adexo3
۴۲۵۳۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بلیت روسیه چگونه رزرو می‌شود؟

در شرایطی که بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا مثل قاره‌های دیگر تا فروردین‌ماه‌ سال ٩٦ تعطیل خواهد بود، ایران توانسته خودش را به‌عنوان بهترین تیم قاره کهن معرفی کند.

روزنامه شهروند: در شرایطی که بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا مثل قاره‌های دیگر تا فروردین‌ماه‌ سال ٩٦ تعطیل خواهد بود، ایران توانسته خودش را به‌عنوان بهترین تیم قاره کهن معرفی کند. شاگردان کی‌روش که رکوردهای جالبی از خود در سطح قاره آسیا به جای گذاشته‌اند، با ١١ امتیاز بهترین نتایج را در میان ١٢ تیم برتر این قاره گرفته‌اند و شانس اول صعود به جام‌جهانی ٢٠١٨ هستند.
آمار و ارقام از تیم کی‌روش
در پایان دور رفت گروه A مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا، تیم‌ملی ایران با ١١ امتیاز بالاتر از کره‌جنوبی ١٠ امتیازی قرار گرفته است. در گروه دیگر آسیا نیز ٢ تیم ١٠ امتیازی عربستان و ژاپن نیز در گروه دیگر مسابقات قرار دارند. رکورد منحصربه‌فرد تیم کی‌روش خط تیره‌ای است که مقابل تعداد گل‌های خورده ایران قرار دارد و حتی یک بار هم ٥ تیم همگروهی ایران موفق به باز کردن دروازه کشورمان نشدند. با این حال در بخش گل‌های زده ایران بعد از کره با ٨ گل زده و ازبکستان با ٥ گل زده در رده سوم گروه خودش قرار دارد.
پیشرفت نسبت به دوره قبل
با این‌که در دوره قبلی مقدماتی جام‌جهانی در هر گروه ٥ تیم حاضر بودند و در این دوره این تعداد به ٦ تیم افزایش یافته اما می‌توان مقایسه نسبی داشت. تیم‌ملی ایران در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٤ بعد از انجام ٥ بازی فقط ٧ امتیاز کسب کرده بود و در رده سوم گروه خود قرار داشت. حالا بعد از ٤‌سال و با حریفان مشابه(کره، ازبکستان و قطر) تیم کی‌روش ٤ امتیاز بیشتر در ٥ بازی کسب کرده است. به نظر می‌رسد با این روند یوزهای ایرانی در این دروه کار راحت تری پیش رو داشته باشند، ‌اگرچه شاگردان کی‌روش در ٣ بازی آخر مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٤ نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کردند و درنهایت مجوز صعود را به دست آوردند.
مسیر صعود
٣ فروردین، استارت دوباره مسابقات مقدماتی جام‌جهانی برای ایران زده می‌شود؛ جایی که شاگردان کی‌روش باید در دوحه به مصاف قطر بروند و با توجه به اتفاقات بازی رفت، قطعا کار سختی در انتظار ملی پوشان خواهد بود. ٥ روز بعد ایران در ایام نوروز ٩٦ در تهران میزبان چین است تا بتواند ٢ امتیاز از دست رفته، دور رفت را جبران کند. حریف بعدی ایران، ازبکستان است که در دوره قبلی تنها شکست خانگی تیم‌ملی کشورمان را رقم زد و این بار هم برای بازی در تهران کار سختی در پیش روی شاگردان کی‌روش خواهد بود. ٢ بازی پایانی ایران در مقدماتی جام‌جهانی مصاف با کره‌جنوبی در سئول و جدال با سوریه در تهران است که شهریورماه ٩٦ انجام می‌شود.
بختیاری‌زاده: به صعود تیم‌ملی خوش‌بین هستم
سهراب بختیاری‌زاده، کارشناس فوتبال ایران درباره شانس صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی به «شهروند» می‌گوید: «با نتایجی که ایران در دور رفت مسابقات گرفت، همه را امیدوار کرده است و اگر بتواند در دور برگشت نیز همین روند را ادامه دهد، قطعا می‌تواند به صعود مقتدرانه امیدوار باشد. البته پیروزی بر سوریه می‌توانست فاصله ایران را با رقبا افزایش دهد اما شرایط زمین باعث شد تا به مساوی هم راضی باشیم. اگر دقت کنید تیم کی‌روش مقابل چین و سوریه ٤ امتیاز از دست داد که شاید قبل از آغاز رقابت‌ها آسان‌ترین رقیبان ما به شمار می‌رفتند. پس این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌توانیم در هیچ مسابقه‌ای خودمان را از پیش برنده بدانیم.»
وی همچنین می‌افزاید: «باید در دور برگشت نیز گام به گام پیش برویم و رفتار حرفه‌ای داشته باشیم. شخصا به صعود تیم‌ملی به‌عنوان یکی از ٢ تیم اول این گروه خوش‌بین هستم چون مقابل کره‌جنوبی نشان داد که می‌تواند فوتبال روانی را از خود به نمایش بگذارد. نشانه‌های خوبی از ریتم بازی تیم‌ملی در دور رفت شاهد بودیم و باید تمرکز اصلی ملی پوشان روی کسب امتیازات کامل هر بازی باشد. امتیازات بازی با سوریه یا کره، ارزش مساوی دارند و میزبان و میهمان بودن نیز دنیای حرفه‌ای امروز تفاوت چندانی ندارد.»
چند امتیاز دیگر لازم است؟

سوال اصلی اینجاست که برای ایران صدرنشین چند امتیاز دیگر کافی است تا بتواند صعود خود را در شهریورماه‌سال ٩٦ جشن بگیرد. در دوره قبلی تیم کی‌روش با ١٦ امتیاز از ٨ بازی صدرنشین گروه خود شد و کره‌جنوبی با ١٤ امتیاز و فقط تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان صعود کرد. حالا ٢ بازی بیشتر نسبت به دوره قبلی انجام می‌شود و شاید ٢٠ امتیاز هم بتواند صعود تیم‌ملی را قطعی کند. درواقع گرفتن امتیازات کامل از ٣ بازی خانگی در دور برگشت می‌تواند صعود ایران به جام‌جهانی را مسجل کند، اگرچه بعید به نظر می‌رسد کی‌روش در بازی با قطر و کره‌جنوبی در خانه حریفان هم تیمش را برای مساوی به زمین بفرستد.

خوشحالی «سوری»ها از توقف ایران

وقتی سوت پایان دیدار ایران و سوریه زده شد همه ملی‌پوشان روی زمین نشسته و از این‌که نتوانستند در باتلاق مالزی سه امتیاز بگیرند، ناراحت بودند. درست برعکس این اتفاق در آنسوی میدان رخ داده بود، بازیکنان تیم‌ملی سوریه با خوشحالی یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند و از کسب یک امتیاز در برابر قدرتمندترین تیم قاره، خوشحال بودند. یک روز بعد، این خوشحالی به رسانه‌های سوری هم کشیده شد. روزنامه الوطن درباره کسب یک امتیاز در بازی برابر ایران نوشت: «تیم‌ملی فوتبال سوریه در مقایسه با دیدارهای قبلی بازی خوب و رضایت بخشی را به نمایش گذاشت. خط دفاعی مستحکم ظاهر شد و اجازه خودنمایی را به خط حمله خطرناک ایران نداد. آسیب دیدگی بازیکن تاثیرگذاری مانند احمد صالح باعث نشد تا عملکرد سوریه ضعیف شود. این تساوی ارزشمند بود». به هر ترتیب سوریه پنجمین امتیازش را از ایران گرفت ولی قطعا آنها می‌دانند که در تهران کار راحتی برای مقابله با شاگردان کی‌روش نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج