تمام دقایق این دیدار، بازی در اختیار ما بود و چین فقط روی اتفاقات توانست یکی، دو موقعیت نصف و نیمه روی دروازه ما به وجود بیاورد. فکر می‌کنم ٢ امتیاز راحت از دست ما رفت. چین از اول بازی تدافعی بازی می‌کرد و همین کار را برای ما سخت‌تر کرده بود.

این‌که از ٢ بازی ٤ امتیاز به دست آوردید، نتیجه خوبی برای تیم‌ملی محسوب می‌شود؟

این درست است که گرفتن ٤ امتیاز از ٢ بازی نتیجه خوبی است و ما در شرایط عادی از این‌که در یک بازی بیرون خانه یک امتیاز به دست آوردیم، باید راضی باشیم اما وقتی شانس این را داشتیم که برنده شویم، حسرت می‌خوریم. با این شرایط باید در بازی بعدی مقابل ازبکستان قطعا برنده شویم.

‌ شاید کسی فکر نمی‌کرد با حضور ایران و کره‌جنوبی ازبکستان در صدر جدول باشد؟

آنها با ٢ بردی که به دست آوردند، صدرنشین شدند چون تمام تمرکزشان را از چند‌سال قبل برای صعود به جام‌جهانی گذاشته‌اند. شاید تمام توجه ما روی کره‌جنوبی بود اما حالا ازبکستان هم یک حریف سرسخت است. تا ٥،‌٦‌سال قبل ازبک‌ها این‌قدر قدرتمند نبودند اما حالا برای خودشان صاحب سبک هستند. باید تمام حریفانمان را جدی بگیریم و محکوم به پیروزی در ازبکستان هستیم. از همین امروز باید تمرکزمان روی این بازی سخت و حساس باشد و باید از این یک ماه استفاده کنیم.

حتما می‌دانید که بعد از دیدار با قطر و اعتراضاتی که نسبت به داور صورت گرفت، خیلی‌ها انتقاد کردند. این شائبه برای برخی به وجود آمد که شاید کی‌روش به بازیکنان دستور می‌دهد تا به داور اعتراض کنند؟

نمی‌توانیم بگوییم که داوری در نتیجه بازی صددرصد تاثیرگذار بوده است اما قضاوت مسابقه روی روند بازی کاملا تأثیر دارد. به نظر من داور هر ٢ مسابقه ما مقابل قطر و چین در حد چنین مسابقاتی نبودند. در بازی با قطر همه دیدند که داور خطاهای صورت گرفته روی بازیکنان ما را اعلام نمی‌کرد و در بازی با چین نیز داور خیلی کم سوت می‌زد. البته این مسأله فقط برای ما نبود و حتی چینی‌ها نیز به داوری اعتراض داشتند اما این‌که کی‌روش بخواهد به بازیکنان بگوید اعتراض کنید، اصلا درست نیست. سرمربی ما همیشه تأکید داشته که اصلا با داور حرف نزنید. اگر نیاز به اعتراض باشد، کادرفنی و سرمربی این کار را انجام می‌دهند و کی‌روش می‌گوید که ما تمرکزمان روی بازی باشد. البته این بحث اعتراض طبیعی است و در تمام دنیا می‌بینید که نسبت به تصمیمات اشتباه داور اعتراض صورت می‌گیرد و این هم یک نوع سیاست است که اعتراض کنیم تا روی داور فشار قرار بگیرد. اگر هم بازیکنان اعتراض می‌کنند،‌ به‌خاطر این است که داور این آمادگی را پیدا کند که اشتباهاتش تکرار نشود.

بعد از بازی با چین خیلی از کاربران در فضای مجازی انتقاداتی را نسبت به بازیکنان تیم‌ملی و به‌ویژه شخص خودت مطرح کردند که حتما آنها را دیده‌ای؟

خیلی به این موضوع توجه نکردم، البته یکسری از این پیام‌هایی که شما می‌گویید را دیدم. با این حال فکر می‌کنم نمی‌شود به هیچ نحوی با این اتفاقات برخورد کرد چون فقط چنین مسائلی در ایران پیش می‌آید و یک مشکل ریشه‌ای است. چیزی به ذهنم نمی‌رسد که بتوان با استفاده از آن، این مشکل را حل کرد. چنین کارهایی به نحوه بزرگ شدن آدم‌ها برمی‌گردد. ما همواره می‌گوییم که فرهنگمان اصیل است اما نمی‌دانم چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد.

این مسائل روی عملکرد خودت هم تاثیرگذار خواهد بود؟

نه، اصلا این‌طور نیست چون خیلی به این مسائل توجه نمی‌کنم. فضای مجازی مشکلات زیادی را به وجود آورده، اگرچه یکسری حسن‌ها هم برای ما دارد. بالاخره یکسری ما را دوست دارند و ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و شاید این انتقاد هم طبیعی است، البته اگر مودبانه باشد.

با این حال یک‌سری از کارشناسان در حمایت از تو مصاحبه کردند؟

از کسانی که مرا حمایت کردند، ممنونم. با این حال دیگر باید عادت کنیم که ما ایرانی‌ها در تمام زمینه‌ها صاحب نظر و صاحب سبک هستیم. من سعی می‌کنم بهترین عملکرد خودم را در زمین ارایه دهم. حالا اگر عملکرد خوب یا بد بوده، کارشناسان باید نظر بدهند اما متاسفانه فضای مجازی شرایطی را ایجاد کرده است که برخی در هر زمینه‌ای نظر می‌دهند. این اتفاق برای اولین‌بار هم نبوده،‌ بلکه درباره بهترین بازیکنان دنیا هم رخ داده است. از دیمیتری پایت بازیکن تیم‌ملی فرانسه بگیر که باعث مصدومیت رونالدو شده بود و مورد حمله قرار گرفت تا نفرات دیگر. همیشه یک‌سری حاضر در صحنه هستند و برایشان فرقی نمی‌کند که مخاطبشان چه کسی است.

از این بحث هم بگذریم. با وضع فعلی فکر می‌کنی ایران چقدر شانس صعود به جام‌جهانی را دارد؟

هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و باید بازی‌های قبلی را خیلی زود فراموش کنیم. هیچ چیزی نباید تمرکز ما را برای پیروزی مقابل ازبکستان کم کند. از سویی انتظار داریم مردم هم از تیم‌ملی حمایت کنند و بدانند که هدف بازیکنان رسیدن به ٣ امتیاز در ازبکستان است. اگر آن بازی را ببریم، یک گام بلند به سوی صعود برمی‌داریم چون ازبکستان خودش مدعی است. بعد از آن هم در تهران امیدوار هستیم با حمایت هواداران کره‌جنوبی را شکست دهیم. اگر بتوانیم ازبکستان را شکست دهیم، با کره‌جنوبی یک بازی فینال‌گونه را داریم.

البته در سال‌های اخیر کره را خیلی راحت شکست دادید؟

درست است که ما آمار خوبی در سال‌های اخیر مقابل کره‌جنوبی داشتیم اما آنها تیم سرسختی هستند و هر روز قدرتمندتر از قبل می‌شوند. با این حال من معتقدم باید پله به پله پیش برویم و اول به فکر پیروزی مقابل ازبکستان باشیم. امیدوارم بعد از این ٢ بازی صدرنشینی در اختیار ایران باشد.

در آخر هم کمی از وضع خودت در لیگ یونان و تیم پانیونیوس بگو که به تازگی به این تیم پیوستی؟

اول از همه خدا را شکر می‌کنم که توانستم بعد از حضور در لیگ قطر بار دیگر به اروپا برگردم، اتفاقی که کمتر برای یک ایرانی رخ داده و همواره بازیکنانی که به لیگ‌های عربی می‌روند،‌ دیگر بازگشت‌شان به اروپا بسیار سخت است. در تیم پانیونیوس انگیزه‌های زیادی دارم و کریم انصاری فرد هم به من کمک زیادی می‌کند. سطح لیگ یونان تقریبا بالاست، اگرچه به سطح لیگ‌های درجه اول اروپا مثل انگلیس و اسپانیا نمی‌رسد. با این حال قصد دارم تا جام‌جهانی ٢٠١٨ جایگاه خودم را در فوتبال اروپا تثبیت کنم و به تیم‌ملی کشورم نیز کمک کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو که دیگه فسیل شدی چرا اینا نباید مثل بچه ادم از فوتبال برن باید به زور از فوتبال برن بابا این همه بازیکن اروپایی تو سی سالگی تو اوج میرن حالا نمیدونم چرا شما اینجورید ,فیلپ لام ,اشتایگر ,مرته ساکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج