adexo3
۴۱۰۹۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کلاف سردرگم انتخاب رئیس سازمان لیگ برتر

١٨ اردیبهشت‌ بود که مهدی تاج با آرایی در‌خور‌توجه، به ‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد و به سلطنت ٩ساله علی کفاشیان پایان داد.

روزنامه شرق: ١٨ اردیبهشت‌ بود که مهدی تاج با آرایی در‌خور‌توجه، به ‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد و به سلطنت ٩ساله علی کفاشیان پایان داد. از آن روز نزدیک به شش‌ماه می‌گذرد؛ اما هنوز رئیس فدراسیون ایران، تکلیف یکی از پست‌های مهم فدراسیون فوتبال را مشخص نکرده است.

در روز انتخاب تاج، علی کفاشیان و الهه عرب‌عامری برای پست‌های نایب‌رئیس اول و سوم رأی آوردند؛ اما در اتفاقی عجیب، محمود اسلامیان، چهره شناخته‌شده صنعت و فوتبال ایران، نتوانست آرای لازم برای رسیدن به پست نایب‌رئیسی دوم را به دست بیاورد.

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال، ریاست سازمان لیگ را هم برعهده دارد و جزء پست‌های کلیدی فدراسیون فوتبال است و اداره‌شدن شش‌ماهه لیگ بدون داشتن رئیس، یکی از ایرادهایی است که به مدیریت تاج گرفته می‌شود.

تاج که قبل از حضور در اتاق ریاست فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ بود، در این شش ماه ترجیح داد خودش به صورت غیرمستقیم اداره این تشکیلات مهم را برعهده داشته باشد و علی کاظمی را که از چهره‌های شناخته‌شده برگزاری مسابقات فوتبال در ایران است، به ‌عنوان سرپرست این سازمان معرفی کرد. در‌واقع مدیریت سازمان لیگ در این شش ماه با همان تیم سابق مهدی تاج بوده است.

رئیس فدراسیون در این ماه‌ها به دفعات گفته در حال ارزیابی مسائل است و به‌زودی نایب‌رئیس دوم معرفی می‌شود. شش ماه گذشت و خبری نشد و به ‌همین دلیل، در روزهای اخیر انتقادهای زیادی متوجه تاج شده است.

سن بالای علی کاظمی و مشکلات جسمانی او، اتفاقات و نابسامانی‌هایی که در برگزاری بازی‌های لیگ رخ داده و بحران گرفتن حامی مالی برای لیگ، همه دست به دست هم داده تا کارشناسان از معرفی‌نشدن رئیس لیگ انتقاد کنند و عنوان کنند لیگ‌برتر به مدیری قوی برای برگزاری بدون ایراد بازی‌ها و حل مشکلات مالی باشگاه‌ها، نیاز دارد. در دوران ریاست تاج، با وجود برخی ایرادها، در مجموع مدیریت سازمان لیگ نمره قبولی را از کارشناسان گرفت.

دراین‌میان، سؤال اصلی این است چرا مهدی تاج تا به امروز از معرفی نایب‌رئیس دوم (رئیس سازمان لیگ) سر باز زده است؟ کار به جایی رسیده که برخی اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم از این تأخیر، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

در روزهای اخیر، این احتمال در رسانه‌ها مطرح شده که گزینه اصلی مهدی تاج برای پست نایب‌رئیس دوم، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بوده است. این موضوع را امیر عابدینی، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال و از افراد نزدیک به تاج، یکشنبه به‌صراحت اعلام کرد.

فراموش نشود در کنار‌رفتن نایب‌رئیس سوم فدراسیون (الهه عرب‌عامری) هم، ردپای وزارت دیده می‌شد. عزیزی‌خادم یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال بود که به علت نداشتن احراز صلاحیت، از انتخابات کنار گذاشته شد. ائتلاف عزیزی‌خادم - تاج، نقش بسزایی در پیروزی تاج در همان دور اول انتخابات ١٨ اردیبهشت داشت. عزیزی‌خادم سبد رأی در‌خور‌‌توجهی داشت که به تاج رسید. در همان روزها، تاج عنوان کرد در صورت پیروزی از عزیزی‌خادم استفاده خواهد کرد و احتمال دبیرکل‌شدن او مطرح شد. همین صحبت نشان می‌داد ائتلافی در کار است؛ اما چرا تاج برای انتخاب عزیزی‌خادم تردید داشته است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال، بازهم باید به مصاحبه دو روز پیش امیر عابدینی رجوع کرد.
عابدینی در این مصاحبه به صورت تلویحی عنوان کرده وزیر ورزش با انتخاب عزیزی‌خادم مخالف بوده است. بااین‌حال بازهم کلاف انتخاب نایب‌رئیس دوم سردرگم است. پس از کنار‌رفتن محمود گودرزی از وزارت ورزش‌و‌جوانان، این بستر برای تاج پیش آمده که فرد مد‌نظر خودش را به ‌عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب کند؛ اما در این چند روز، این اتفاق نیفتاد. از شروع این هفته، چندین رسانه از این تعلل تاج انتقاد کردند و این سؤال را مطرح کردند؛ حالا که موضوع مخالفت وزیر وجود خارجی ندارد، چرا رئیس فدراسیون فوتبال برای سامان‌دادن به سازمان لیگ اقدام نمی‌کند. به نظر می‌رسد مانع بلند سر راه عزیزی‌خادم، فقط مخالفت وزارت ورزش نبوده است؛ این احتمال وجود دارد در خود فدراسیون فوتبال هم بر سر این انتخاب اتفاق نظر وجود نداشته باشد. به‌هرحال، مدیریت چندگانه در این سال‌ها در فوتبال ایران به‌وضوح دیده شده است و همین موضوع دست تاج را بسته است.
رئیس فدراسیون خودش چندین بار عنوان کرده شرایط به‌گونه‌ای است که تغییرات را باید به صورت تدریجی انجام دهد. این احتمال وجود دارد که تاج قصد داشته باشد با آوردن یک مدیر جدید، تیم مدیریتی خود را تقویت کند؛ اما از‌آنجا‌که این تغییر حوزه اختیارات حلقه مدیریتی دیگر حاضران را در فدراسیون تنگ می‌کند، آنها به تاج فشار وارد می‌کنند تا چنین تصمیمی نگیرد. موضوعی که در این شش ماه ادامه پیدا کرده است و سازمان لیگ ‌برتر ایران، بدون رئیس کارهایش را به صورت روزمره پیش برده است. عابدینی دیروز در مصاحبه‌ای گفت نایب‌رئیس دوم تا آخر این هفته انتخاب خواهد شد و این انتخاب می‌تواند به تمامی حرف‌وحدیث‌ها پایان دهد.

در این روزها که ورزش ایران بدون وزیر اداره می‌شود و فدراسیون فوتبال هیچ فشار از بالایی را احساس نمی‌کند، ظاهرا بهترین زمان برای تاج است تا تغییراتی در فدراسیون ایجاد کند؛ مگر اینکه خودش نخواهد یا برخی فدراسیون‌نشینان قدرتمند اجازه ندهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج